Lietuvos sveikatos mokslų universiteto odontologijos ir veterinarijos studijų programų studentų požiūris ir žinios apie burnos priežiūrą, jos sveikatą bei su ja susijusią gyvenimo kokybę
Date |
---|
2018-05-03 |
Tikslas. Išsiaiškinti LSMU odontologijos ir veterinarijos studijų programų studentų požiūrį ir žinias apie burnos priežiūrą ir sveikatą, su burnos sveikata susijusią gyvenimo kokybę bei palyginti duomenis tarp abiejų tiriamųjų grupių. Uždaviniai. 1. Naudojant sudėtinį dviejų dalių klausimyną (sudarytą iš gyvenimo kokybės klausimyno OHIP-14 bei klausimyno apie burnos higieną ir savo burnos sveikatos vertinimą), anonimiškai apklausti 150 III kurso studentų, studijuojančių veterinarijos ir odontologijos studijų programose. 2. Išanalizuoti apklausos duomenis ir atlikti statistinę rezultatų analizę. 3. Palyginti abiejų tiriamųjų grupių su burnos sveikata susijusią gyvenimo kokybę bei subjektyvų savo burnos sveikatos vertinimą. Metodika. III kurso veterinarijos ir odontologijos studijų programų studentų anonimiška apklausa raštu, naudojant klausimynus. Rezultatai. Iš viso buvo apklausta 150 3 kurso odontologijos ir veterinarijos studijų programų studentų. Remiantis anketos duomenimis, net 77 % odontologijos studijų programos studentų pas odontologą lankosi ne rečiau nei kas 6 mėn, o pagrindinė apsilankymo priežastis - profilaktika. Veterinarijos studijų programos studentai taip pat nurodė dažniausiai lankęsi pas odontologą profilaikos tikslu, tačiau besilankančių ne rečiau kaip kas 6 mėn. buvo mažiau - 50 % apklaustųjų. Vertinant atsakymus į klausimus apie tarpdančių valymo priemones, reikšmingas skirtumas pastebėtas atsakant į klausimą apie tarpdančių siūlo naudojimo dažnumą. Veterinarijos studijų programos studentų naudojančių tarpdančių siūlą kartą per dieną buvo 8%, tuo tarpu odontologijos studijų programos studentų 41%. Vertinant gyvenimo kokybę, naudojant OHIP-14 klausimyną, nebuvo pastebėta reikšmingo skirtumo tarp tiriamųjų grupių. Išvados. Remiantis gautais rezultatais galima teigti, jog požiūris ir[...].