Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/252016
Kūrybinių užsiėmimų įtaka besilaukiančių moterų pasitikėjimo savimi kaitai
Type of publication
text::thesis::master thesis
Title
Kūrybinių užsiėmimų įtaka besilaukiančių moterų pasitikėjimo savimi kaitai
Other Title
The Impact of Creative Activities on the Development of Self-Confidence in Pregnant Women
Author
Bučytė, Rūta |
Advisor
Other(s)
Konsultantas / Consultant | |
Recenzentas / Reviewer |
Extent
73 p.
Thesis Defence Date
2025-06-03
Field of Science
Abstract (lt)
Tyrimo tikslas: Įvertinti besilaukiančių moterų pasitikėjimo savimi kaitą taikant kūrybinius užsiėmimus. Tyrimo uždaviniai:
- Įvertinti besilaukiančių moterų pasitikėjimą savimi prieš ir po kūrybinių užsiėmimų sesijų ciklo.
- Įvertinti depresijos simptomų paplitimą tarp besilaukiančių moterų bei pokytį prieš ir po kūrybinių užsiėmimų sesijų ciklo.
- Įvertinti dalyvių vizualinės raiškos kaitą kūrybinių užsiėmimų sesijos eigoje analizuojant formaliuosius elementus piešiniuose Klausimas: Kaip ir kokie formalieji elementai kinta piešiniuose? Tyrimo metodai: Buvo taikyti tiek kiekybiniai, tiek kokybiniai metodai, vertinant pasitikėjimo savimi pokyčius prieš ir po dailės užsiėmimų ciklo. Naudojant Rosenberg savigarbos skalę bei Edinburgo pogimdyvinės depresijos klausimyną, buvo įvertintas pasitikėjimas savimi ir depresijos simptomai prieš ir po kūrybinių užsiėmimų. Taip pat buvo atlikta formaliųjų elementų analizė piešiniuose. Tyrimo dalyviai: Tyrime dalyvavo 16 besilaukiančių moterų stacionarizuotų VUL Santaros klinikų Akušerijos ir ginekologijos centro Nėštumo patologijos skyriuje, įtariant preeklampsiją. 8 iš jų dalyvavo dešimtyje individualių kūrybinių(dailės) užsiėmimų, likusios sudarė kontrolinę grupę. Tyrimo rezultatai: Visų tiriamųjų amžiaus mediana buvo 30,50 (23-43; 31,00) metų: dailės užsiėmimuose dalyvavusių tiriamųjų - 30,50 (23-42; 30,63) metų, o kontrolinės grupės- 30,50 (23-43; 31,38) metų. Tiriamųjų pasitikėjimas savimi vertintas Rosenbergo savivertės skale. Tyrimo pradžioje abiejų grupių pasitikėjimo savimi lygis buvo vienodas (p=0,798). Tiriamųjų, kurios dalyvavo dailės sesijose pasitikėjimas savimi padidėjo, t.y. Rosenbergo savivertės skalės balų mediana padidėjo (p=0,011): 22,00 (14-28; 21,63) vs 24,00 (18-30; 23,75), o tiriamųjų, kurios dailės sesijose nedalyvavo, pasitikėjimas savimi nepasikeitė, t.y. Rosenbergo savivertės skalės balų mediana reikšmingai nepakito (p=1,000): 23,00 (15-30; 22,38) vs 22,50 (15-30; 22,38). Tiriamųjų depresijos simptomai vertinti Edinburgo pogimdyvinės depresijos skale. Abiejų grupių depresijos simptomų lygis tyrimo pradžioje buvo vienodas (p=0,105). Tiriamųjų, kurios dalyvavo dailės užsiėmimuose, depresijos simptomai sumažėjo (p=0,011), t.y. sumažėjo Edinburgo pogimdyvinės depresijos skalės balų mediana: 7,50 (4-11; 7,63) vs 4,00 (2-9; 4,38), o tiriamųjų, kurios dailės užsiėmimuose nedalyvavo, depresijos simptomų lygis nepakito: 6,00 (2-11; 5,63) vs 6,00 (2-11; 5,63). Dailės užsiėmimų metu statistiškai reikšmingai kito visi tyrime nagrinėti formalieji vizualinės raiškos elementai: kompozicija, erdvė, objektas, linijos, spalvos ir jų kiekis, dailės priemonės ir jų naudojimas, kūrinių atlikimo, verbalinio pasidalinimo bei refleksijos laikas. Formaliųjų elementų analizės metu nustatyta, kad piešiniai tapo išraiškingesni, laisvesni, aiškesni. Tai rodo teigiamą poveikį emocinei būsenai. Išvados ir įžvalgos: • Besilaukiančių moterų, kurios dalyvavo kūrybiniuose užsiėmimuose, pasitikėjimas savimi padidėjo, o tiriamųjų, kurios kūrybiniuose užsiėmimuose nedalyvavo, pasitikėjimas savimi nepasikeitė. • Besilaukiančių moterų, kurios dalyvavo kūrybiniuose užsiėmimuose, depresijos simptomų sumažėjo, o tiriamųjų, kurios dailės sesijose nedalyvavo, depresijos simptomų lygis nepakito. • Tiriamosios grupės moterų piešiniuose formalieji elementai kito atskleisdami geresnę emocinę moterų būklę - pagerėjo piešinio kompozicija, padidėjo erdvė, atsirado daugiau spalvų, jos užpildymo, buvo naudojama daugiau priemonių, piešiniai mažiau taisyti, pailgėjo verbalinės refleksijos laikas. • Kūrybiniai dailės užsiėmimai turi reikšmingos įtakos prisidedant prie emocinės gerovės nėštumo laikotarpiu, tai veiksminga priemonė siekiant mažinti besilaukiančiųjų depresijos simptomus ir stiprinti pasitikėjimą savimi. Rekomendacijos: rekomenduojama taikyti kūrybinius užsiėmimus besilaukiančioms moterims stacionarizuotoms ligoninėje siekiant pagerinti jų emocinę savijautą ir sustiprinti pasitikėjimą savimi.
