Farmacijos kompanijų atstovų nuomonė apie farmacijos rinkodaros ir bendradarbiavimo su farmacijos specialistais ypatumus
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
vicechairman | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Šipailienė, Aušra | Komisijos narys / Committee Member |
Degutytė, Rimgailė | Komisijos narys / Committee Member |
Ragažinskienė, Ona | Komisijos narys / Committee Member |
Akramas, Laimis | Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas. Ištirti farmacijos kompanijų nuomonę apie farmacijos rinkodaros ir bendradarbiavimo su farmacijos specialistais ypatumus. Metodika. Naudotas kokybinio tyrimo metodas - pusiau struktūrizuotas interviu. Tyrimo dalyviai-farmacijos įmonių atstovai, kurie dirba su farmacijos specialistais. Atlikti 11 pusiau struktūrizuotų interviu su tyrimo dalyviais, siekiant išsiaiškinti jų požiūrį į farmacijos įmonių ir farmacijos specialistų bendradarbiavimą. Rezultatai. Tyrimo rezultatai parodė, kad farmacijos kompanijų atstovai teigiamai žiūri į bendradarbiavimą su farmacijos specialistais. Bendradarbiavimas vyksta trimis pagrindiniais būdais – farmacijos specialistui atnešamos naujienos ir aktuali informacija, su farmacijos specialistu bendradarbiaujama per renginius ir mokymus, farmacijos kompanijos atstovas tarpininkauja tarp gydytojo ir farmacijos specialisto perduodant aktualią informacija abejoms šalims. Tyrimo metu buvo analizuojamas farmacijos kompanijų darbo su farmacijos specialistais skirtumai lyginant su kitomis grupėmis sveikatos apsaugos sistemoje. Pagrindiniai aspektai, kuriuos nurodė respondentai yra jog farmacijos specialistui stengiamasi pateikti lengviau suprantama informacija. Farmacijos kompanijos atstovai atkreipė dėmesį, jog darbo specifika su vaistininkais skiriasi dėl farmacijos specialisto rolės gydymo procese, kuri yra ganėtinai ribota ir neturi įtakos veikliosios medžiagos parinkimui. Respondentai kaip pagrindinius bendradarbiavimo iššūkius išskyrė gyvus vizitus su vaistininkais, skaitmeninį bendradarbiavimą, farmacijos specialistų nuostatas ir laiko stoką kokybiškam bendravimui. Tyrimo metu respondentai buvo apklausiami, kaip įsivaizduoja idealų bendradarbiavimą ir kokius pokyčius dabartinėje reguliacinėje sistemoje norėtų įdiegti. Kaip pagrindinius trūkumus dabartinėje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos sistemoje farmacijos kompanijų atstovai įvardino santykių ir susitikimų reglamentavimo stoką. Tiriamieji paklausti kaip įsivaizduoja idealų bendradarbiavimą su farmacijos specialistais, kaip kertinius aspektus įvardino informacijos aktualumą ir grįžtamąjį ryšį iš farmacijos specialisto. Išvados. Tyrimo rezultatai rodo, kad farmacijos specialisto ir farmacijos kompanijų bendradarbiavimas yra daugiapusiškas. Abi šalys įžvelgia vertę bendradarbiauti, tačiau respondentai išreiškė poreikį patobulintam profesinių santykių reglamentavimui, kuris užtikrintų aukščiausius etikos ir skaidrumo standartus.
Aim of research. To study the opinion of the representatives of pharmaceutical companies about the peculiarities of pharmaceutical marketing and cooperation with pharmacists. Methodology. The qualitative research method - semi structured interview was applied. Research participants were pharmaceutical companies representatives, who are working with pharmacists. Executed X semi structured interviews with research participants, in order to clarify their view of pharmaceutical companies and pharmacist collaboration. Results. The results of the study showed that representatives of pharmaceutical companies have a positive attitude towards cooperation with pharmacists specialists. Cooperation takes place in three main ways - bringing news and relevant information to the pharmacist, cooperating with the pharmacist through events and training, and a representative of the pharmaceutical company mediates between the doctor and the pharmaceutical specialist. The study analyzed the differences between the work of pharmaceutical companies and pharmaceutical specialists in comparison with other groups in the healthcare system. The main aspects mentioned by the respondents are that efforts are made to provide the pharmacist with easier-to-understand information. Representatives of the pharmaceutical company noted that the specifics of working with pharmacists differ due to the role of the pharmacist in the treatment process, which is quite limited and does not affect the choice of active substance. Respondents identified live visits with pharmacists, digital collaboration, attitudes of pharmacists, and a lack of time for quality communication as the main challenges for collaboration. The survey asked respondents how they envisioned ideal collaboration and what changes they would like to see introduced in the current regulatory framework. Representatives of pharmaceutical companies identified the lack of regulation of relations and meetings as the main shortcomings in the current healthcare system of the Republic of Lithuania. Respondents were asked how they envisioned an ideal collaboration with pharmacists, they identified the relevance of the information and feedback from pharmacists as the key components towards a fruitful collaboration. Conclusion. The results of the study show that the collaboration between a pharmaceutical specialist and pharmaceutical companies is various. Both sides see the value of cooperation, but respondents see a need to implement new regulation in order to achieve the highest standards of ethics and transparency.