Universitetinės ligoninės slaugos administratorių lyderystės raiškos įvertinimas
Viplentienė, Laima |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas - įvertinti universitetinės ligoninės slaugos administratorių lyderystės išreikštumą. Darbo uždaviniai: 1.Ištirti universitetinės ligoninės slaugos administratorių nuomonę apie jų turimas lyderystės kompetencijas. 2.Nustatyti vyraujančią lyderystės praktiką universitetinėje ligoninėje. 3.Įvertinti lyderystės įgūdžių vystymo poreikį tarp universitetinės ligoninės slaugos administratorių. Tyrimo metodika: Išdalintos 83 anoniminės anketos, o tinkamos statistiniams skaičiavimams buvo 81 anketa, atsako dažnis - 97,6 proc. Duomenų statistinei analizei buvo naudota SPSS 22 programa. Rezultatai: Didžioji dalis slaugos administratorių (72,8 proc.) laikė save lyderėmis, iš jų 66,1 proc. turėjo universitetinį išsilavinimą. Tyrimas parodė, kad slaugos administratorės labiausiai buvo linkusios rodyti pavyzdį (MTW - 49,09 balai iš galimų 60 balų) ir sudaryti galimybę kitiems veikti (EOA- 48,53 balai), mažiausiai buvo linkusios mesti iššūkį procesui (CTP Absoliuti dauguma tiriamųjų (85,2 proc.) ketina ateityje tobulinti savo kompetencijas. Labiausiai respondentės norėtų tobulintis konfliktų sprendimo (87,7 proc.) bei lyderystės ir vadovavimo psichologijos (77,8 proc.) srityse. Išvados. Dauguma respondenčių save laikė lyderėmis. Tyrimas parodė, kad slaugos administratorės nėra linkusios mesti iššūkius naujiems procesams. Nors mažiau nei pusė respondenčių gilina žinias lyderystės srityje, tačiau pripažįsta, kad ateityje ketina tobulintis.
The aim of the study: To evaluate of leadership expression of nursing administrators' at University hospital. Objectives: 1. To investigate opinion of nursing administrators' regarding the level of their leadership competencies. 2. To identify the most common leadership practices among nursing administrators. 3. To evaluate the need for the development of leadership skills among nursing administrators. Methodology:Data were collected in a cross-sectional survey of nursing administrators University hospital in 2015. The questionnaire were distributed for all eligible respondents. The total number of returned questionnaires was 81 (response rate, 97.6%). The Leadership practices inventory has been used for evaluation of existing leadership practices in the target population. Results: The majority of nursing administrators (72.8%) considered themselves as leaders. The vast majority of respondents (84,0%) said that leadership and management are different subjects. More than half of them (54.3%) were convinced that leadership can be developed. The research has showed that the nursing administrators tended to lead by example (MTW - 49.09 points out of a possible 60 points) and enable others to act (EOA- 48.53 points). Meanwhile, the challenge the process (CTP - 40,73 points) were the least common. Less than half of respondents (43.2%) are improving their leadership skills. The most common way is reading books and various publications (69.1%). The majority (85,2%) of respondents are planning to improve their competencies in the future. Nursing administrators have rated communications as their best competence. The most desirable areas for future trainings were: conflict management (87.7%), leadership and management psychology (both 77.8%). Conclusions. A majority of the respondents considered themselves as leaders. The most common leadership practices were: tended to lead by example and enable others to act.