Vaikų disfonijos dažnis muzikinio ir bendrojo lavinimo mokyklose = : Dysphonia rate in vocally trained and untrained children
Author | Affiliation |
---|---|
Moksliniai darbai
Tikslas. Įvertinti vaikų disfonijos dažnį ir balso lavinimo įtaką. Tyrimo metodai: Tyrime dalyvavo 262 vaikai iš keturių Kauno muzikos mokyklų (MM) ir keturių bendrojo lavinimo mokyklų (BLM). Pirminei disfonijos atrankai naudotas validizuotas keturių klausimų lietuviškas Gerklų funkcijos indeksas (GFI-LT). Diagnozė patikslinta atlikus laringologinį tyrimą. Dainavimo aktyvumas ir balso lavinimas vertinti standartizuotai (KLASAK). Rezultatai. Po pirminės disfonijos atrankos 43 (16,3 proc.) vaikams buvo įtarta disfonija (GFI-LT>3 balų). Po laringologinio tyrimo disfonija patvirtinta 5,2 proc. MM ir 1,4 proc. BLM moksleivių. Nustatytas statistiškai patikimas tiesioginis ryšys (p<0,001) tarp GFI-LT ir muzikos mokyklos lankymo trukmės (r=0,394) bei tarp patvirtintos disfonijos ir dainavimo aktyvumo pagal KLASAK (r=0,340). Išvados. Šiame tyrime vaikų disfonijos dažnis tarp MM moksleivių buvo didesnis nei BLM moksleivių. Vaikų užkimimas priklausė nuo balso lavinimo trukmės ir krūvio. Vaikų muzikiniame balso ugdyme daugiau dėmesio turėtų būti skiriama ankstyviesiems balso sutrikimams vertinti bei supažindinimui su balso higienos taisyklėmis.
Aim. To evaluate dysphonia rate and impact of vocal training in Lithuanian children. Methods. 262 children from 4 Kaunas music schools (vocally trained group - VT) and from 4 secondary schools (vocally untrained group - VUT) participated in this study. For dysphonias screening 4-item Lithuanian version of Glottal Function Index (GFI-LT) was used. Laryngological examination was accomplished to confirm diagnosis. Singing activity and vocal training type were evaluated standardized (KLASAK). Results. 43 (16.3%) children did not pass dysphonia screening (GFI-LT>3 points). After laryngological examination dysphonia was confirmed in 5.2% of VT and 1.4% of VUT children. Statistically significant correlations between GFI-LT and duration of voice training (r=0.394), and between confirmed dysphonia and singing activity according to KLASAK (r=0.340) were revealed. Conclusions. This study revealed higher dysphonia rate in vocally trained children compared to vocally untrained children. Direct correlations between presence of dysphonia and duration both of vocal training and vocal load were established. In children vocal training, considerably more attention to voice disorders and voice hygiene should be paid.