Pirmosios ir antrosios studijų pakopos Slaugos ir Akušerijos programų studentų motyvacijos ir profesinio identiteto vertinimas
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Markauskienė, Regina | Komisijos sekretorius / Committee Secretary |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas - įvertinti pirmosios ir antrosios studijų pakopos Slaugos ir Akušerijos programų studentų motyvaciją ir profesinį identitetą. Tyrimo uždaviniai: 1. Įvertinti ir palyginti pirmosios ir antrosios studijų pakopos Slaugos ir Akušerijos programų studentų studijų pasirinkimo motyvus. 2. Nustatyti sąsajas tarp studijų pasirinkimo motyvų ir pasitenkinimo pasirinkta profesija. 3. Išanalizuoti pirmosios ir antrosios studijų pakopos Slaugos ir Akušerijos programų studentų profesinio identiteto išreikštumą. 4. Išanalizuoti pirmosios ir antrosios studijų pakopos Slaugos ir Akušerijos programų studentų karjeros lūkesčius. Tyrimo metodika. Tyrime dalyvavo LSMU Slaugos fakulteto pirmosios ir antrosios studijų pakopos Slaugos ir Akušerijos programų studentai (n=338). Duomenų analizei tinkamų anketų skaičius – 278 (atsako dažnis 82,2 proc.). Taikytas kiekybinis tyrimo metodas – anoniminė anketinė apklausa, kuri vyko 2016 m. gruodžio – 2017 m. sausio mėn. Lietuvos sveikatos mokslų universitete. Tyrimui naudotas tyrimo autorių sudarytas klausimynas. Rezultatai ir išvados. Rezultatai atskleidė, kad pirmosios studijų pakopos studentų pagrindiniai studijų pasirinkimo motyvai buvo noras įgyti naujų žinių ir įgūdžių, padėti žmonėms, tobulėti bei gerai pasirengti būsimam darbui. Antrosios studijų pakopos studentus studijuoti skatino troškimas gauti didesnį atlygį, noras atitikti keliamiems reikalavimams pažangiai slaugos praktikai, noras siekti profesinės karjeros bei įgyti naujų žinių ir įgūdžių. Studentai, kurių profesijos pasirinkimą įtakojo aplinkiniai yra mažiau motyvuoti lyginant su tais, kurie patys pasirinko studijų programą. Respondentai, kurie profesiją rinkosi dėl asmeninių interesų, siekė įgyti žinių yra labiau motyvuoti ir patenkinti savo pasirinkta specialybe. Antrosios studijų pakopos studentų profesinis identitetas yra stipriau išreikštas lyginant su pirmosios studijų pakopos studentais. Stipriausias profesinis identitetas išreikštas tarp Išplėstinės slaugos praktikos programos studentų. Nustatyta, kad dirbančiųjų pagal specialybę studentų profesinis identitetas stipriau išreikštas lyginant su nedirbančiais, arba dirbančiais ne pagal specialybę. Slaugos programos studentai lyginant su Klinikinės slaugos studentais statistiškai reikšmingai dažniau ketina emigruoti baigę studijas, o statistiškai reikšmingai dažniau savo verslą norėtų kurti Akušerijos programos studentai. Akušerijos programos studentams statistiškai reikšmingai dažniau reikia pagalbos įsidarbinant lyginant su Slaugos programos studentais.
The purpose of this study was to evaluate motivation and professional identity of Bachelor’s and Master's degree Nursing and Midwifery programs students. The aims: 1. To evaluate and compare the study choice motives of Bachelor’s and Master's degree Nursing and Midwifery programs students. 2. To identify the connections between study choice motivation and satisfaction with the chosen profession. 3. To analyze the expression of professional identity between Bachelor’s and Master's degree Nursing and Midwifery programs students. 4. To analyze the career expectations of Bachelor’s and Master's degree Nursing and Midwifery programs students. Research methods. Bachelor’s and Master's degree Nursing and Midwifery programs students from Lithuanian University of Health Scienes participated in the research (n=338; response rate 82,2%). Quantitative analysis method – anonymus questionnaire was applied in 2016 December – 2017 January. The research instrument was prepared by authors of this study. Results and conclusions. Results have showed that the main study choice motives among the Bachelor’s students were the desire to develop new knowledge and skills, help people and prepare for future work. Master’s students were stimulated by the desire to receive a bigger salary, the desire to meet the general advanced nursing practice requirements, the desire to pursue a professional career. Students whose choice of profession was influenced by the surrounding are less motivated in comparison with those who have chosen the study program independently. Respondents who have chose this profession because of personal interests, sought to gain knowledge are motivated and satisfied with their chosen profession. Master’s students’ professional identity is more strongly expressed in comparison with Bachelor’s students. The strongest professional identity is expressed between the Advanced nursing practice program students. Professional identity of the students who have a job matching their qualification is more strongly expressed in comparison with students who do not work. Nursing programs students statistically significantly more often going to emigrate after graduation compared with Clinical nursing students. Midwifery program students statistically significantly more often need help in the recruitment compared with Nursing program students.