Farmacijos specialistų nuomonė apie farmacinę paslaugą Tauragės miesto visuomenės vaistinėse
Jackytė, Gintarė |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas: remiantis farmacijos specialistų nuomone, ištirti ir įvertinti farmacinės paslaugos teikimo ypatumus Tauragės miesto visuomenės vaistinėse. Uždaviniai: 1. Išsiaiškinti farmacijos specialistų veiklos apimtį konsultavimo metu. 2. Įvertinti farmacijos ir kitų sveikatos priežiūros specialistų bendradarbiavimą. 3. Įvertinti receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) ypatumus. 4. Įvertinti nereceptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) ypatumus. 5. Išanalizuoti vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) metu teikiamos farmacinės informacijos turinį. 6. Atskleisti farmacijos specialistų nuomonę apie farmacinės paslaugos gerinimo galimybes. Metodika: Tyrimo dalyviai – farmacijos specialistai, dirbantys Tauragės miesto visuomenės vaistinėse. Tyrimo metodas – anketavimas. Respondentams pateiktos 38 anketos, gautos 37 (atsakomumas 97,0 proc.). Gauti tyrimo duomenys apdoroti naudojant SPSS (Statistical Package for Social Science) 20.0 versiją. Grafikai ir lentelės sudaryti Microsoft Office Excel 2007 programa. Rezultatai: Dažniausiai pacientų konsultacijai skiriama 1-5 min. Konsultuojant pacientus dažniausiai atkreipiamas dėmesys į jų amžių (89,2 proc.). 73 proc. respondentų nurodė, kad visada tikrina recepto išrašymo teisingumą. Kilusius neaiškumus dėl recepto išrašymo farmacijos specialistai aiškinasi susisiekę su gydytoju (45,9 proc.). Išduodant (parduodant) nereceptinius vaistus respondentų nuomone svarbiausia visada įspėti dėl preparato dozavimo (94,6 proc.). Vartojimo trukmę apklaustieji dažniausiai linkę pasakyti žodžiu (48,6 proc.). Farmacijos specialistai nurodė šias farmacinės paslaugos kokybės gerinimo problemas: specialistų skaičiaus ir laiko trūkumas bei vykdoma rinkodara. Išvados: 1. Teikiant farmacinę paslaugą, farmacijos specialistai daugiausia atkreipia dėmesį į pacientų amžių. Konsultavimui dažniausiai skiriama 1-5 min. 2. Tauragės mieste farmacijos specialistai bent kartą per savaitę (29,7 proc.) konsultuoja kitus sveikatos priežiūros specialistus. 3. Farmacijos specialistai atsakingai vertina receptinių vaistų išdavimą (pardavimą). 73 proc. jų visada tikrina recepto išrašymo atitikimą nustatytiems reikalavimams. 4. Prieš išduodant (parduodant) nereceptinius vaistus, farmacijos specialistai siekia išsiaiškinti, kam ir dėl ko perkamas vaistas. 5. Išduodant (parduodant) vaistinius preparatus, farmacijos specialistai perspėja pacientą žodžiu dėl vartojimo trukmės, ypatingų laikymo sąlygų, o vartojimo būdą ir dažnumą užrašo ant pakuotės. 6. Farmacijos specialistų nuomone, farmacinės paslaugos kokybę būtų galima pagerinti didinant specialistų skaičių vaistinėje, tuo pačiu sprendžiant laiko trūkumo bei kai kurias rinkodarines problemas.
Aim: To investigate and evaluate the features of provision of pharmaceutical services in the public pharmacies in Tauragė in accordance to pharmacy specialists. Tasks: 1. To disclose the scope of the work of pharmacy specialists during the consulting times. 2. To evaluate the cooperation between pharmacy and other health care specialists. 3. To evaluate the features of distribution (sales) of prescription medicines. 4. To evaluate the features of distribution (sales) of nonprescription medicines. 5. To analyse the content of pharmaceutical information provided during the distribution (sales) of medicines. 6. To reveal the opinion about the improvement opportunities of pharmaceutical services. Methods: The research participants - pharmacy specialists working in public pharmacies of Tauragė. Test method - an anonymous questionnaire. 38 of them have been given to respondents, 37 were handled back (97 % of responsiveness). The data is processed by the use of SPSS (statistical package for social science) 20.0. Diagrams and tables have been prepared by the Microsoft Office Excel 2007. Results: The usual time for consulting patients is 1-5 min. During consultations the attention is mainly drawn the to the age of a patient (89,2 %). 73 % of the respondents are always checking the correctness of prescriptions. Pharmacy specialists are enquiring doctors in the case of a misunderstanding about prescriptions (45,9 %). While distributing (selling) a nonprescription medicine the most important aspect is always to warn a patient about the dispense of a product (94,6 %). The duration of use is usually explained orally (48,6 %). The following problems of the improvement of pharmaceutical services have been pointed out by the pharmacy specialists: the lack of pharmacy specialists, time as well as the market that is being conducted. Conclusions: 1. While providing pharmaceutical services attention is mostly paid to a patient's age. Generally the duration of consultation is 1-5 mins. 2. The pharmacy specialists of Tauragė are consulting other health care specialists at least once a week (29,7 %). 3. The distribution (sales) is taken responsibly by the pharmacy specialists. 73 % of them are always checking prescription's compliance to the requirements set. 4. Before distributing (selling) nonprescription medicines is important to learn to whom and for what the medicine is being bought. 5. When pharmacy specialists are distributing (selling) medicine they inform a patient about the duration of use, special storage conditions orally, while the way of taking a medicine and the frequency of usage is written on a package. 6. According to pharmacy specialists pharmaceutical service's quality could be increased by the bigger number of specialists in pharmacies as well as dealing with issues such as the lack of time and some of the market problems.