Options
Produktų su prebiotikais vartojimo ypatumai ir jų asortimento apžvalga Lietuvos rinkoje
Recenzentas / Reviewer |
Darbo tikslas: išanalizuoti produktų su prebiotikais vartojimo ypatumus ir apžvelgti jų asortimentą Lietuvos rinkoje. Darbo uždaviniai: išanalizuoti literatūrą apie prebiotikus ir jų produktus bei prebiotikų naudą žmogaus organizmui, atlikti apklausą apie produktų su prebiotikais vartojimo ypatumus, ištirti maisto produktų, turinčių prebiotikų, pasiūlą Lietuvos rinkoje. Metodika: atlikta anketinė apklausa, kuri buvo vykdoma 2021 metų lapkričio – 2022 metų gegužės mėnesiais. Apklausoje dalyvavo 346 respondentai, gauti duomenys buvo apdoroti naudojant elektroninę skaičiuoklę „Microsoft Excel“. Ryšiui tarp kintamųjų buvo skaičiuojamas Chi – kvadrato (x2 ) kriterijus. Statistinio reikšmingumo lygmuo pasirinktas p<0,05. Taip pat atlikta rinkos analizė, kurios metu buvo analizuota, kokią maisto produktų, praturtintų prebiotikais, pasiūlą vartotojams siūlo didieji prekybos centrai. Rezultatai ir išvados: išanalizavus apklausos duomenis pastebėta, kad nors dauguma respondentų teigia, kad žino, kas yra prebiotikai (70,2 proc.), vis dėlto ne visiems pakanka informacijos apie jų teikiamą naudą bei šaltinius, kadangi dalis atsakiusiųjų (29,5 proc.) pažymėjo, jog šios informacijos negauna. Taip pat dauguma respondentų (82 proc.) nurodė, kad jiems informacijos apie prebiotikų daromą įtaką žmogaus organizmui nepakanka. Didžiąją dalį tiriamųjų (71,9 proc.) informacijos sklaida paskatintų dažniau vartoti prebiotikais praturtintus maisto produktus. Atlikus rinkos analizę nustatyta, jog Lietuvos rinkoje tokių maisto produktų pasirinkimas gana mažas. Gausiausia grupė, turinti daugiausiai įvairių rūšių gaminių su prebiotikais, yra pieno produktai.
The aim of the research: analyze products with prebiotics peculiarities and overview their assortment in Lithuanian market. Objectives: analyze literature about prebiotics, their products and benefits they bring for the human body, conduct a survey about consumption peculiarities of products with prebiotics, investigate the supply of products containing prebiotics in Lithuanian market. Methods: a survey was conducted, which took place between November of 2021 and May 2022. A total of 346 respondents participated in the survey. The statistic data analysis was caried out by using electronic calculator “Microsoft Excel”. The Chi-square (x²) criteria were calculated for the relationship between the variables. The statistic significance level p<0,05 was used. Market analysis was carried out as well, during which the supply of food produce rich with prebiotics to consumers was analyzed. Results and conclusions: after analyzing the data of the survey it was noticed, that even though the majority of respondents claim that they know what prebiotics are (70,2%), almost a third (29,5%) of those who answered think that they do not receive enough information about prebiotics, how they benefit the body and what are their sources. In addition a big part of people who answered (82%) suggested, that they do not collect enough information about the impact that prebiotics have on their organism. Majority (71,9%) of respondents would be encouraged to use more products enriched with prebiotics if they would receive more information. After Lithuanian market analysis it was established that there is a limited amount of produce rich with prebiotics. Dairy products contain the largest variety of products that have prebiotics.