LSMU Slaugos studijų programos studentų patiriamas pervargimas
Recenzentas / Reviewer |
Deimantė Geležauskaitė. LSMU Slaugos studijų programos studentų patiriamas pervargimas. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – asistentė Jovita Demskytė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2025; 68 psl. Tyrimo tikslas - Nustatyti LSMU Slaugos studijų programos studentų patiriamą pervargimą. Tyrimo uždaviniai. 1. Nustatyti pervargimo pasireiškimą. 2. Nustatyti pervargimo priežastis. 3. Nustatyti pervargimo įveikos būdus. Tyrimo metodika. Taikytas kiekybinis tyrimas. Tyrimo metu naudota anoniminė kiekybinė anketa kurią sudaro klausimai apie patiriamą pervargimą slaugos programos studentų tarpe. Tyrimo metu buvo išsiųstos internetinės anoniminės apklausos slaugos studentams, iš išsiųstų anketų atsakė 167 studentai (tyrimo atsako dažnis 57,19 proc). Tyrimo rezultatai. Vertinant psichinę savijautą išryškėjo, kad pirmo kurso studentai daugiausiai gerai vertino savo psichinę sveikatą (44,4 proc.), antrame, trečiame ir ketvirtame kursuose studijuojantys studentai daugiausiai vidutiniškai vertino savo psichinę sveikatą (55,9 proc., 59,2 proc. ir 54,2 proc.). Tiriant studentų fizinę sveikatą daugiausiai studentų pasirinko savo fizinę sveikatą vertini vidutiniškai (54,5 proc.). Šis rezultatas prieštarauja kito tyrėjo rezultatui. Pervargimo pasireiškimo temoje tiriant pervargimo paplitimą tarp studentų buvo nustatyta, kad 95,8 proc. studentų buvo patyrę pervargimą studijų metu. Vertinant studentų pervargimo priežastis buvo pastebėta, kad daugiausiai studentų išmiega 5-6 valandas (53,3 proc.), kiek mažesnė dalis studentų išmiega mažiau nei 5 valandas (26,9 proc.). Tiriant domėjimąsi streso valdymo būdais buvo pastebėta, jog gana nemaža studentų dalis domisi streso valdymo metodais (77,2 proc.). Išvados. 1. Pervargimą studijų metu patyrė didžioji dalis slaugos studijų studentų, t.y. 95,8 proc. Daugiausiai studentų dažnai patyrė miego sutrikimus (64,7 proc.), kiek mažiau studentų jautė bendrą silpnumą (62,3 proc.). Daugiausiai studentų dažnai yra patyrę stresinę būseną pervargimo metu (73,1 proc.), kiek mažiau studentų dažnai patyrė nerimą pervargimo metu (66,5 proc.). 2. Studentams dažnai sunkios studijos tampa jų pervargimo priežastimi (65,3 proc.), kitai daliai studentų dažnai pervargimo priežastį įvardija studijų metu atliekamą papildomą veiklą, pvz., darbą (58,7 proc.). Pervargimą sukeliantys studijų veiksniai yra griežta studijų veikla (66,5 proc.) bei perkrūviai studijose nesilaikant mokymosi ir poilsio rėžimo (73,1 proc.). 3. Daugiausiai studentai mano, jog žalingi įpročiai mažina stresą studijų metu, t.y. 53,3 proc., kiek mažiau atsakiusiųjų pasisakė, jog žalingi įpročiai nemažina streso studijų metu, t.y 46,7 proc. Pervargimui mažinti daugiausiai studentų rūko, t.y. 36,5 proc., kiek mažesnė studentų dalis pasirinko neatsakyti kokius narkotikus jie vartoja t.y. 35,3 proc. Daugiausiai studentų pervargimo mažinimui dažnai renkasi teigiamus įveikos metodus: bendrauti su artimais žmonėmis - šeima ar draugais (63,5 proc.), vartoti žolelių arbatas (51,5 proc.).
Deimantė Geležauskaitė. LSMU Nursing study program students experienced burnout. Bachelor thesis. Supervisor - assistant Jovita Demskytė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Department of Nursing. Kaunas, 2025; 68 p. The aim. To determine burnout experienced by students of the LSMU Nursing study program. Research objectives. 1. To identify the manifestation of burnout. 2. To identify the causes of burnout. 3. To identify ways to overcome burnout. Methodology. Quantitative research was used. An anonymous quantitative questionnaire was used during the study, which consisted of questions about the experience of burnout among nursing program students. During the study, online anonymous surveys were sent to nursing students, 167 students responded to the questionnaires sent (study response rate 100 percent). Results. When assessing mental well-being, it was revealed that first-year students mostly assessed their mental health as good (44.4%), while students studying in the second, third and fourth years mostly assessed their mental health as average (55.9%, 59.2% and 54.2%). When examining students' physical health, most students chose to assess their physical health as average (54.5%). This result contradicts the result of another researcher. In the topic of the occurrence of fatigue, when studying the prevalence of fatigue among students, it was found that 95.8% of students had experienced fatigue during their studies. When assessing the causes of student fatigue, it was noted that most students sleep for 5-6 hours (53.3%), a slightly smaller proportion of students sleep less than 5 hours (26.9%). When studying interest in stress management methods, it was observed that a fairly significant proportion of students are interested in stress management methods (77.2%). Conclusions. 1. Overwork during studies was experienced by the majority of nursing students, i.e. 95.8 percent. Most students often experienced sleep disorders (64.7 percent), a slightly smaller number of students felt general weakness (62.3 percent). Most students often experienced a stressful state during overwork (73.1 percent), a slightly smaller number of students often experienced anxiety during overwork (66.5 percent). 2. For students, difficult studies often become the cause of their overwork (65.3 percent), for another part of students, the cause of overwork is often identified as additional activities performed during studies, e.g. work (58.7 percent). Study factors that cause overwork are rigorous study activities (66.5 percent) and overload in studies without following the study and rest regime (73.1 percent). 3. Most students believe that harmful habits reduce stress during studies, i.e. 53.3 percent, slightly fewer respondents said that harmful habits do not reduce stress during studies, i.e. 46.7 percent. To reduce fatigue, most students smoke, i.e. 36.5 percent, a slightly smaller proportion of students chose not to answer what drugs they use, i.e. 35.3 percent. Most students often choose positive coping methods to reduce fatigue: communicating with close people - family or friends (63.5 percent), drinking herbal teas (51.5 percent).