Organizacinių valdymo kompetencijų raiškos įvertinimas sveikatos priežiūros įstaigoje
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Kibiša, Paulius | Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas. Įvertinti organizacinių valdymo kompetencijų raišką sveikatos priežiūros įstaigoje. Tyrimo uždaviniai: 1. Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigos visų lygmenų vadovų nuomonę apie reikiamas organizacines valdymo kompetencijas organizacijoje. 2. Nustatyti organizacinių valdymo kompetencijų pritaikomumą sveikatos priežiūros įstaigos valdymo procese. 3. Palyginti aukščiausiojo ir žemesniojo lygmenų vadovų nuomonę apie organizacines valdymo kompetencijas ir jų pritaikomumą. 4. Atskleisti organizacinių valdymo kompetencijų tobulinimo poreikį. Tyrimo metodika. Momentinis kiekybinis tyrimas – apklausa. Apklaustas 61 aukščiausiojo ir žemesniojo lygmenų vadovas. Apklausos anketoje suformuluoti klausimai, apimantys visas organizacinių valdymo kompetencijų sritis: veiklos valdymo kompetenciją, komunikacijos valdymo kompetenciją, prisitaikymo ir transformacijos valdymo kompetenciją, multikultūriškumo valdymo kompetenciją, tobulėjimo ir tobulinimo valdymo kompetenciją bei informacijos ir žinių valdymo kompetenciją. Tyrimo metu siekiama atskleisti šių kompetencijų gebėjimų poreikį bei pritaikomumą, priimant valdymo sprendimus, ir šių gebėjimų tobulinimo poreikį. Rezultatai. Atlikus apklausos duomenų analizę nustatyta, kad vadovai pripažįsta organizacinių valdymo kompetencijų reikalingumą ir yra nusiteikę savo veiklą grįsti organizacinių valdymo kompetencijų portfeliu. Organizacinių valdymo kompetencijų pritaikomumas, atsakiusiųjų nuomone, yra ne toks aktualus kaip reikalingumas. Ištyrus vadovų ir administratorių nuomonių pasiskirstymą reikalingumo nuomonių klasteryje, nustatyta, kad tiek vadovai, tiek ir administratoriai organizacines valdymo kompetencijas įvardija kaip reikalingas. Nuomonių diversifikacija statistiškai reikšminga tarp vadovų ir administratorių stebėta vertinant kompetencijų pritaikomumą. Vadovai kur kas labiau nei administratoriai organizacines valdymo kompetencijas pripažįsta kaip pritaikomas. Kompetencijų tobulinimo klausimu, kaip ir kompetencijų reikalingumo klausimu, respondentų nuomonės vadovų ir administratorių imtyse nesiskiria. Respondentų nuomonių analizė organizacinių valdymo kompetencijų tobulinimo poreikio klausimais parodė, kad vadovai pripažįsta organizacinių valdymo kompetencijų tobulinimo poreikį. Išvados. Aukščiausiojo ir žemesniojo lygmenų vadovų nuomonės organizacinių valdymo kompetencijų reikalingumo klausimu atskleidė, kad vadovai organizacines valdymo kompetencijas pripažino kaip reikalingas ir yra nusiteikę savo veiklą grįsti organizacinių valdymo kompetencijų portfeliu. Pritaikomumo atveju principinis respondentų pasiskirstymas pagal nuomones yra toks pat kaip ir reikalingumo atveju, tačiau ne visi vadovai, kompetencijas įvertinę kaip reikalingas, jas laiko pritaikomomis. Aukščiausiojo ir žemesniojo lygmenų vadovų nuomonės organizacinių valdymo kompetencijų reikalingumo ir tobulinimo klausimais sutampa, ir jie pripažįsta, kad aptariamos kompetencijos yra reikalingos ir tobulintinos. Vadovai kur kas labiau nei administratoriai organizacines valdymo kompetencijas pripažįsta pritaikomomis. Nustatytas nuomonių pasiskirstymas atskleidė, jog tirtai organizacijai yra būdingi klasikinėje vadybos teorijoje galiojantis nuostatų pasiskirstymas ir darbo pasidalijimo principai, kas, remiantis metodiniu ekstrapoliacijos principu, leido teigti, kad bent dalį klasikinių bruožų turinčioje organizacijoje ir kitos (šiuo tyrimu neatskleistos) jos savybės atlieps klasikinės organizacijos tipažą. Organizacinių valdymo kompetencijų tipologinio modeliavimo rezultatai patvirtino įstaigos valdymo nuostatų atitiktį klasikinei vadybos teorijai ir atskleidė nuomonių skirtumus, rodančius įstaigos funkcionalumą bei atvirumą pokyčiams ir vadovų nusiteikimą tobulinti organizacijos kompetencijas. Įstaigos vadovų nusiteikimas tobulinti organizacines valdymo kompetencijas byloja apie įstaigos vadybinių kompetencijų augimą, kas suteikia teisę hipotetiškai teigti įstaigos valdymo perspektyvinį tobulėjimą.
The objective of the research. To evaluate the expression of organizational management competences in a health care institution. The tasks of the research. 1. To evaluate the opinion of the managers of the health care institution at all levels about the necessary organizational management competences in the organization. 2. To determine the applicability of organizational management competences in the management of a health care institution. 3. To compare the opinion of top and lower level managers about organizational management competences and their applicability. 4. To reveal the need to improve organizational management competences. Methodology of the research. Instant quantitative research - survey. 61 top and lower level managers were interviewed. The questionnaire formulated questions covering all areas of organizational management competences: performance management competence, communication management competence, adaptation and transformation management competence, multiculturalism management competence, development management competence and information and knowledge management competence. The aim of the research is to reveal the need for and applicability of the abilities of these competences in making management decisions and about the need to improve these competences. Results. The analysis of the survey data revealed that managers recognize the need for organizational management competencies and are determined to base their activities on a portfolio of organizational management competences. The applicability of organizational management competences is, in the opinion of the respondents, less relevant than the need. Examining the distribution of managers 'and administrators' opinions in the cluster of necessity opinions, it was found that both managers and administrators identify organizational management competences as necessary. Diversification statistically significant of opinions among managers and administrators was observed when assessing the applicability of competences. Managers find organizational management competences far more adaptable than administrators. On the issue of competence development, as on the issue of the need for competences, the opinions of the respondents do not differ in the samples of managers and administrators. The analysis of the respondents' opinions on the need to improve organizational management competences showed that managers recognize the need to improve organizational management competences. Conclusions. The opinion of top and lower level managers on the need for organizational management competences showed that managers recognized organizational management competences as necessary and are determined to base their activities on a portfolio of organizational management competences. In the case of applicability, the basic distribution of the respondents according to the opinion is the same as in the case of necessity, but not all managers, having assessed the required competences, consider them applicable. The views of top and lower-level executives on the need for and improvement of organizational management competences overlap and they unanimously recognize that they are necessary and need to be improved. Managers find organizational management competences far more adaptable than administrators. Set opinions distribution showed that the classical management theory applicable provisions of the distribution and division of labor principles are specific scores for the organization, what is the basis of extrapolation methodological principle allowed to say that at least some of the classic features of having an organization is likely that other current investigation inside will echo the classic organization typology. The results of typological modeling of organizational management competences confirmed the compliance of the institution's management provisions with the classical management theory and revealed differences of opinion, showing the institution's functionality and openness to change and managers' willingness to improve organizational competences. The determination of the institution's representatives to improve organizational management competences testifies to the growth of the institution's management competences, which gives the right to hypothetically state about the perspective development of the institution's management.