Pacienčių pasitenkinimo gimdymo stacionaro paslaugomis sąsajos su PSO/UNICEF naujagimiui palankios ligoninės iniciatyvos įgyvendinimu
Markūnienė, Eglė |
Misevičienė, Irena | Recenzentas / Reviewer |
Kliučinskas, Mindaugas | Recenzentas / Reviewer |
Kalėdienė, Ramunė | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Gentvilis, Stasys | Komisijos narys / Committee Member |
Bučiūnienė, Ilona | Komisijos narys / Committee Member |
Ustinavičienė, Rūta | Komisijos narys / Committee Member |
Starkūvienė, Skirnantė | Komisijos narys / Committee Member |
Petrauskienė, Jadvyga | Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas – įvertinti Naujagimiui palankios ligoninės principų įtaką pacienčių pasitenkinimui sveikatos priežiūros paslaugomis. Uždaviniai: 1) įvertinti pacienčių lūkesčius ir pasitenkinimą sveikatos priežiūros paslaugomis Kauno medicinos universiteto klinikų gimdymo stacionare įgyvendinant naujagimiui palankios ligoninės principus. 2) įvertinti pacienčių lūkesčius ir pasitenkinimą sveikatos priežiūros paslaugomis Vilniaus miesto universitetinės ligoninės gimdymo stacionare. 3) palyginti pacienčių lūkesčius ir pasitenkinimą sveikatos priežiūros paslaugomis gautomis Kauno medicinos universiteto klinikose ir Vilniaus miesto universitetinės ligoninėje gimdymo stacionaruose. Tyrimo metodika. Tyrimas buvo vykdomas 2009 m. vasario – kovo mėn.. Atrinktoms moterims, gimdžiusioms Kauno Medicinos Universiteto Akušerijos ir ginekologijos klinikoje ir Vilniaus miesto Universitetinės Antakalnio ligoninės moterų klinikoje, paštu buvo išsiųsti klausimynai. Išsiųsta 640 anketų, atsako dažnis – 94,4 proc. Anketinių duomenų analizei naudotas kompiuterinis SPSS 13.0 statistinis versijos paketas. Rezultatai. Kauno Medicinos Universiteto Klinikų gimdymo stacionare moterų lūkesčiai tapatūs su Naujagimiui palankios ligoninės principais. Jos patenkintos suteikiamomis komforto sąlygomis, teikiama informacija, aukštu medicininio personalo žinių lygiu. Vilniaus miesto universitetinės ligoninės gimdymo stacionare moterys atskirtos nuo savo naujagimių, neužtikrinta sėkmingo žindymo pradžia, personalo bendravimo trūkumas. Išvados: Palyginus pacienčių lūkesčius Kauno medicinos universiteto klinikose ir Vilniaus miesto universitetinės ligoninėje gimdymo stacionaruose pasiskirstė vienodai. Moterų norai nepriklauso nuo gimdymo stacionarų. Pacientų pasitenkinimas gautomis paslaugomis Kaune yra vertintas aukščiau nei Vilniuje. Kauno Medicinos Universiteto Klinikų pacientės pabrėžė jų pasitenkinimą personalo bendravimu ir darbo įgūdžiais, bei atliekamų priežiūros paslaugų kokybe. Galima teigti, kad pacienčių pasitenkinimui turėjo įtaką Kauno Medicinos Universiteto Klinikose įgyvendinti NPL principai.
Aim of the study – to evaluate influence of Baby-Friendly Hospital Initiative (BFHI) on patients satisfaction with health services. Objectives: 1) to evaluate patients expectations and satisfaction with health services at Kaunas University Hospital birth center which is implementing BFHI; 2) to evaluate patients expectations and satisfaction with health services at Vilnius University Hospital birth center; 3) to compare patients expectations and satisfaction with health services at Kaunas University Hospital and Vilnius University Hospital birth centers. Methods. The study was conducted in February–March 2009. Selected sample of women who underwent deliveries at Kaunas University Hospital (Department of Obstetrics and Gynecology) and at Vilnius University Hospital (Women Clinic of Antakalnis Hospital) received questionnaires via mail. Altogether 640 questionnaires were sent, the response rate reached 94.4%. Statistical data analysis was performed using „SPSS for Windows 13.0“ software. Results. Patients expectations at Kaunas University Hospital birth center meets the BFHI principles. Women are satisfied with provided comfort, information, and high competence of medical staff. At Vilnius University Hospital birth center women are separated from their babies, therea are no conditions for successful inititation of breastfeeding, poor staff communication. Conclusions. The comparison of patients expectations at Kaunas and Vilnius universities hospitals birth centers revealed no differences. However, satisfaction with services was higher in Kaunas than in Vilnius. Patients at Kaunas University Hospital emphasized good attributes of staff: communication, professional skills, and providing high-quality services. Presumably, higher satisfaction at Kaunas University Hospital was determined by implementation of BFHI.