Options
Sukamųjų NiTi slinkimo kelio instrumentų ciklinio nuovargio tyrimas kūno temperatūros skirtingo linkio kanaluose
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Problemos aktualumas ir darbo tikslas: Atliekant endodontinį gydymą kanalo anatomijos išsaugojimas yra svarbus uždavinys. Slinkimo kelio paruošimas palengvina šį gydymo etapą, tačiau lenktuose kanaluose atsiranda instrumentų atsidalinimo rizika, kurios pagrindinė priežastis yra ciklinis nuovargis. Šio tyrimo tikslas yra palyginti skirtingų NiTi sukamųjų slinkimo kelio instrumentų ProGlider, Traverse, WaveOne Gold Glider ciklinį nuovargį kūno temperatūros dirbtiniuose kanaluose su skirtingomis kanalo linkio charakteristikomis. Medžiaga ir metodai: Tyrime naudoti ProGlider (Denstply Sirona, Ballaigues, Šveicarija), Traverse (Kerr Corporation, Brea, CA, JAV) ir WaveOne Gold Glider (Denstply Sirona, Ballaigues, Šveicarija) slinkimo kelio NiTi sukamieji instrumentai (n=15 vienai sistemai). Instrumentai tirti nerūdijančio plieno dirbtiniuose kanaluose, kurių išlenkimas 60°, 90° (viršūniniame trečdalyje) ir 60° (viduriniame trečdalyje). Pasirinktas statinis ciklinio nuovargio režimas, kuomet instrumentai sukosi kanaluose laisvai pagal gamintojo nurodymus, o endodontinio variklio antgalis buvo fiksuotas. Detalė su dirbtiniais kanalais buvo šildoma iki 37°C±1°C temperatūros ir tuo pat metu kanalai aušinami vandeniu. Eksperimentas nufilmuotas ir naudojant kompiuterinę programą suskaičiuotas laikas iki instrumento atsidalinimo. Duomenys statistiškai išanalizuoti naudojant Mann-Whitney U testus. Rezultatai: 90º viršūniniame linkyje atspariausi cikliniam nuovargiui WaveOne Gold Glider instrumentai, o 60º linkiuose viršūniniame bei viduriniame trečdaliuose – ProGlider. Lyginant viršūninius trečdalius – 90º linkyje visi instrumentai atsidalino greičiau nei 60º, bet esant vienodiems kanalo lenktumams (60º) visi instrumentai buvo atsparesni cikliniam nuovargiui viršūniniame linkyje lyginant su viduriniu. Išvados: Kanalo viduriniame trečdalyje esanti linkio padėtis bei didesnis lenktumo laipsnis lemia greitesnį instrumentų ciklinį nuovargį. Reciprokinį judesį atliekantys instrumentai atspariausi cikliniam nuovargiui, esant didžiausiam kanalo išlenkimui.
Relevance of the problem and aim of the work: Preservation of the canal anatomy is an important challenge in endodontic treatment. The preparation of the glide path facilitates this stage of treatment, but there is a risk of instrument fracture in the curved canals which main cause is cyclic fatigue. The purpose of this study is to compare cyclic fatigue of ProGlider, Traverse and WaveOne Gold Glider rotary NiTi glide path instruments in artificial canals with different curvature at body temperature. Material and the methods: ProGlider (Dentsply Sirona, Ballaigues, Switzerland), Traverse (Kerr Corporation, Brea, CA, USA) and WaveOne Gold Glider (Dentsply Sirona, Ballaigues, Switzerland) glide path files were used (n=15 each system). A stainless-steel artificial canals with a 60°, 90° (curve in the apical third) and 60° (curve in the middle third) was used for the testing. Static cyclic fatigue mode was chosen, where the instruments rotated freely in the canals according to the manufacturer's recommendations and the endodontic motor was fixed. The artificial canals were heated to a body temperature (37°C±1°C) and at the same time cooled with water. The whole experiment was recorded and the time to fracture was calculated via software. The data were statistically analyzed using the Mann-Whitney U test. Results: WaveOne Gold Glider files were found to have the highest cyclic fatigue resistance in 90° canal, meanwhile ProGlider is the most resistant in both of apical and middle third 60° canals. In apical third all instruments fractured faster in 90° than 60° canal, but at equal canal curvatures (60º), all instruments were more resistant to cyclic fatigue in the apical third compared to the middle. Conclusions: Canal with curve in the middle third and higher degree of curvature result in faster instrument cycling fatigue of the instruments. Reciprocating instruments are most resistant to cyclic fatigue at higher canal curvature.