LSMU Odontologijos fakulteto 3, 4 ir 5 kurso studentų žinios apie gydytojų odontologų kompetenciją atlikti chirurgines procedūras
Abramavičiūtė, Akvilė |
Recenzentas / Reviewer | |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Problemos aktualumas ir darbo tikslas. Gydytojo odontologo kompetenciją atitinkanti chirurgija apima skubios pagalbos suteikimo, dantų išsaugojimo ir atstatymo procedūras. Tai yra svarbus pacientų gydymo etapas, kurį atlikti reikia turėti pakankamai žinių ir įgūdžių. Studentai prieš tapdami gydytojais odontologais šiuos gebėjimus įgyja universitete. Ankstesnių studentų žinių vertinimo duomenų apie chirurginių procedūrų galimybes ir gebėjimus nebuvo atlikta. Tema yra aktuali, siekiant išsiaiškinti, kokios yra LSMU studentų žinios ir praktiniai gebėjimai ir ar studentai yra suinteresuoti žinoti, kokios yra jų chirurginio darbo kompetencijos galimybės ir ribos. Tyrimo tikslas: Ištirti LSMU Odontologijos fakulteto 3, 4 ir 5 kurso studentų žinias apie gydytojų odontologų kompetenciją atlikti chirurgines procedūras. Medžiaga ir metodai. Anoniminėje apklausoje dalyvavo LSMU MA Odontologijos fakulteto 3, 4 ir 5 kurso studentai. Respondentai atsakė į klausimyną, kurį sudarė 20 uždaro tipo klausimų. Iš viso buvo apklausti 162 (57 – trečio, 35 – ketvirto ir 70 – penkto kurso) studentai. Statistinė duomenų analizė buvo atlikta naudojant „SPSS/w 22.0“ ir Microsoft 365® programinę įrangą. Rezultatai. Respondentai puikiai žino apie gydytojui odontologui privalomas atlikti chirurgines procedūras. 5 kurso studentų žinios ir kompetencija yra geresnės nei žemesnių kursų studentų. Nors 5 kurso studentai studijų metu buvo dažniau susipažinę su gydytojo odontologo kompetencija, tačiau ir dažniau pageidavo gauti apie tai informacijos, ypač kokias chirurgines procedūras galima atlikti be rezidentūros studijų. Išvados. LSMU Odontologijos fakulteto 3, 4 ir 5 kurso studentai neturi pakankamai žinių apie gydytojo odontologo kompetencijai priskiriamas chirurgines procedūras. Taip pat studentai blogai vertina savo kompetencijas atlikti chirurgines procedūras. Studentai nėra pakankamai supažindinti su gydytojo odontologo chirurgine kompetencija ir yra suinteresuoti apie ją sužinoti.
Relevance of the problem and aim of the work. Surgery within the competence of a dentist includes procedures to provide emergency aid, to save and to restore teeth. This is an important stage in the treatment of patients, which requires sufficient knowledge and skills. Students acquire these skills at university before becoming dentists. There was no previous assessment of students' knowledge of surgical procedures capabilities and abilities. The topic is relevant in order to find out what the knowledge and practical abilities of LSMU students are and whether students are interested in knowing what the possibilities and limits of their competence in surgical work are. The purpose of the study: To investigate the knowledge of 3rd, 4th and 5th year students of the Faculty of Dentistry of LSMU about the competence of dentists to perform surgical procedures. Material and the methods. 3rd, 4th and 5th year students of LSMU MA Faculty of Dentistry participated in the anonymous survey. Respondents answered a questionnaire consisting of 20 closed type questions. A total of 162 (57 - third, 35 – fourth and 70 – fifth course) students were interviewed. Statistical data analysis was performed using „SPSS/w 22.0“ and Microsoft 365® software. Results. The respondents are well aware of the surgical procedures that must be performed by a dentist. The knowledge and competence of 5th year students are better than that of students in lower courses. Although the 5th year students were more often familiar with the competence of a dentist during their studies, they also more often wanted to receive information about it, especially which surgical procedures can be performed without residency studies. Conclusions. 3rd, 4th and 5th year students of the Faculty of Dentistry of LSMU do not have sufficient knowledge about the surgical procedures assigned to the competence of a dentist. Also, students poorly assess their competences in performing surgical procedures. Students are not sufficiently familiar with the surgical competence of the dentist and are interested in learning about it.