Options
Farmacijos studentų nuomonės apie lyderystės kompetencijų svarbą vaistininko praktikoje įvertinimas
Bartanovičūtė, Greta |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Degutytė, Rimgailė | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Inkėnienė, Asta Marija | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Ragažinskienė, Ona | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Šipailienė, Aušra | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Zymonė, Kristina | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
SANTRAUKA G. Bartanovičiūtės magistro baigiamasis darbas “Farmacijos studentų nuomonės apie lyderystės kompetencijų svarbą vaistininko praktikoje įvertinimas”/ mokslinis vadovas dr. Aurima Stankūnienė; Lietuvos sveikatos mokslų universiteto, Farmacijos fakulteto, Vaistų technologijos ir socialinės farmacijos katedra - Kaunas. Darbo tikslas: Įvertinti farmacijos studentų nuomonę apie lyderystės kompetencijų svarbą vaistininko praktikoje. Darbo uždaviniai:
- Sužinoti farmacijos studentų nuomonę apie lyderystės svarbą vaistininko praktikoje.
- Išanalizuoti farmacijos studentų nuomonę apie reikalingiausias kompetencijas lyderystei farmacijoje.
- Įvertinti farmacijos studentų nuomonę apie lyderystės studijų poreikį farmacijos studijų programoje. Darbo objektas: Farmacijos studijų programos studentų nuomonė apie lyderystės kompetencijų svarbą farmacijoje. Tyrimo metodai: Buvo atliktas kiekybinis tyrimas. Prieš atliekant tyrimą buvo išnagrinėti moksliniai straipsniai magistro baigiamojo darbo tema ir sudaryta anoniminė anketa. Anketa buvo sudaryta iš keturių dalių, kuriose buvo pateikiami klausimai su pateiktais atsakymų variantais. Tyrimo metu buvo išsiųsta 260 anketų, užpildyta 210 anketų, atsakomumas 81%. Gauti duomenys buvo susisteminti ir išanalizuoti naudojant SPSS (angl. Statistical Package for Social Science) programos 20 versiją ir MS Excel 2010 programas. Tyrimo rezultatai: Atlikto tyrimo metu buvo nustatyta, kad dauguma respondentų 97 proc. nurodė, jog žino kas yra lyderystė. Taip pat, dauguma farmacijos studijų studentų 85 proc. nurodė, kad lyderystė yra svarbi vaistininko praktikoje. Tyrime dalyvavusieji respondentai 71 proc. nurodė, jog farmacijos specialistas turi būti lyderis. Nemažai būsimu farmacijos specialistu 59 proc nesutiko su nuomonė, jog lyderiu gali būti tik vadovai. Respondentai 41 proc. teigė, kad lyderiu ir gimstama, ir tampama. Daugiau nei pusė studentų 61 proc. laikėsi nuomonės, kad lyderystė ir vadyba - tai du skirtingi, bet labai susiję dalykai. Būsimieji farmacijos specialistai 79 proc. sutiko su nuomonė, jog vaistininkas lyderis greičiau siekia įmonės tikslų. Tyrimo rezultatai parodė, kad farmacijos studijų studentai kompetencijų reikalingumą vertina labiau negu šiomis kompetencijomis pasižymi vaistininkai. Šis skirtumas pasižymi dėl asmeninių savybių demonstravimo, kur didžiausias dėmesys buvo skiriamas savimonės ugdymui, dėl bendravimo su kitais žmonėmis, kur dažniausiai buvo akcentuojama į pagalbos ir bendravimo skatinimą bei dėl krypčių nustatymo, kur studentai dažniausiai apibrėžia poveikio vertinimą ir sprendimų priėmimą. Taip pat baigiamojo darbo rezultatai parodė, kad tik mažuma apklaustų studentų 23 proc. “Lyderystės farmacijoje” dalyką pasirinko. Būsimieji farmacininkai 95 proc. sutiko, jog lyderystės dalykas farmacijos studijų programoje yra reikalingas. Studentai 25 proc. taip pat pareiškė, kad lyderystės programa turėtų būti įvesta I ir III kursuose. Respondentai 65 proc. laikėsi nuomonės, jog lyderystės programą turėtų sudaryti 4 kreditai. Daugelis nei pusė studentų 58 proc. save, kaip būsimą lyderį, vertina labai gerai ar gerai. Išvados: 1. Magistro baigiamajame darbe buvo apžvelgta svarba lyderystės vaistininko praktikoje. Nustatyta, kad 85 proc. respondentų sutiko, jog vaistininko praktikoje lyderystė yra svarbi bei 71 proc. būsimų farmacijos specialistų patvirtino, jog farmacijos specialistas turi būti lyderis. 2. Tyrimo metu buvo išanalizuoti farmacijos studentų nuomones apie reikalingiausias kompetencijas lyderystei farmacijoje. Išsiaiškinta, kad farmacijos studijų studentai kompetencijų reikalingumą vertina labiau negu šiomis kompetencijomis pasižymi vaistininkai. Ypač šis skirtumas išsiskiria dėl asmeninių savybių demonstravimo, kur didžiausias dėmesys buvo skiriamas savimonės ugdymui, dėl bendravimo su kitais žmonėmis, kur dažniausiai buvo akcentuojama į pagalbos ir bendravimo skatinimą bei dėl krypčių nustatymo, kur studentai dažniausiai apibrėžia poveikio vertinimą ir sprendimų priėmimą. 3. Darbe buvo įvertintos farmacijos studentų nuomonės apie lyderystės studijų poreikį farmacijos studijų programoje. Buvo nustatyta, jog 95 proc. respondentų jaunesnių nei 21 metų amžiaus patvirtino, kad lyderystės dalykas farmacijos studijų programoje yra reikalingas. (p<0,05) Praktinės rekomendacijos: 1. Siūlyčiau rengti papildomus kursus farmacijos studijų studentams, kad labiau būtų išugdyti lyderystės įgūdžiai, kurie yra reikalingi ateityje. 2. Praktikoje turėtų būti ugdomos ne tik profesinės vaistininko kompetencijos, bet lyderystės ir komandinio darbo kompetencijos.
