Grįžtamasis ryšys bei mokymasis pacientų saugos srityje gydytojų ir slaugytojų požiūriu
Author | Affiliation |
---|---|
Date |
---|
2015-04-10 |
Asmens sveikatos priežiūros įstaigų veikla orientuota į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas apima nepageidaujamų įvykių ir neatitikčių valdymą. Grįžtamasis ryšys apie užregistruotus įvykius vertinamas kaip svarbus mokymosi ir pacientų saugos kultūros kūrimo elementas. Tikslas Įvertinti Lietuvos bendrojo pobūdžio ligoninėse dirbančių gydytojų ir slaugytojų požiūrį į grįžtamąjį ryšį bei mokymosi galimybes pacientų saugos srityje. Metodika Vienmomentinė anoniminė apklausa atlikta Lietuvos bendrojo pobūdžio ligoninėse 2014 m. birželio – gruodžio mėn. Tyrimui atlikti naudotas klausimynas, sudarytas autorių. Apklausa atlikta laikantis laisvanoriškumo, anonimiškumo, konfidencialumo bei lygiavertiškumo principų. Apklausta 1020 asmens sveikatos priežiūros specialistų, atsako dažnis 81,6 proc. Rezultatai Trys ketvirtadaliai respondentų pritarė, kad darbuotojams įstaigoje sudarytos sąlygos gilinti savo profesines žinias bei įgūdžius ir norėtų daugiau sužinoti pacientų saugos srityje, bet mokymuose dalyvavo vos daugiau nei pusė tiriamųjų. Reikšmingai daugiau tarp nedalyvavusių mokymuose buvo gydytojai (48,8 proc.) (p=0,00), reikšmingai daugiau mokymuose pacientų saugos srityje dalyvavo 40-51 m. amžiaus grupei priklausančių respondentų (p=0,01). Du trečdaliai respondentų pritarė, kad skyriaus vadovas skatina pasimokyti iš užregistruotų nepageidaujamų įvykių ir/ar neatitikčių. Daugiau nei pusė tyrimo dalyvių pritarė, kad darbuotojai informuojami apie nepageidaujamus įvykius (68,4 proc.) ir neatitiktis (67,4 proc.). Pusė tyrimo dalyvių pritarė, kad darbuotojas, kuris užregistravo neatitiktį, yra informuojamas apie koregavimo ir prevencinius veiksmus; 38,3 proc. – abejojo. Išvados Lietuvos bendrojo pobūdžio ligoninėse dirbančių gydytojų ir slaugytojų požiūriu sąlygos gilinti savo profesines žinias ir įgūdžius sudarytos, bet mokymuose, susijusiuose su