Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/252511
Tėvų požiūris į ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikų dantų dengimo silantinėmis medžiagomis marijampolės pirminiame sveikatos priežiūros centre paslaugų kokybę
Type of publication
text::thesis::master thesis
Title
Tėvų požiūris į ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikų dantų dengimo silantinėmis medžiagomis marijampolės pirminiame sveikatos priežiūros centre paslaugų kokybę
Other Title
Parents' Perspective on the Quality of Services of Pit and Fissure Sealant Application in the Primary Health Care Centre of Marijampolės Priminary Health Care Centre
Author
Klimanskytė, Simona |
Advisor
Other(s)
Recenzentas / Reviewer |
Extent
61 p.
Thesis Defence Date
2025-06-04
Abstract (lt)
Darbo tikslas. Įvertinti tėvų požiūrį į ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikų nuolatinių krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis Marijampolės pirminiame sveikatos priežiūros centre paslaugų kokybę. Uždaviniai.
- Įvertinti tėvų informuotumą apie galimybę vaikų nuolatinius krūminius dantis dengti silantinėmis medžiagomis.
- Nustatyti tėvų pasitenkinimą vaikui suteikta nuolatinių krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis paslauga.
- Nustatyti priežastis dėl kurių tėvai atsisako, kad jų vaikų dantys būtų dengiami silantinėmis medžiagomis. Metodika. Atliktas kiekybinis momentinis tyrimas, taikoma anoniminė anketinė apklausa. Tyrimas atliktas 2024 m. spalio 1 – 31 d., Marijampolės pirminės sveikatos priežiūros centre. Tyrimo imtis – visi tėvai, kurie 2024 m. spalio 1– 31 d. atvedė vaiką dantų profilaktinei apžiūrai. Apklausti 203 tėvai (atsako dažnis 100 proc.). Statistinė duomenų analizė atlikta naudojantis SPSS programos 30.0 versija ir MS Excel 2016 programa. Vertinant ryšį tarp dviejų kintamųjų buvo taikomi statistinio patikimumo testai: Chi kvadrato kriterijus (χ2) ir Z – kriterijus – ryšiui tarp kokybinių kintamųjų nustatyti. Pasikliautinumo lygmuo 95 proc. (p < 0,05). Rezultatai. 77,6 proc. respondentų teigė, kad informacijos apie procedūrą jiems pakanka, nors tik daugiau nei pusė (52,2 proc.) respondentų, žinojo, kad ši paslauga suteikiama nemokamai bei vykdoma iki 14m.. Tik trečdalio respondentų (33,5 proc.) vaikams buvo suteikta krūminių dantų vagelių silantavimo paslauga. Vertinant paslaugą daugiau kaip pusę (54,3 proc.) respondentų visiškai sutiko, kad pavyko lengvai ir greitai užsiregistruoti. Beveik visų respondentų (92,9 proc.) vaikai buvo priimti dantų silantavimo paslaugai paskirto registracijos laiko metu. Dažniausia (60 proc.) (n=5) laukimo trukmė buvo 5 min., likusieji (20 proc.) – procedūros laukė 10 min ir (20 proc.) 15 min. 72,9 proc. respondentų visiškai sutiko, kad burnos priežiūros specialistas aiškiai pateikė apie procedūros naudą vaiko sveikatai. Didžioji dalis (94,3 proc.) yra patenkinti atlikta paslauga, tačiau buvo ir nepatenkintų atlikta paslauga respondentų. 71,9 proc. respondentų pasinaudos vaikų nuolatinių krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis paslauga, likusioji dalis – 28,1 proc. – neplanuoja pasinaudoti šia procedūra. Respondentai, kurie žinojo apie šią paslaugą statistiškai reikšmingai dažniau pasinaudos krūminių dantų vagelių silantavimu ateityje nei respondentai, kurie nežinojo apie šią procedūrą (χ2=12,927, lls=1, p < 0,05). Mažiau nei pusę (48,3 proc.) respondentų nepasinaudos procedūra dėl informacijos trūkumo, kita dalis (19,3 proc.) – dėl to, kad informacija suteikiama per vėlai, kada jau vaiko amžius neatitinka nemokamos vykdomos procedūros, 17,5 proc. – nepasinaudos, dėl to, kad vaiko nuolatiniai krūminiai dantys yra pažeisti dantų ėduonies ir jau negalima atlikti procedūros.
Išvados.