SUMMARY G. Bartanovičiūtės Master‘s thesis „Evaluation of the Pharmacy Students’ Opinion on the Importance of Leadership Competences in the Pharmacist Practice“. Scientific supervisor dr. Aurima Stankūnienė; Lithuanian University of Health Sciences, Faculty of Pharmacy Department of Drug Technology and Social Pharmacy. - Kaunas. Aim: To evaluate the opinion of pharmacy students on the importance of leadership competencies in the practice of the pharmacist. Objectives:
- To find out pharmacy students’ opinions on the importance of leadership in pharmacist practice.
- To analyze pharmacy students’ perception of the competences required for leadership in pharmacy.
- To evaluate the opinion of pharmacy students about the need of leadership studies in the pharmacy study program. Subject of the work: Pharmacy students’ opinion about the importance of leadership competencies in pharmacy. Methodology: The quantitative study was applied. Prior to the research, scientific articles on the topic of the Master's thesis were analyzed and an anonymous questionnaire was developed. The questionnaire consisted of four parts with multiple-choice questions. During the study, 260 questionnaires were sent out, 210 were completed and the response rate was 81%. The data obtained were structured and analyzed using SPSS (Statistical Package for Social Science) version 20 and MS Excel 2010. Results: The survey found that 97% of respondents indicated that they know what leadership is. Also, the majority of pharmacy students 85% indicated that leadership is important in pharmacy practice.71% of respondents to the survey indicated that pharmacists need to be leaders. A significant number of future pharmacy professionals, 59%, disagreed with the view that only managers can be leaders. 41% of respondents stated that leaders are both born and made. More than half of the students, 61%, felt that leadership and management are two different but very related subjects.79% of future pharmacy professionals agreed that a pharmacist leader is quicker to achieve company goals. The results of the survey showed that pharmacy students value the need for competences more than pharmacists do. This difference is characterized by the demonstration of personal qualities, where self awareness was the main focus, the communication with other people, where helping and encouraging communication was the most frequent focus, and the setting of directions, where students most often defined impact assessment and decision making. The results showed that only a minority of the students, 23%, chose the subject of Leadership in Pharmacy. 95% of future pharmacists agreed that the subject of leadership in pharmacy is needed in the pharmacy curriculum. 25% of students also stated that a leadership program should be introduced in the 1st and 3rd year.65% of respondents thought that the leadership program should consist of 4 credits. More than half of the students, 58%, rate themselves as a future leader as very good or good. Conclusions:
- The master's thesis reviewed the importance of leadership in pharmacy practice. It was found that 85% of the respondents agreed that leadership is important in pharmacy practice and 71% of the future pharmacy professionals agreed that a pharmacy professional needs to be a leader.
- The study analyzed pharmacy students' views on the competences required for leadership in pharmacy. It was found that pharmacy students rate the need for these competences more highly than pharmacists do. In particular, this difference is evident with regard to the demonstration of personal qualities, where self-awareness was the most emphasized competence, communication with other people, where helping and encouraging communication was the most emphasized competence, and direction setting, where students most often defined impact assessment and decision making.
- The study assessed pharmacy students' views on the need for leadership studies in the pharmacy curriculum. It was found that 95% of the respondents under 21 years of age confirmed the need for a leadership course in the pharmacy curriculum. Practical recommendations: 1. Develop additional courses for pharmacy students to better develop the leadership skills needed for the future. 2. In practice, not only the professional competencies of a pharmacist should be developed, but also leadership and teamwork competencies.