Medicinos personalo nuomonė apie pacientų saugos užtikrinimą „N“ ligoninėje
Vansevičiūtė, Aušra |
Vladičkienė, Jurgita |
Dučinskienė, Danutė | |
Darbo tikslas: išaiškinti medicinos personalo nuomonę apie pacientų saugos užtikrinimą „N“ ligoninėje. Uždaviniai: nustatyti, kaip medicinos personalas supranta pacientų saugą bei jos užtikrinimą; įvertinti medicinos personalo nuomonę apie pacientų saugos užtikrinimą „N“ ligoninėje; palyginti slaugytojų ir gydytojų nuomonę apie pacientų saugos užtikrinimą „N“ ligoninėje. Tyrimo metodika. „N“ ligoninės medicinos personalo nuomonės apie pacientų saugos užtikrinimą tyrimas atliktas anoniminės anketinės apklausos metodu. Tyrime dalyvavo 193 ligoninės darbuotojai - 64,3 proc. slaugytojų, 20,5 proc. gydytojų ir 15,2 proc. kitų medicinos darbuotojų (atsako dažnis 89,1 proc.). Anketinių duomenų statistinė analizė atlikta SPSS 12.0 for Windows, statistinių hipotezių tikrinimui naudotas chi kvadrato kriterijus. Tolydiesiems kintamiesiems vertinti naudotas vidutinis rangas, skirtumai tarp dviejų nepriklausomų grupių nustatyti taikant Mann – Whitney testą. Rezultatai: Vertinant, kaip darbuotojai supranta pacientų saugos sąvoka, pastebėta, kad jie pakankamai gerai supranta pagrindinius ją apibūdinančius veiksnius. Kas ketvirtas ligoninės darbuotojas teigia, kad skyriuje yra su pacientų sauga susijusių problemų. Statistiškai reikšmingai didesnė dalis slaugytojų nei gydytojų nurodo, kad skyriuose yra pacientų saugos problemų. Du trečdaliai darbuotojų teigia, kad ligoninėje labai svarbu skirti daugiau dėmesio pacientų saugai. Statistiškai reikšmingai didesnį dėmesį kreipia pacientų saugai slaugytojos ( vidutinis rangas – 76,87), nei gydytojai (vidutinis rangas – 60,84) (p<0,05). Beveik pusė ligoninės darbuotojų savo žinias pacientų saugos srityje vertina kaip pakankamas. 61,6 proc. ligoninės darbuotojų teigia, kad jų ligoninėje pacientų sauga užtikrinama iš dalies pakankamai, kas trečias darbuotojas mano, kad pacientų sauga užtikrinama pakankamai. didesnė dalis gydytojų, nei slaugytojų mano, kad pacientų sauga užtikrinama pakankamai. Didesnė slaugytojų dalis (69,1 proc.) nei gydytojų (45,7 proc.) teigia, jog jų ligoninėje pacientų sauga užtikrinama iš dalies pakankamai. Daugiau nei pusė darbuotojų teigia nežinantys ar jų ligoninėje yra aiški, skaidri ir pacientui saugi skundų dėl nekokybiškų paslaugų teikimo ir nagrinėjimo tvarka. Didesnė dalis gydytojų (31,4 proc.) nei slaugytojų (15,6 proc.) pripažino, kad teko patiems būti nepageidaujamo įvykio kaltininkais (p < 0,05). Išvados: Beveik du trečdaliai „N“ ligoninės darbuotojų teigė, jog dėmesys pacientų saugai jų darbe yra svarbus. Vertinant, kaip darbuotojai supranta pacientų saugos sąvoka, pastebėta, kad jie pakankamai gerai supranta pagrindinius ją apibūdinančius veiksnius. Didesnė dalis ligoninės medicinos personalo, mano kad jų ligoninėje pacientų sauga užtikrinama iš dalies pakankamai. Nustatyta, kad slaugytojai teikia didesnę reikšmę pacientų saugai nei gydytojai. Statistiškai reikšmingai didesnė dalis slaugytojų nei gydytojų, teigia, jog ligoninės skyriuose yra su pacientų sauga susijusių problemų. Praktinės rekomendacijos: Nors didesnė dalis darbuotojų teigia, kad jų dėmesys pacientų saugai yra svarbus ir žinios pakankamos, bei paslaugų kokybė užtikrinama pakankamai gerai, būtina ligoninės vadovams skatinti juos ir motyvuoti domėtis tos srities žiniomis, siekiant visapusiško pacientų saugos užtikrinimo.
Aim of the study: to define the opinion of the medical staff about the patients’ safety in “N” hospital. The tasks: To determine how does the medical staff understand the safety of the patient; To evaluate the opinion of the medical staff about the patients’ safety in “N” hospital; To compare the opinions of the nurses and doctors about the safety of the patients in “N” hospital. Methods of analysis: Analysis of medical staff opinion about the patients’ safety in “N” hospital with the help of anonymous questionnaires was made. There were 193 “N” hospital employees participating in the research, of them: 64.3% were nurses, 20.5% - doctors and 15,2% of other medical staff employees (response rate – 89.1 %). Statistical analysis of respondents’ questionnaire answers was made with SPSS 12.0 program for Windows; chi square test was used to test the statistical hypothesis. The average grade to evaluate continuous variables was used; the differences between the two groups were indentified using the Mann – Whitney test. The results: While evaluation of the employees’ understanding of the patients’ safety it was noticed that they understand all the main factors well enough. Every fourth employee of the “N” hospital states that there are problems concerned with the patients’ safety. Statistically significantly bigger part of the nurses in comparison with the doctors stated that there the patients‘ safety problems are in all the departments. 2/3 of employees state that it is very important to pay more attention toward the patients’ safety. Statistically significantly greater attention to this issue is paid by the nurses (average range of 76.87%) than the doctors (average range – 60.84) (p<0,05). Almost half of the “N” hospital employees think that they have sufficient knowledge concerning the patients’ safety. Even 61.6% of the “N” hospital employees state that patients’ safety in their hospital is partly sufficient, 1/3 of the employees think that it is sufficient. Greater part of the doctors, in comparison with the nurses, thinks that there is enough of the patients’ safety. Greater part of nurses (69.1%) than doctors (45.7%) state that patients’ safety is ensured partly enough. More than a half of the whole staff states that they don’t know if there is clear and safe for the patient complaint order to deal with bad patient service. Statistically significantly greater part of the doctors ( 31.4 %), in comparison with the nurses (15.6 %), accept that they have caused the undesirable events. Conclusions: Almost 2/3 of the employees state that the attention towards the patients‘ safety is very important in their job. While evaluating how the employees understand the patients‘ safety, it was noticed that they understand all the main factors good enough. Greater part of the N” hospital staff thinks that patients‘ safety insurance is partly sufficient in their hospital. It was found that nurses pay more attention to patients‘ safety than doctors. Statistically significantly greater part of the nurses, in comparison with the doctors, states that there are problems related with patients‘ safety. Practical recommendations: Though, the greater part of employees state that their attention towards patients‘ safety is important, and they do have enough knowledge, the quality of the service is good enough, it is necessary for the management of the hospital to motivate and give all the knowledge to the staff to ensure well-rounded patients‘ safety.