Pacientų požiūris į bendravimo su gydytoju odontologu aspektus
Gedminienė, Sigita |
Šidlauskas, Antanas |
Šumskas, Linas | Recenzentas / Reviewer |
Kalėdienė, Ramunė | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Gendvilis, Stasys | Komisijos narys / Committee Member |
Cibulskas, Gintautas | Komisijos narys / Committee Member |
Bučiūnienė, Ilona | Komisijos narys / Committee Member |
Stankūnas, Mindaugas | Komisijos narys / Committee Member |
Starkuvienė, Skirmantė | Komisijos narys / Committee Member |
Tamošiūnas, Abdonas | Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas. Įvertinti pacientų požiūrį i bendravimą su gydytoju odontologu. Tyrimo metodika. Šešiose privačiose odontologijos klinikose ir trijose valstybinėse asmens sveikatos priežiūros įstaigose anonimiškai apklausta 318 pacientų, atvykusių pas gydytoją odontologą. Pacientų apklausai buvo naudojamas sudarytas klausimynas. Viena iš klausimyno dalių leido įvertinti pacientų lūkesčius, likusioji dalis – bendrą nuomonę apie bendravimą su odontologu, gydymo įstaigą ir jos personalą. Atsakymai buvo pateikti pritaikius 5 balų Likerto skalę. Statistinė duomenų analizė atlikta taikant programų paketą SPSS 14.0. Rezultatai. Tyrime dalyvavusių pacientų amžiaus vidurkis buvo 39,7±0,9. Dauguma respondentų buvo su aukštuoju išsilavinimu ir gyvenantys mieste. Atlikus tyrimą nustatyta, kad renkantis gydymo įstaigą labiausiai pacientus motyvuoja priežastys, susijusios su pageidaujamu gydytoju ir jo kompetencija. Mažiausiai pasirinkimui įtakos turi reklama. Pačiais svarbiausiais bendravimo aspektais pacientai įvardino pasitikėjimą gydytoju ir pakankamą gydytojo laiko ir dėmesio skyrimą pacientui. Tačiau, buvo nustatyti bendravimo aspektų skirtumai pacientų požiūriu privačiose ir valstybinėse ASPĮ - privačių odontologijos klinikų pacientai buvo labiau patenkinti visais bendravimo aspektais. Labiausiai pacientus netenkino papildomų vaizdinių priemonių nepanaudojimas vizitų pas gyd. odontologą metu. Išvados. Reikšmingiausiu bendravimo aspektu, pacientai įvardino galimybę pasitikėti gyd. odontologu. Pacientai tarpusavio bendravimą su odontologu iš dalies vertino teigiamai, tiek privačiose klinikose, tiek valstybinėse ASPĮ. Nustatyta, kad pacientų lūkesčiai, apsilankius odontologinio gydymo įstaigoje, pasiteisino. Be to, pacientus tenkino jų bendravimas su gydytoju odontologu.
Aim of the study. To evaluate patient's viewpoint about communicating with a dentist. Methods. The anonymous questionnaire survey was performed among 318 patients visiting their dentists in six private dental clinics and three public health care institutions. The questionnaire was used for the patient‘s interview. Two sets of questions, one part of the questionnaire allowed assessing patients' expectations and the second one – a general view of communication with a dentist, a medical institution and its staff. 5- point Likert scales were used for the evaluation of the examined characteristics. Statistical analysis was performed using the statistical software package SPSS 14.0. Results. The age mean of patients participated in the survey is 39,7±0,9. The majorities of patients has high education and are urban people. It is established that choosing the medical institution the most motivated reasons for the patients are related with doctor‘s personality and his competence. Least the choice is influenced by advertising. The most important aspects of communication, named by patients are - trusting in a dentist also a sufficient time and attention to the patient. However, there were set differences of the communication aspects, by patient’s viewpoint, in private and public medical institutions - private dental clinics patients were more satisfied with all aspects of communication. The most patients were disappointed with additional visuals measures disuse, during the visitation to their dentist. Conclusions. By patient’s identification, the most important aspect of communication is the opportunity to trust in their dentist. Patients communication with a dentist was evaluated partially positively both - private dental clinics and public health care institutions. It was found that patients' expectations during the visits in the dental clinics were justified. In addition, patients were satisfied with their communication with a dentist.