Socialinių tinklų ir reklamos įtaka suaugusiųjų žmonių asmeninės burnos higienos įpročiams
Kemerzūnaitė, Brigita |
Recenzentas / Reviewer |
Problemos aktualumas. Socialiniai tinklai tapo viena iš labiausiai naudojamų ne tik komunikacijos, bet ir darbo bei reklamos priemonių. Dabar socialinėje medijoje galima rasti daug įvairios reklamos ir patarimų. Dažniausiai tuo užsiima nuomonės formuotojai (angl. influencers). Prie jų prisideda ir savo srities specialistai, pvz. burnos sveikatos priežiūros specialistai su tikslu šviesti ir informuoti visuomenę. Tyrimo tikslas. Įvertinti, kokią įtaką gyventojams turi socialinėse medijose su asmeninės burnos higienos priežiūra susijęs turinys ir reklamos. Medžiaga ir metodai. Anketinė apklausa, patalpinta „Instagram“ ir „Facebook“ platformose. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant IBM SPSS Statistics programą bei Microsoft Excel 2016 metų programą. Rezultatai. Jaunesni respondentai yra labiau linkę stebėti su asmenine burnos higiena susijusį turinį ir integruoti jį savo kasdieniame gyvenime. Išvados. 1. Didžioji dalis respondentų stebi nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, o dalis jų ir atkreipia dėmesį į reklamuojamus produktus. Didžiausios stebėjimo ir reklamos poveikio tendencijos pastebimos tarp jaunesnio amžiaus žmonių (18–29 m.). Statistiškai reikšmingas skirtumas nustatytas vertinant „influencerių“ stebėjimą tarp skirtingų amžiaus grupių. Tai rodo, kad socialiniai tinklai skirtingas auditorijas veikia nevienodai. 2. Susidomėjimas socialiniuose tinkluose matomu su asmenine burnos higiena susijusiu turiniu ir reklama nebuvo reikšmingas, tačiau tyrime pastebėtos tendencijos rodo, kad žmonės, ypač jaunesni, yra linkę stebėti ir atkreipti dėmesį į tokio pobūdžio turinį ir reklamą. 3. Naudingų patarimų ir naujų įpročių į savo asmeninės burnos higienos rutiną įtraukimas nebuvo statistiškai reikšmingi, tačiau, tyrimo duomenimis, socialiniuose tinkluose matomas turinys gali naudingai paveikti asmenų įpročius ir suteikti naujos informacijos. 4. Didesnė dalis jaunesnių respondentų (18–29 m.) socialiniuose tinkuose su asmenine burnos higiena susijusį turinį laiko naudingu, o tai statistiškai reikšmingai skyrėsi nuo vyresnių respondentų. Nors tokio turinio poreikis nebuvo labai statistiškai reikšmingas, visgi, dauguma tiriamųjų mano, kad tokio turinio turėtų būti daugiau.
The revelance of the problem. Social media has become one of the most widely used tools not only for communication but also for work and advertising. Nowadays, a vast number of various advertisements and advice can be found on social media. This is often done by influencers. In addition, professionals in their respective fields, such as oral health care specialists, also contribute with the aim of educating and informing the public. The aim of the study. To evaluate the impact of social media content and advertisements related to personal oral hygiene on the population. Materials and methods. A questionnaire survey was conducted via the Instagram and Facebook platforms. Statistical data analysis was performed using IBM SPSS Statistics and Microsoft Excel 2016 software. Results. Younger respondents are more likely to follow content related to personal oral hygiene and incorporate it into their daily lives. Conclusions. 1. Most respondents follow influencers on social media, and some of them pay attention to the advertised products. The highest tendencies of content viewing and advertising impact were observed among younger individuals (18–29 years). A statistically significant difference was found when evaluating influencer followership across different age groups, indicating that social media affects different audiences in varying ways. 2. Interest in content and advertisements related to personal oral hygiene on social media was not statistically significant; however, the study revealed a tendency for people, especially younger ones, to follow and pay attention to such content and advertising. 3. The incorporation of useful advice and new habits into personal oral hygiene routines was not statistically significant, yet the study's data suggest that content seen on social media may positively influence individuals' habits and provide new information. 4. A larger proportion of younger respondents (18–29 years) consider content related to personal oral hygiene on social media to be useful, which was statistically significantly different from older respondents. Although the need for such content was not highly statistically significant, the majority of participants believe there should be more of it.