Abstract (en)
Research Aim: To assess the change in self-confidence of pregnant women through creative activities. Research Objectives and Questions:
- To evaluate the self-confidence of pregnant women before and after a cycle of creative activity sessions.
- To assess the prevalence of depression symptoms among pregnant women and the change before and after a cycle of creative activity sessions.
- To evaluate the change in participants' visual expression during the creative activity sessions by analyzing the formal elements in their drawings. Question: How and which formal elements change in the drawings? Research Methods: Both quantitative and qualitative methods were applied to assess the changes in self-confidence before and after the art activity session cycle. Using the Rosenberg Self-Esteem Scale and the Edinburgh Postnatal Depression Scale, self-confidence and depression symptoms were evaluated before and after the creative activities. Additionally, a formal elements analysis of the drawings was conducted. Research Participants: The study involved 16 pregnant women who were hospitalized at the Pregnancy Pathology Department of the Obstetrics and Gynecology Center at VUL Santaros Clinics, with suspected preeclampsia. Eight of them participated in ten individual creative (art) sessions,while the remaining participants formed the control group. Research Results: The median age of all participants was 30.50 years (23–43; 31.00). In the subgroup participating in art sessions, the median age was 30.50 years (23–42; 30.63), while in the control group it was also 30.50 years (23–43; 31.38). Self-esteem, measured by the Rosenberg Self-Esteem Scale, did not differ significantly between groups at baseline (p = 0.798). In participants who attended the art sessions, self-esteem significantly increased (p = 0.011). The median score rose from 22.00 (14–28; 21.63) at baseline to 24.00 (18–30; 23.75) after the sessions.In contrast, self-esteem in the control group remained unchanged (p = 1.000), with median scores of 23.00 (15–30; 22.38) at baseline and 22.50 (15–30; 22.38) after the study period. Depressive symptoms, assessed by the Edinburgh Postnatal Depression Scale, were similar between groups at the beginning of the study (p = 0.105). Among participants who attended the art sessions, depressive symptoms significantly decreased (p = 0.011). Median scores dropped from 7.50 (4–11; 7.63) at baseline to 4.00 (2–9; 4.38) after the sessions. In the control group, no change was observed (p = 1.000), with median scores remaining at 6.00 (2–11; 5.63) before and after the study period. Furthermore, participation in art sessions led to statistically significant changes in all formal elements of visual expression assessed: composition, spatial representation, object depiction, lines, colors and their quantity, art materials and their usage, as well as the time allocated for creating, verbal sharing, and reflection. Analysis of these formal elements indicated that the drawings became more expressive, freer, and clearer, suggesting a positive impact on the participants’ emotional state. Conclusions and Insights: · Participation in creative art activities was associated with increased self-confidence among pregnant women, whereas no change in self-confidence was observed in those who did not engage in such activities. · Moreover, depressive symptoms decreased among participants involved in art sessions, while no reduction in symptom levels was noted in the non-participating group. · The drawings produced by women in the experimental group demonstrated formal changes indicative of improved emotional well-being, such as enhanced composition, expanded use of space, a broader color palette with more thorough application, the use of diverse drawing tools, fewer corrections, and extended duration of verbal reflection. · Creative art activities appear to play a meaningful role in supporting emotional well-being during pregnancy. They represent an effective intervention for reducing depressive symptoms and fostering greater self-confidence in expectant mothers. Recommendations: It is recommended to implement creative activities for pregnant women hospitalized in medical institutions to improve their emotional well-being and enhance their self-confidence.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Ne / No
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access
File(s)