- Programos dalyvių informuotumas apie galimybę pasinaudoti vaikų krūminių dantų vagelių silantavimo paslauga yra dalinai pakankamas. 77,6 proc. respondentų teigė, kad informacijos apie vaikų krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis procedūrą pakanka, tačiau tik 55,2 proc. respondentų, žinojo, kad ši paslauga tik iki tam tikro amžiaus vaikams suteikiama nemokamai. Tik 33,5 proc. respondentų vaikų buvo suteikta krūminių dantų vagelių silantavimo paslauga.
- Ištyrus pacientų pasitenkinimą suteiktai vaikų krūminių dantų vagelių silantavimo paslaugai, gauta kokybės ir pasitenkinimo spraga. 54,3 proc. respondentų visiškai sutiko, kad pavyko lengvai ir greitai užsiregistruoti. 72,9 proc. respondentų sutiko, kad apie procedūros naudą sveikatai viskas buvo aiškiai pateikta. Dažniausia laukimo trukmė buvo 5 min. 94,3 proc. respondentų yra patenkinti atlikta paslauga.
- Respondentai vaikų nuolatinių krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis paslaugos atsisako dėl informacijos trūkumo (48,3 proc.) bei (19,3 proc.) informacijos suteikimo per vėlai, kada jau vaiko amžius neatitinka nemokamos vykdomos procedūros.
Abstract (en)
Aim of the study. To assess the parents' attitudes towards the quality of services pit and fissure sealant application of permanent molars of pre-school and school-age children in Marijampole Primary Health Care Centre. Objectives.
- To assess parents' awareness of the possibility of covering their children's permanent molars with sealants.
- To determine parents' satisfaction with the service of covering permanent molars with sealants.
- To determine the reasons for parents' refusal to have their children's teeth covered with sealant. Methods. A quantitative snapshot study using an anonymous questionnaire. The survey was carried out from 1 to 31 October 2024 at the Marijampole Primary Health Care Centre. The sample was all parents who brought their child for a dental check-up between 1 and 31 October 2024. 203 parents were interviewed (response rate 100%). Statistical analysis of the data was carried out using SPSS version 30.0 and MS Excel 2016. Chi-square (χ2) and Z-score tests were used to assess the association between two variables. Confidence level 95% (p < 0.05). Results. 77.6% of respondents said that they had enough information about the procedure, although only more than half (52.2%) of respondents knew that the service was free of charge and available up to the age of 14 years. Only one-third of respondents (33.5%) of the children had received the molar sealant service. In terms of the service, more than half (54.3%) of respondents strongly agreed that it was easy and quick to register. Almost all respondents (92.9%) had their children admitted for the dental seal service during the scheduled registration time. The most common waiting time (60%) (n=5) was 5 minutes, while the remaining (20%) waited 10 minutes and (20%) 15 minutes. 72.9% of respondents strongly agreed that the oral health professional clearly communicated the benefits of the procedure to the child's health. The majority (94.3%) were satisfied with the service, but there were also some respondents who were dissatisfied with the service. 71.9% of the respondents will use the service of coating children's permanent molars with enamel materials, while the remaining 28.1% do not plan to use the procedure. Respondents who were aware of this service were statistically significantly more likely to use dental sealants on molars in the future than those who were not aware of this procedure (χ2=12.927, lls=1, p < 0.05). Less than half of the respondents (48.3%) will not use the procedure due to lack of information, the other half (19.3%) will not use the procedure because the information is provided too late, when the child's age does not correspond to the age of the free procedure, 17.5% will not use the procedure because the child's permanent molars are affected by dental caries and the procedure cannot be carried out.
Conclusions.
- Awareness of the availability of sealants for children's molars is partially adequate. 77.6% of respondents said that there was sufficient information about the procedure of covering children's molars with sealants, but only 55.2% of respondents knew that this service is free of charge only for children up to a certain age. Only 33.5% of the respondents were provided with a dental sealant service for molars.
- A gap in quality and satisfaction was found when examining patient satisfaction with the children's molar veneers service. 54.3% of respondents strongly agreed that it was easy and quick to register. 72.9% of respondents agreed that everything about the health benefits of the procedure was clearly communicated. The most common waiting time was 5 minutes. 94.3% of respondents were satisfied with the service.
- Respondents refuse to have their children's permanent molars covered with enamel because of a lack of information (48.3%) and (19.3%) because the information was provided too late, when the child's age is already inappropriate for the free procedure.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access