Grožio paslaugų gavėjų informuotumas apie sveikatos saugos reikalavimus ir pasitenkinimas gaunamomis paslaugomis
Pajadaitė, Vilma |
Bernotienė, Gailutė |
Januškevičius, Vidmantas | |
Darbo tikslas. Įvertinti Panevėžio miesto ir rajono grožio paslaugų gavėjų informuotumą apie sveikatos saugos reikalavimus bei pasitenkinimą paslaugomis. Tyrimo metodika. Tyrimas buvo atliktas tiesioginės apklausos metodu, naudojant anketą. Išdalinta 400 anketų, gauta pilnai užpildytų – 370. Tvarkingų anketų atsako dažnis – 92,5 proc. Tyrimo duomenų apdorojimui buvo naudota kompiuterinė statistinės analizės programa SPSS 13.0 ir MS Exel programa. Rezultatai. Statistiškai reikšmingos sąsajos rastos tarp apsilankymo dažnio ir lyties bei amžiaus. Moterys reikšmingai dažniau (kelis kartus per savaitę – 7,2 proc., vieną kartą per mėnesį 45,5 proc.) lankosi grožio salonuose, taip pat iki 18 metų (100,0 proc.) ir 40-49 metų (100,0 proc.) grupių respondentai. 69,1 proc. Panevėžio miesto ir rajono gyventojų yra patenkinti gaunamomis grožio paslaugomis bei paslaugų teikėjo bendravimu. Du penktadalius gyventojų (41,2 proc.) tenkina kainos už suteiktas grožio paslaugas. Labiausiai teikiamomis grožio paslaugomis patenkinti grožio paslaugų gavėjai, kurie lankosi salonuose kelis kartus per metus (37,8 proc.) ar vieną kartą per mėnesį (35,6 proc.). Išvados. Apsilankymų dažnumui bei paslaugų pasirinkimui turi įtakos demografiniai – socialiniai veiksniai. Statistiškai reikšmingos sąsajos rastos tarp apsilankymo dažnio ir lyties bei amžiaus. Grožio paslaugos teikėjai dažniausiai informuoja apie teikiamas paslaugas daugiau uždirbančius, mieste gyvenančius, jaunesnio amžiaus grožio paslaugos gavėjus. Daugiau negu pusė Panevėžio miesto ir rajono gyventojų yra patenkinti gaunamomis grožio paslaugomis bei paslaugų teikėjo bendravimu.
Aim of study. To evaluate the Panevėžys city and region of beauty and awareness of users requirements on safety and health services satisfaction. Methods. The study was conducted fieldwork using a questionnaire. Distributed 400 questionnaires, received a fully completed – the 370th Orderly questionnaire response rate – 92.5 percent. The study was used for data processing computer program for statistical analysis using SPSS 13.0 and MS Excel program. Results. Statistically significant associations were found between frequency of visit and sex and age. Women are often significantly (several times a week – 7.2 percent, once a month – 45.5 percent) visit beauty salons, as well as up to 18 years (100.0 percent) and 40-49 (100.0 percent) age groups of respondents. 69.1 percent Panevėžys city and region residents are satisfied with the services available from the beauty and provider communication. Two fifths of the population (41.2 percent) meet the price for the provision of beauty services. Most satisfied with the services offered by the beauty of beauty users who visit the beauty service a few times a year (37.8 percent) or once a month (35.6 percent). Conclusions. Frequency of visits and service choices have an impact on demographic – the social factors. Statistically significant associations were found between frequency of visit and sex and age. Beauty services are generally informed about the services provided by generating more, urban livin, younger age (18-29 years) the beauty of the recipients. More than half of the city of Panevėžys and region population is satisfied with the services available from the beauty and provider communication.