Dailės terapijos poveikis nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos karių stresui
Butkevičiūtė, Milda |
Mostauskis, Stanislovas |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos techninis sekretorius / Committee Technical Secretary | |
Almonaitytė-Navickienė, Vaida | Komisijos narys / Committee Member |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Musulienė, Inga | Komisijos narys / Committee Member |
Butkevičiūtė M. Dailės terapijos poveikis nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos karių stresui, magistro baigiamasis darbas/mokslo vadovas prof. dr. S. Mostauskis, konsultantė dr. A. Brazauskaitė; Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Slaugos fakultetas, Reabilitacijos klinika, Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetas, Humanitarinių mokslų katedra, Kaunas, 2021: 87 p. Tyrimo tikslas – įvertinti dailės terapijos poveikį nuolatinės privalomos pradinės karo tarnybos karių stresui. Tyrimo uždaviniai ir klausimai. Uždaviniai: 1) įvertinti I grupės tiriamųjų streso i reik tumą prie ir po dailės terapijos intervencijos; 2) įvertinti II grupės tiriamųjų streso i reik tumą prie ir po dailės terapijos intervencijos; 3) palyginti I ir II grupės tiriamųjų streso i reik tumo duomenų pokyčius. Klausimai: 1) kaip kinta pasirinkti ikonografiniai pie inių elementai dailės terapijos užsiėmimų metu? 2) kaip ikonografiniai pie inių elementų pokyčiai siejasi su streso kaita veikiant dailės terapijai? 3) kaip siejasi kokybinių ir kiekybinių tyrimų duomenys? Tyrimo metodai. Tyrimas mi rus, taikant kiekybinius ir kokybinius tyrimo metodus. Tyrimo modelis: tirtos dvi vienodo dydžio karių grupės, vienai i jų buvo taikyta dailės terapija (I grupės 20 ir II grupės 20 dalyvių). Tyrimo instrumentai: A. Go tauto adaptuota L. Reederio psichosocialinio streso skalė, 9 dailės terapijos užsiėmimai, ikonografinių elementų analizė, projekcinių pie inių „Žmogus“ ir „Žmogus lietuje“ analizė, atvejo analizė. Tyrimo dalyviai. 40 dalyvių, privalomosios pradinės karo tarnybos karių, 2018 m. norą tarnybai parei kusių pirmumo tvarka. Atrankos kriterijai: a) lytis – vyrai; b) amžius - 18 - 23 m; c) užimtumas - atliekantys nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą; d) tarnybos vieta - Karaliaus Mindaugo husarų batalione Panevėžyje. Tyrimo išvados: 1) tyrimo duomenų analizė parodė statisti kai reik mingą I grupės streso lygio sumažėjimą veikiant dailės terapijai; 2) II tiriamųjų grupės, kuriai dailės terapija nebuvo taikyta, streso lygis nepakito; 3) I ir II grupės tiriamųjų streso rodmenų lyginimas atskleidė dailės terapijos naudą siekiant kontroliuoti auktinių karių streso lygį. Tyrimo įžvalgos: 1) žmogaus silueto ir žmogaus veido ikonografiniai motyvai tiriamųjų pie iniuose pasipildė naujais elementais, pastarieji tapo detalesni ir realisti kesni, atsirado psichologinės i rai kos užuomazgos, sustiprėjo ir tapo ai kesnis minėtų motyvų ry ys su kitais pie inio objektais; 2) ikonografinių elementų kaita tiriamųjų pie iniuose atspindėjo streso lygio ir galimybės jį kontroliuoti pokyčius; 3) kiekybinių ir kokybinių tyrimų rezultatai skirtingomis priemonėmis atskleidė teigiamą dailės terapijos poveikį mažinant auktinių karių streso lygį. 5 Tyrimo rekomendacijos: nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos kariams suteikti galimybę lankyti dailės terapijos užsiėmimus, jei tam pritaria dalinio karo psichologas; organizuojant dailės terapijos užsiėmimus kariams auktiniams svarbu atsižvelgti į sąveikas su privalomos tarnybos tvarkara čiu; dailės terapijos užsiėmimai neturėtų būti alternatyva nuo pagrindinių užsiėmimų nuvargusių karių poilsiui ir laisvalaikiui; tęsti mokslinius tyrimus siekiant įvertinti dailės terapijos i liekamąjį poveikį auktinių karių stresui.
Butkevičiūtė M. Effect of Art Therapy on the Stress of Permanent Compulsory Initial Military Service Soldiers, Master thesis/ supervisor prof. dr. S. Mostauskis, consultant dr. A. Brazauskaitė; Lithuanian University of Health Sciences, Faculty of Nursing, Rehabilitation clinic, Vilnius Academy of Arts, Kaunas Faculty, Department of Humanities. Kaunas, 2021: 87 pages. The aim of research is to assess the impact of art therapy on the stress of permanent compulsory initial military service soldiers. Research objectives and questions. Objectives:1) to evaluate the expression of stress of the subjects of group I before and after the art therapy intervention; 2) to evaluate the expression of stress of the subjects of group II before and after the art therapy intervention; 3) to compare the changes in the stress severity data between the I and II groups. Questions: 1) How do the selected iconographic elements of drawings change during art therapy sessions? 2) how do iconographic changes in drawing elements relate to the change in stress during art therapy? 3) how do qualitative and quantitative research data relate? Research methods. Research is mixed, using quantitative and qualitative research methods. Research model: two groups of soldiers of the same size were examined, one of them was subjected to art therapy, the other - not (20 participants in group I and 20 participants in group II). Research instruments: L. Reeder's psychosocial stress scale adapted by A. Go tautas, 9 art therapy classes, analysis of iconographic elements, analysis of projection drawings “Man” and “Man in the Rain”, case analysis. Research participants. 40 participants, soldiers of compulsory initial military service, those who in 2018 first have expressed willingness to military service. Selection criteria: (a) gender - male; b) age - 18 – 23 years; (c) "employment" - permanent compulsory initial military service; d) place of service - the King Mindaugas Hussar Battalion in Panevėžys. Research results. 1) analysis of the research data showed a statistically significant reduction of stress level of group I subjects during the process of art therapy; 2) stress level of group II, who did not receive art therapy, did not change; 3) a comparison of the stress readings of group I and group II subjects revealed the benefits of art therapy to control the stress level of conscripts. Conclusions. 1) the iconographic motifs of the human silhouette and the human face in the drawings of the subjects were supplemented with new elements, the latter became more detailed and realistic, some initial psychological expression appeared, connection of the these motifs with other drawing objects became stronger and clearer; 2) change of iconographic elements in the drawings of the subjects reflected changes in stress level and the ability to control it; 3) the results of quantitative and 7 qualitative research by different means revealed the positive effect of art therapy in reducing the stress level of conscripts. Research recommendations. To provide permanent compulsory initial military service soldiers with the opportunity to attend art therapy classes if approved by unit's war psychologist; to continue research to assess the lasting effects of art therapy on the stress of conscripts.