Bendradarbiavimo tarp viešųjų pirkimų ir sveikatos priežiūros specialistų, rengiant specializuotų vienkartinių priemonių pirkimus Respublikinėse ligoninėse, vertinimas
Venslovaitė, Eglė |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Vitkus, Linas | Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas – įvertinti bendradarbiavimą tarp viešųjų pirkimų ir sveikatos priežiūros specialistų, rengiant specializuotų vienkartinių priemonių pirkimus Respublikinėse ligoninėse. Tyrimo klausimai: 1. Kokia yra Respublikinių ligoninių viešųjų pirkimų skyrių bei sveikatos priežiūros specialistų nuomonė apie galiojančius viešųjų pirkimų dokumentacijos rengimo ir pateikimo reikalavimus? 2. Kaip vyksta bendradarbiavimas tarp skyrių, organizuojant specializuotų vienkartinių priemonių pirkimus, tiriamose ligoninėse? 3. Kokie bendradarbiavimo ir techniniai pokyčiai padėtų sklandžiau parengti specializuotų vienkartinių priemonių aprašus rengiant pirkimus? Metodika. Tyrimo objektas – viešųjų pirkimų ir sveikatos priežiūros specialistų bendradarbiavimas, rengiant vienkartinių specializuotų medicinos priemonių pirkimus. Tiriamųjų imtis – 10 informantų iš dviejų, skirtingų Lietuvos regionų Respublikinių ligoninių. Atliktas kokybinis tyrimas - pusiau struktūruotas interviu. Į tyrimą pakviestas toks pat skaičius klinicistų, kaip ir viešųjų pirkimų specialistų. Interviu įrašyti į diktofoną, įrašai transkribuoti. Teksto analizė vyko išskiriant reikšminius kodus, jie grupuoti į kategorijas, subkategorijas. Rezultatų patikimumas užtikrintas taikant šaltinių ir duomenų trianguliaciją, tikslinę informantų atranką, kolegos dalyvavimą. Rezultatai. Atlikus tyrimą nustatyta, kad viešųjų pirkimų dokumentacijos rengimo ir pateikimo reikalavimai yra aiškesni Respublikinių ligoninių viešųjų pirkimų skyriaus specialistams. Sveikatos priežiūros specialistai nurodo, jog reikalavimai jiems nėra aiškūs, reikia daugiau į juos pasigilinti. Viešųjų pirkimų specialistai yra atsakingi už teisingą dokumentacijos pateikimą, pirkimo procesų sekimą. Sveikatos priežiūros specialistai atsakingi už specializuotų vienkartinių priemonių poreikių formavimą, techninius aprašymus, gautų pasiūlymų bei pavyzdžių vertinimus. Sklandžiau parengti specializuotų vienkartinių priemonių aprašus padėti galėtų geresnė tarpusavio komunikacija, abiejų sričių specialistų papildomų kompetencijų ugdymas, aiškesnės bei išsamesnės vidinės tvarkos su3 specialiomis pirkimui reikalingos informacijos pateikimo formomis, IT sprendimai. Bendradarbiavimas, rengiant specializuotų vienkartinių medicinos priemonių pirkimus tarp skyrių vyksta, tačiau ne itin sklandžiai ir operatyviai, kas gali turėti neigiamos įtakos viešųjų pirkimų procedūrų vykdymo efektyvumui. Išvados. Vykdydamos viešuosius pirkimus, susijusius su specializuotomis vienkartinėmis priemonėmis, Respublikinės ligoninės susiduria su tam tikrais iššūkiais ir procesas nevyksta taip sklandžiai, kaip galėtų. Abiejų sričių specialistams iššūkių kelia teisinis procesų reglamentavimas. Daugiau su juo susiduria viešųjų pirkimų specialistai. Respublikinių ligoninių specialistai yra pasiskirstę atsakomybėmis konkrečiame pirkimo etape. Taip pat iššūkių kelia ir bendradarbiavimo stoka, kompetencijų trūkumas. Daugeliu atveju minimi iššūkiai sutampa su literatūroje minima problematika. Tiek viešųjų pirkimų, tiek sveikatos priežiūros specialistai įvardina ne tik problemas, su kuriomis susiduria rengdami specializuotų vienkartinių priemonių pirkimus, bet ir pasiūlo galimus problemų sprendimo būdus.
Aim of the study: to evaluate the cooperation between public procurement and health care professionals in the preparation of specialized disposable medical devices procurement in Republican hospitals. Qualitative research questions: 1. What is the opinion of the public procurement departments and health care professionals of the Republican Hospitals about the current requirements for the preparation and submission of public procurement documentation? 2. How is the co-operation going between the departments when organizing procurement of specialized medical disposable devices in the hospitals? 3. What developments would facilitate the preparation of specialized medical disposable devices tenders? Methods. The object of the research is the cooperation of public procurement and health care specialists in the preparation of specialized disposable medical devices tenders. The sample of respondents is 10 informants from two Republican hospitals in different regions of Lithuania. Qualitative research was conducted - a semi-structured interview. The same number of clinicians as public procurement specialists were invited to the study. The interviews were recorded, recordings were transcribed. The analysis of the text was performed by separating the significant codes, they were grouped into categories and subcategories. The reliability of the results was ensured by applying triangulation of sources and data, targeted selection of informants and colleague participation. Results. The investigation of cooperation between public procurement and health care professionals in the preparation of public procurement of specialized disposable equipment, showed that the requirements for the preparation and submission of public procurement documentation are clearer for the specialists of the public procurement division of Republican Hospitals. Healthcare professionals point out that the legal requirements are not clear to them, they need to be deeper analized. Procurement specialists are responsible for the correct submission of documentation, monitoring of procurement processes, however health care professionals are responsible for the formation of5 specialized disposable medical devices needs, preparation of technical descriptions, evaluations of proposals and samples received. Better communication, development of additional competencies of specialists in both fields, clearer, more detailed internal procedures with special forms of submission for procurement, IT solutions could help to develop more smooth procurement process of specialized disposable medical devices tenders. Cooperation in the procurement of specialized disposable medical devices between departments is ongoing, but not as fluently as it is expected. This may have a negative impact on the efficiency of public procurement procedures. Conclusions. Republican hospitals face challenges in procurement of specialized disposable medical devices. The process is not going as fluently as it could be. Legal regulation of processes poses challenges for professionals of both fields. Procurement specialists are working closer with legal regulations. Republican hospitals specialists are assigned responsibilities at a specific stage of procurement. Lack of cooperation and lack of competencies has also been mentioned as challenges for both fields specialists. In many cases, the challenges mentioned during research conformed the issues mentioned in the literature. Public procurement and health care specialists not only identify the problems they face when organizing procurement of specialized disposable items, but also suggest ways to solve these problems.