Vartotojų nuomonės tyrimas apie informacijos maisto produktų etiketėje pateikimą ir maisto produktų saugą
Author | Affiliation |
---|---|
Rugytė, Kristina | |
Stankevičius, Henrikas | Kauno technologijos universiteto Maisto institutas |
Date |
---|
2010 |
Maisto produktų etiketėse esanti informacija turi suteikti vartotojui pakankamai žinių apie produktą. Gamintojai teisės aktų įpareigoti pateikti pagrindinius faktus, tuo tarpu savo sveikata besirūpinantiems vartotojams sunku nuspręsti, ar maisto produktas yra sveikas vartoti. Siekiant išsiaiškinti vartotojų nuostatas renkantis maisto produktus, jų nuomonę apie maisto saugą atlikto tyrimo metu apklausti įvairaus amžiaus ir išsilavinimo vartotojai iš įvairių Lietuvos miestų. Gauti rezultatai parodė, jog 91,5 % vartotojų visada ar dažniausiai maisto produktus perka prekybos centruose. Dažniausiai maisto produkto etiketėje pateiktą informaciją perskaito 49,2 % pirkėjų ir tik 17,3 % – perskaito visada. Didžioji dalis respondentų (74,2 %) nurodė, jog produkto etiketėje pateikta gamintojo informacija yra tik iš dalies suprantama, ir tik 20,14 % respondentų – visiškai suprantama. Rinkdamiesi maisto produktą vartotojai dažnai arba visada (64,0 %) pirmiausia atkreipia dėmesį į prekybininkų siūlomas akcijas ar nuolaidas, o 77,2 % apklaustųjų nurodė, jog dažnai ar visada kreipia dėmesį į produkto kainą. Tačiau tai ne visada nulemia jų apsisprendimą nusipirkti pigesnį produktą, net 69,3 % vartotojų visada pasidomi maisto produkto galiojimo terminu. Atlikto tyrimo metu paaiškėjo, jog vartotojams daug svarbesnis maisto produkto šviežumas (96,0 %) bei skonis ir aromatas (86,6 %). Daugiau nei pusė apklaustųjų dažnai ar bent jau kartais (69,3 %) atkreipia dėmesį ir į maisto produkte esančias naudingas organizmui medžiagas.
Information provided on the food label should give the consumer sufficient knowledge about food product. Producers who deal with the food legislation are obliged to give the main facts on the label so that the consumers concerned about their health may not consider a question whether the product is safe to use or not. The aim of the study was to ascertain consumers' attitudes towards the choice of food and food safety. Consumers of different age and education from various cities in Lithuania were surveyed. The research revealed that 91.5 % of the respondents always or often buy food products in supermarkets. A common information on food labeling is read by 49.2 % of customers, and only 17.3 % of the consumers always read the information. The majority of the respondents (74.2 %) claimed that producers information on product label is partially clear, and only 20.14 % of the respondents think that the information on the label is completely clear. While selecting food products the first thing the consumers take into account is discounts (60.0 %). Even 77.2 % of the respondents revealed that in most cases or always the consumers primarily look at the price of the product and its expiry date (69.3 %). Research showed that the freshness (96.0 %), taste and flavour (86.6 %) of the product are important to consumers. More than half of the respondents in most cases or at least sometimes (69.3 %), take notice to the health factors of product’s ingredients.