Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/107712
Options
Lietuvos bei Norvegijos rinkoje esamų sūrių analizė bei vartotojų nuomonės apie sūrių vartojimą tyrimai
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Lietuvos bei Norvegijos rinkoje esamų sūrių analizė bei vartotojų nuomonės apie sūrių vartojimą tyrimai
Other Title
Analysis of existing cheeses on the Lithuanian and Norwegian market and consumer opinion studies on cheese consumption
Author
Marcinkevičienė, Agnė |
Advisor
Other(s)
Recenzentas / Reviewer | |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Extent
56 p.
Date Issued
2020
Abstract
Darbo tikslas: pritaikyti Norvegijos rinkoje esančius ruduosius sūrius lietuvių skoniui bei atlikti vartotojų nuomonės analizę apie jų paklausą, įtaką sveikatai, vartojimo įpročius. Susisteminta literatūra. Literatūros sąrašas pateikiamas 53 puslapyje. Darbo metu atrinkta, darbo autorės nuomone, natūralūs, gerą poveikį sveikatai suteikiantys priedai (medus, saldžiavaisis pupmedis, imbieras ir riešutai) ir su jais pagamintas rudasis sūris. Jis buvo pagamintas pagal senas norvegų tradicijas. Pagaminto išrūgų sūrio mėginio juslinis vertinimas atliktas trimis būdais: juslinio priimtinumo vertinimas, juslinių savybių įvertinimas ir profilinės aprašomosios analizės būdu. Vertinant ruduosius sūrius, tyrimai parodė, kad išvaizda, skonių ir kvapu išsiskyrė rudasis sūris su medumi ir imbieru, todėl šiam sūriui vertintojai skyrė daugiausiai balų. Vartotojų apklausos analizė parodė, kokius sūrius daugiausia vartoja Lietuvoje ir Norvegijoje gyvenantys asmenys. Ryškiausiai išsiskyrė varškės sūrio ir rudojo sūrio vartojimas. Vartotojams trūksta informacijos apie išrūgų sūrius ir jų naudą organizmui. Šio tyrimo autorė išanalizavo rinkoje esantį varškės ir rudojo sūrių asortimentą, kuris randamas viename iš prekybos tinklų (Norvegijoje ir Lietuvoje).
The aim of the work is to adapt brown cheeses on the Norwegian market to lithuanian taste and to carry out an analysis of consumer opinion on their demand, health impact, consumption habits. Structured literature. The list of literature is available on page 53. During the work, the author of the work selected, in the opinion of the author of the work, natural, good health-friendly additives (honey, locust bean, ginger and nuts) and brown cheese produced with them. It was made according to the old Norwegian tradition. The sensory assessment of the extracted sample of whey cheese was carried out in three ways: sensory acceptability assessment, assessment of sensory characteristics and profile descriptive analysis. In the case of brown cheeses, studies have shown that brown cheese with honey and ginger stood out in appearance, taste and smell, so the evaluators gave the most points to this cheese.. The analysis of the consumer survey showed the most consumed cheeses by people living in Lithuania and Norway. The most striking stand out was the consumption of curd cheese and brown cheese. Consumers lack information about whey cheeses and their benefits for the body. The author of this study analyzed the range of curd and brown cheeses on the market, which is found in one of the supermarket chains (Norway and Lithuania).
Publisher
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas
Other Identifier(s)
id-59129828
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access