Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/100164
Options
Ekologiškų gyvulininkystės produktų vartotojų rinkos tyrimas ir analizė
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Ekologiškų gyvulininkystės produktų vartotojų rinkos tyrimas ir analizė
Other Title
Consumer market research and analysis for the organic cattle-breeding products
Author
Puodžiūnienė, Aleksandra |
Advisor
Saladienė, Violeta |
Other(s)
Bakutis, Bronius | Recenzentas / Reviewer |
Vaitkevičienė, Milda | Komisijos sekretorius / Committee Secretary |
Mačiulskis, Petras | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Matusevičius, Algimantas-Petras | Komisijos narys / Committee Member |
Urbonavičius, Alvydas | Komisijos narys / Committee Member |
Zaborskienė, Gintarė | Komisijos narys / Committee Member |
Bartkienė, Elena | Komisijos narys / Committee Member |
Januškevičienė, Gražina | Komisijos narys / Committee Member |
Šiugždaitė, Jūratė | Komisijos narys / Committee Member |
Extent
55 p.
Date Issued
2011
Abstract
Šiuo metu tradiciniai gyvulinės kilmės maisto produktai perkami ir vartojami dažniau nei ekologiški. Tikėtina, jog Lietuvos vartotojams trūksta informacijos apie ekologiškus gyvulininkystės maisto produktus, jų savybes, naudą, prekės ženklą. Vyrauja siauras ekologiškų gyvulininkystės produktų asortimentas. Vis dar sunku apibūdinti tipinį ekologiškų gyvulininkystės produktų vartotoją. Todėl labai svarbu atlikti vartotojų elgsenos tyrimus ir išsiaiškinti kokiais motyvais vartotojai vadovaujasi pirkdami ekologiškus gyvulinės kilmės maisto produktus, kokie rinkodaros veiksniai skatina ar stabdo vartotojo apsisprendimą pirkti šiuos produktus.
Ekologiškų maisto produktų rinką ir jų vartojimą įvairiais aspektais tyrinėjo užsienio ir Lietuvos mokslininkai. Zanoli ir kt. (2007 m.), atlikę tyrimą aštuoniose ES šalyse (Austrijoje, Čekijoje, Danijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Suomijoje ir Vokietijoje), pažymėjo, kad ekologiškas maistas jau užima deramą vietą Europos maisto produktų rinkoje. Rosa, Briz ir Mili (2008 m.), atliko pieno vartotojų apklausą Portugalijos Oporto regione. Čiukienė (2006 m.) nagrinėjo vartotojų požiūrį į ekologiškus maisto produktus, jų pirkimo ir vartojimo motyvus. Ramanauskienė ir Gargasas (2008 m.), nagrinėjo ekologiškų maisto produktų teikimo rinkai bei realizavimo galimybes ir perspektyvas Lietuvoje. Rutkovienė ir Abraitytė (2006), tyrinėjo vartotojų požiūrį į ekologiškus produktus Lietuvoje. Rutkovienė ir Garliauskienė (2007), tyrė ekologiškų maisto produktų rinkos veiksnius.
Tyrimo objektas – ekologiškų gyvulininkystės produktų vartotojai
Tyrimo tikslas - nustatyti ekologiškų gyvulininkystės maisto produktų pirkimo ir vartojimo motyvus.
Darbo tikslas: 1. Nustatyti Lietuvos rinkoje parduodamų ekologiškų gyvulininkystės produktų gaminių vartotojų rinką.
Siekiant darbo tikslo buvo iškelti tokie uždaviniai: 1. Apžvelgti ekologinės gyvulininkystės augimą Lietuvoje ir Europoje; 2. Atlikti Lietuvos ekologiškų gyvulininkystės produktų rinkos analizę; 3. Atskleisti teorinius vartotojų elgsenos aspektus; 4. Atlikti empirinį Lietuvos vartotojų elgsenos, renkantis ekologiškus gyvulininkystės produktus, tyrimą.
Objective – to define the consumer market for the organic cattle-breeding products sold in Lithuania.
In order to achieve the defined objective the following tasks were set: 1. Review the growth of organic cattle-breeding in Lithuania and Europe; 2. Conduct a market research for organic cattle-breeding products in Lithuanian; 3. Reveal theoretical aspects of consumer behaviour; 4. Conduct empirical Lithuanian consumers behaviour research choosing organic cattle-breeding products
Here is presented a study of Lithuanian and foreign authors on the subjects of organic farming, organic cattle-breeding, organic products consumers behaviour and the choice influencing inner and outward factors. The marketing factors were reviewed. The behaviour of organic cattle-breeding products consumer was investigated by the way of empirical research, there were identified the motyves for buying organic cattle-breeding products. The marketing factors for the organic cattle-breeding products were defined.
Publisher
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas
Other Identifier(s)
id-2211856
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access
File(s)