Paukštienos produktų rinkos segmentavimas ir tikslinės rinkos parinkimas
Škėrytė, Irena |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Šio darbo tikslas: atlikti paukštienos produktų rinkos segmentavimą ir parinkti tikslinę paukštienos produktų rinką (remiantis įmonės ,,X“ duomenimis). Darbo uždaviniai: • Išanalizuoti rinkos segmentavimo sampratą, apibūdinti naudą įmonei; • Apibūdinti rinkos segmentavimo pagal įvairius požymius ypatumus ir išanalizuoti rinkos segmentavimo metodus; • Išanalizuoti tikslinės rinkos parinkimo teorinius ypatumus; • Suskirstyti įmonės „X“ paukštienos produktų rinką į segmentus; • Parinkti įmonės „X“ paukštienos produktų tikslinę rinką. Siekiant atlikti paukštienos produktų rinkos segmentavimą ir parinkti tikslinę paukštienos produktų rinką, remtasi įmonės ,,X“ , kuri yra viena didžiausių Lietuvoje, gaminančių paukštieną ir jos produktus, pavyzdžiu. Duomenų apdorojimas buvo vykdomas naudojantis MS Excel programine įranga. Suskirstymas į klasterius naudojant k-vidurkių metodą atliktas naudojantis SPSS programine įranga. Atlikus įmonės „X“ rinkos segmentavimą, įmonei siūloma aptarnauti visus segmentus, tačiau didelis dėmesys turi būti skiriamas priemonėms, skirtoms didinti klientų lojalumą. Įmonė taip pat turėtų atkreipti dėmesį į duomenų trūkumą, kuris neleidžia labai tiksliai apibūdinti klientų, todėl sudaro problemas siekiant pritaikyti klientams tam tikras tikslines marketingo priemones. Dėl susiklosčiusios esamos situacijos, įmonei siūloma artimiausiu laikotarpiu naudoti masinio marketingo priemones.
The aim of this final work - to perform poultry products market segmentation and choose the target market for poultry products (according ,,X" company example). Job tasks: • To analyze market segmentation concept, define the benefits to the enterprise; • To describe the market segmentation according to various characteristics and peculiarities of market segmentation analysis methods; • To analyze the target market selection theoretical peculiarities; • To divide the company "X" poultry products to market segments; • To choose the "X" poultry products, target market. In order to perform segmentation of the market of poultry products and poultry products, choose the target market, based on the company,, X, which is one of the largest in Lithuania producing poultry and its products, as an example. Data processing was carried out using MS Excel software. Average score for the clusters using the k-means method was performed using SPSS software. After doing an "X" in the market segmentation, for company I purpose to serve all segments, but attention must be paid to measures aimed at increasing customer loyalty. The company should also pay attention to the lack of data, which does not accurately describe the clients so that they form problems to adapt to customers in the targeted marketing tools. Due to the current situation, offer for company is short-term use of mass marketing tools.