Pirminės sveikatos priežiūros specialistų profesinis tobulėjimas ir mokymo metodų apžvelgimas
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Tikslas: įvertinti optimalų pirminės sveikatos priežiūros specialistų profesinio tobulėjimo modelį. Uždaviniai: 1. Nustatyti mokymų naudingumą pagal Moore metodiką, šeimos gydytojams skirtų mišrių mokymų metu. 2. Nustatyti apie kurių ligų vakcinaciją yra didžiausios spragos. 3. Nustatyti ar mokymai padidino savo žinių apie vakcinas subjektyvų vertinimą. 4. Apžvelgti profesinio tobulėjimo metodus, taikomus sveikatos priežiūros specialistams. Metodai: buvo vykdytas nepriklausomas medicininis švietimo projektas skirtas Lietuvos šeimos gydytojų žinių imunoprofilaktikos srityje gilinimui. Buvo pasirinktas mišrus mokymų modelis. Mokymų dalyviai – Lietuvos šeimos gydytojai. Prieš ir po mokymų dalyviams buvo išdalinti klausimynai, kuriuos sudarė aktualūs testo klausimai, skirti objektyviai įvertinti tiriamųjų žinias. Rezultatai: prieš mokymus dalyviai save vertino 6,19 ± 1,73 balų, o po – 7,85 ± 1,36 balų. Šių dalyvių žinios pakilo nuo 3,23 ± 1,17 balų iki 5,51 ± 1,52 balų. Prieš mokymus dalyvių žinios prieš skiepus buvo 31,89 ± 11,18 procentai, o po mokymų 55,01 ± 15,41 procentai, p < 0,001. Žinios apie žmogaus papilomo viruso vakcinaciją pakilo nuo 39,34 ± 21,37 procentų iki 54,32 ± 25,98 procentų. Savo žinių vertinimas statistiškai reikšmingai padidėjo nuo 6,19 ± 1,73 iki 7,85 ± 1,36 balų. Išvados: 1. Mokymai buvo naudingi. Dalyvių žinios atsakant klausimyną apie vakcinas statistiškai reikšmingai padidėjo. 2. Labiausiai trūko žinių apie meningokoko vakcinas. 3. Mokymuose statistiškai reikšmingai padidėjo savo žinių apie vakcinaciją vertinimas. 4. Literatūros duomenimis, naudojami interaktyvūs ir mišrūs mokymai turi didžiausią mokomąją vertę. Būtent toks modelis buvo pritaikytas praktiškai, įvertintas, kaip veiksmingas, dalyvių subjektyvia nuomone bei objektyviai – dalyvių žinių pokyčiu. Praktinės rekomendacijos: vengti mokymų vien su didaktinėmis paskaitomis, rengti daugiau interaktyvių bei mišrių mokymų.
The Aim: to evaluate the first professional performance model of optimal primary health care specialists. Objectives: 1. To identify usefulness of training by a Moore method during interactive training that is dedicated to family doctors. 2. To determine the diseases that have the biggest gaps of vaccination. 3. To identify if training increased a subjective evaluation of their knowledge about vaccination. 4. To review the methods of professional performance that are applied to health care specialist. Methods: an independent medical education project that was oriented towards improving Lithuanian family doctors knowledge of developments in the sphere of immunization has been carried out. A mixed learning model was used during the project. Participants in the training were Lithuanian family doctors. Before and after the training participants completed a questionnaire with the purpose of objectively evaluating their knowledge. Outcomes: the participants evaluated themselves with a score of 6,19 ± 1,73 before the training and 7,85 ± 1,36 after the training. The overall knowledge of participants increased from a score of 3,23 ± 1,17 to 5,51 ± 1,52. The overall knowledge regarding immunizations were 31,89 ± 11,18 percent before training and 55,01 ± 15,41 percent after the training, p < 0,001. The knowledge about human papillomavirus vaccinations increased from 39,34 ± 21,37 percent to 54,32 ± 25,98 percent. A statistically significant increase was seen in their self assessment of relevant knowledge from a score of 6,19 ± 1,73 to 7,85 ± 1,36 at the conclusion of the training. Findings: 1. The training was useful. The level of knowledge about vaccination while answering the questionnaire showed a statistically significant increase 2. A lack of knowledge was noticed regarding meningococcal vaccinations. 3. The assessment of their knowledge reflected a statistically significant increase during the training. 4. Following the analysis of literature and data, it can be shown that interactive and mixed methods of learning generate the biggest educational value. Exactly the same model was used practically and its efficency was confirmed by looking at subjective participants opinion and objective of changes in the participnats knowledge. Practical recommendations: to avoid training methods that only consist of didactic lectures and to organizemore interactive and mixed training.