Darželių auklėtojų žinios ir požiūris į burnos higieną
Kriščiūnaitė, Goda |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Jau nuo pat ankstyvos vaikystės, tik išdygus pirmajam dančiui, svarbu užtikrinti vaiko burnos higieną, kuri neatsiejama nuo bendros organizmo sveikatos. Dantų ėduonis, tai viena labiausiai paplitusių ligų, kurią suvaldyti galima šviečiant visuomenę apie ligos atsiradimo priežastis, rizikos veiksnius, profilaktiką ir jos svarbą. Dauguma mažamečių vaikų didelę dalį savo laiko praleidžia ikimokyklinėse ugdymo įstaigose, todėl svarbu, jog jose dirbantys darbuotojai, o ypač darželių auklėtojai, turėtų pakankamai žinių apie vaikų burnos higienos ypatumus. Darbo tikslas: įvertinti Kauno miesto darželių auklėtojų žinias bei požiūrį į burnos higieną. Medžiaga ir metodai: tiriamojo darbo metu naudota anoniminė anketa, kurią sudarė 4 dalys: pirmoje dalyje demografiniai klausimai, antroje klausimai apie asmeninę burnos higieną, trečiąją dalį sudarė klausimai, susiję su vaikų burnos higiena, ketvirtoje dalyje klausimai apie informacijos gavimo šaltinius, užsiėmimus, vykdomus burnos sveikatos temomis darželiuose. Tyrime dalyvavo 371 auklėtojas iš atsitiktinai parinktų Kauno miesto darželių. Atsako dažnis – 72,7%. Gauti duomenys analizuoti IBM SPSS Statistics 26 programine sistema, Office Excel 2010 programa. Duomenys laikyti statistiškai reikšmingais, kai jų patikimumo lygmuo p≤0,05. Rezultatai: pastą su fluoru naudoja 58% tiriamųjų. 32,6% atsakė, jog fluoras reikalingas vaikams iš kurių 43,2% turi daugiau nei du vaikus. Jaunesni nei 35m. (56,7%), daugiau nei du vaikus turintys tiriamieji (56,8%) statistiškai reikšmingai (p<0,05) dažniau žymėjo, jog pirmą kartą apsilankyti pas odontologą reikėtų tik išdygus pirmajam dančiui. Anketoje paklausus apie dantų ėduonies išsivystymui įtakos turinčias priežastis, visus variantus (nekokybišką dantų valymą, saldžius, rūgščius maisto produktus, nereguliarius vizitus pas odontologą ir dantų apnašas) žymėjo 31% respondentų, iš kurių 92,2% turi aukštesnįjį ar aukštąjį išsilavinimą. Didžioji dauguma tiriamųjų (96,5%) teigia, jog šiuo metu darželiuose yra vykdomi užsiėmimai vaikams burnos higienos tema. Išvados: darželių auklėtojų burnos higienos įpročiai geri, tačiau žinios apie vaikų burnos higieną nepakankamos.
It is important to ensure oral hygiene which is closely related to general health from the very beginning since the first tooth erupts. The education of oral hygiene is essential especially when caries is one of the most prevalent disease that can be preserved by educating about etiology, risk factors and the importance of prevention. Most of the time children spend in kindergartens which is why kindergarten teachers should have enough knowledge about the specifics of children oral hygiene. Aim of the work: To evaluate kindergarten teachers‘ knowledge level and their attitude towards oral hygiene in Kaunas city kindergartens. Materials and methods: A four part anonymous questionnaire was used to complete this study that comprised of demographic issues, individual oral hygiene, questions about children oral hygiene, sources of oral health education and ways of promoting oral hygiene in Kaunas city kindergartens. 371 kindergarten teachers (72,7%) participated in this study. IBM SPSS Statistics 26 software package and Office Excel 2010 was used for data analysis. The results were considered statistically significant at p≤0.05. Results: 58% of respondents use toothpaste with fluoride. 32,6% responded that children need to use flouridated toothpaste, 43,2% of them have more than two kids. A significantly higher percent of respondents that are younger than 35 years (56,7%) and those who have more than two kids (56,8%) knew that the first visit to the dentist should be just after the first tooth erupts (p<0,05). 31% marked all of the given answers (incorrect tooth brushing technique, consumption of sweet and sour food products, irregular visits to the dentist and dental plaque) as the tooth caries risk factors. 92,2% of them have a higher level of education. Almost all of the respondents (96,5%) confirmed that an educational program on oral hygiene is ongoing in kindergartens currently. Conclusions: Kindergarten teachers oral hygiene habits are good, however, they have a lack of knowledge towards children oral hygiene.