Options
Slaugytojų emocinės patirtys ir įžvalgos, vaikų turinčių autizmo sutrikimą slaugos procese
Semenaitė, Dainora |
Recenzentas / Reviewer |
Dainora Semenaitė. Slaugytojų emocinės patirtys ir įžvalgos, vaikų turinčių autizmo sutrikimą slaugos procese. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė asist. Lina Ivanauskienė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2023; 40 p. Tyrimo tikslas: atskleisti slaugytojų emocines patirtis ir įžvalgas, vaikų turinčių autizmo sutrikimą slaugos procese. Tyrimo klausimai:
- Kokios emocijos kyla slaugant vaikus, turinčius autizmo sutrikimą?
- Kaip slaugytojai išbūna su kilusiomis emocijomis slaugant vaikus, turinčius autizmo sutrikimą?
- Kokios slaugytojų įžvalgos slaugant vaikus, turinčius autizmo sutrikimą slaugos procese? Tyrimo metodika. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kauno klinikų filiale Vaikų reabilitacijos ligoninėje „Lopšelis“ atliktas pusiau struktūruotas interviu. Autorės sukurti klausimai skirti atskleisti slaugytojų emocines patirtis ir įžvalgas, vaikų turinčių autizmo sutrikimą slaugos procese. Tyrimo rezultatai. Vaikai, turintys autizmo sutrikimą gali sukelti emocinių sunkumų slaugytojams. Netinkamas vaikų elgesys, glaudaus ryšio nutraukimas, komplikuota komunikacija su vaikų artimaisiai sukelia liūdesį, pyktį, nusivylimą. Šiame slaugos procese patiriamas ir džiaugsmas, pasitenkinimas stebint vaikų progresą, patiriant švelnų vaikų elgesį ir priimant tėvų dėkingumą. Emocijos reguliuojamos pasitelkiant įvairius metodus: išsikalbėjimas kolegoms, pabūvimas su savo mintimis, laiko paskyrimas laisvalaikiui. Įstaigos rengiamos konferencijos padeda įgauti daugiau žinių ir palengvina slaugos procese kylančius sunkumus. Išvados:
- Slaugytojai, slaugant vaikus, turinčius autizmo sutrikimą patiria įvairias emocijas. Neigiamoms emocijoms turi įtakos netinkamas, sunkiai suvaldomas vaikų elgesys, užsimezgusio ryšio nutraukimas. Teigiamos emocijos kyla stebint vaikų sveikatos pagerėjimą, vystymosi progresą. Teigiamoms emocijoms įtakos turi švelnus vaikų elgesys, darbo patirtis. Dvejopus jausmus sukelia santykis su vaikų tėvais ir tarpusavio komunikacija.
- Kiekvienas slaugytojas stengiasi sureguliuoti emocinę būseną. Tam gali būti naudojami įvairūs būdai: pokalbis su kolegomis, natūralus emocijų paleidimas ar veikla nesusijusi su darbu. Poilsis, knygų skaitymas, meditacija, vaikščiojimas padeda kilusias emocijas suvaldyti.
- Slaugytojai įžvelgia savipagalbos būdus, kilus emocinėms problemoms. Įstaiga, kurioje dirba slaugytojai siūlo psichologo konsultacijas ir konferencijas žinių atnaujinimui. Žinių atnaujinimas svarbus, norint labiau suprasti aktualias problemas, kurios gali padėti slaugos procese. Noras domėtis savarankiškai gali padėti išspręsti emocines problemas ar sužinoti, tai kas kiekvienam aktualu ir apsaugoti nuo perdegimo sindromo.
Dainora Semenaite. Emotional experiences and insights of nurses in the nursing process of children with autism disorder. Bachelor's thesis. Supervisor – asst. Lina Ivanauskiene. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Department of Nursing, Kaunas, 2023; 40 p. Research aim: to reveal the emotional experiences and insights of nurses in the nursing process of children with autism disorder. Research questions:
- What emotions arise when caring for children with autism disorder?
- How do nurses deal with the emotions that arise when caring for children with autism disorder?
- What are the insights of nurses in caring for children with autism disorder in the nursing process? Research methodology. A semi-structured interview has been completed at the Kaunas Clinics Branch of the Lithuanian University of Health Sciences at the Children's Rehabilitation Hospital "Lopselis". The questions created by the author are intended to reveal the emotional experiences and insights of nurses in the nursing process of children with autism disorder. Research results. Children with autism disorder can cause emotional difficulties for nurses. Improper behavior of children, termination of close contact, complicated communication with children's relatives causes sadness, anger, and disappointment. In this nursing process, there is joy and satisfaction in observing children's progress, experiencing children's gentle behavior and receiving parents' gratitude. Emotions are regulated using various methods: talking to colleagues, spending time with your thoughts, setting aside time for leisure. Conferences organized by the institution help to gain more knowledge and ease difficulties arising in the nursing process. Conclusions:
- Nurses experience various emotions while caring for children with autism disorder. Negative emotions are influenced by inappropriate, hard-to-control children's behavior and the termination of established relationships. Positive emotions arise from observing the improvement of children's health and development progress. Positive emotions are influenced by children's gentle behavior and work experience. Dual feelings are caused by the relationship with the children's parents and mutual communication.
- Every nurse tries to regulate the emotional state. Various methods can be used for this: a conversation with colleagues, a natural release of emotions or activities not related to work. Rest, reading books, meditation, walking help to control the emotions that have arisen.
- Nurses see ways of self-help when emotional problems arise. The institution where nurses work offers psychologist consultations and conferences to update knowledge. Updating knowledge is important to better understand current issues that can help in the nursing process. The desire to be interested on your own can help you solve emotional problems or find out what is relevant to everyone and prevent burnout.