Options
Lyderystės kompetencijų įtaka farmacijos paslaugos teikimui
Čepulytė, Deimantė |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
vicechairman | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Šipailienė, Aušra | Komisijos narys / Committee Member |
Degutytė, Rimgailė | Komisijos narys / Committee Member |
Ragažinskienė, Ona | Komisijos narys / Committee Member |
Akramas, Laimis | Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas: Ištirti lyderystės kompetencijų įtaką farmacinės paslaugos teikimui. Tyrimo uždaviniai: 1. Nustatyti farmacijos specialistų lyderystės kompetencijas Lietuvos visuomenės vaistinėse. 2. Identifikuoti, kokios lyderio kompetencijos daro teigiamą įtaką teikiant farmacinę paslaugą. 3. Nustatyti poreikį lyderystės kompetencijų tobulinimui. 4. Nustatyti, kurios lyderystės kompetencijos aktualios farmacijos specialistams Covid – 19 pandemijos laikotarpiu. Tyrimo metodika: Atliktas kiekybinis tyrimas. Išanalizuota mokslinė literatūra susijusi su magistro baigiamojo darbo tema ir sudaryta anoniminė anketa, kuri pasirinkta kaip kiekybinio tyrimo metodas. Anketa sudaryta iš 4 dalių, uždaro tipo klausimų. Tyrimo metu elektroniniu būdu buvo išsiuntinėta 460 anketų, teisingai užpildyta 371 anketa, atsakomumas 80%. Tyrimo rezultatai išanalizuoti naudojantis Excel ir SPSS (24.0 versija) programomis. Tyrimo rezultatai: Tyrimo metu nustatyta, kad farmacijos specialistai remiasi Tarno lyderystės modeliu, jų kaip lyderių savybės dažniausiai pasireiškia per besąlyginę meilę (3,95±1,16), pasiaukojimą (3,93±1,14), žmogiškumą (3,87±1,14) ir aiškios vizijos turėjimą (3,72±1,37). Taip pat daugelis respondentų (71,4 proc.) nurodė, kad lyderystės kompetencijas reikia tobulinti dirbant vaistinėje . Tyrimo rezultatai parodė, kad dažniausiai farmacijos specialistai (n=232) žinias lyderystės srityje gilina remdamiesi kolegų patirtimi. Daugelis farmacininkų nurodė (n=131), jog patogiausias būdas ugdyti lyderystės kompetencijas būtų saviugdos kursai. Didžioji dalis farmacininkų 70,6 proc. (n=262) mano, kad lyderystės kompetencijos padeda teikti geresnę farmacinę paslaugą. Taip pat farmacijos specialistai mano, jog šios lyderio savybės padeda teikti geresnę farmacinę paslaugą: pasitikėjimas savo jėgomis 78,4 proc. (n=291), žmoniškumas 76,3 proc. (n=283), empatija 75,2 proc. (n=279), aiškios vizijos turėjimas 74,9 proc. (n=278). Farmacijos specialistams pagrindiniai iššūkiai pandemijos metu buvo supažindinti kolegas su nauja tvarka (4,04±1,06), išlaikyti tvarką vaistinėje (4,04±1,05) ir surasti teisingą sprendimą (3,98±1,04). Dažniausiai Covid-19 sukelta krizė respondentus (kaip lyderius) išmokė daugiau domėtis naujienomis (4,14±1,06), greitai priimti sunkius sprendimus (4±1,13) ir nebijoti kalbėti apie tai, kas nežinoma (3,98±1,04). Respondentai nurodė, kad reikalingiausios lyderio savybės per Covid-19 laikotarpį vaistinėje yra tikslumas (4,16±1,09), optimizmas (4,09±1,07) ir greitumas (4,08±1,21). Taip pat dažnai sutinka, kad reikalingos savybės yra žingeidumas (4,02±1,1) ir iškalbingumas (4,02±1,1). 6 Išvados: 1. Nustatyta, kad farmacijos specialistai lyderystės įgūdžius dažniausiai išreiškia per besąlyginę meilę (3,95±1,16), pasiaukojimą (3,93±1,14), žmogiškumą (3,87±1,14), tačiau pripažinti, kad jie yra lyderiai gali rečiau (3,11±1,26). Farmacijos specialistai save laiko mylinčiais, pasiaukojančiais bei humaniškais, bet savęs kaip lyderių jie neįvardina. 2. Farmacinės paslaugos teikimui teigiamą įtaką daro šios lyderio kompetencijos: pasitikėjimas savo jėgomis 78,4 proc. (n=291), žmoniškumas 76,3 proc. (n=283), empatija 75,2 proc. (n=279). 3. Farmacijos specialistai mano 71,4 proc. (n=265), jog ugdyti lyderystės kompetencijas būtina. Dažniausiai lyderystės žiniomis dalinasi kolegos 62,5 proc. (n=232). 4. Farmacijos specialistams Covid -19 pandemijos metu išryškėjo sunkumai supažindinant kolegas su nauja tvarka (4,04±1,06), išlaikant saugias darbo sąlygas vaistinėje (4,04±1,05) bei randant teisingus sprendimus (3,98±1,04). Covid -19 laikotarpiu. FS svarbiausios kompetencijos yra tikslumas (4,16±1,09), optimizmas (4,09±1,07) ir greitumas (4,08±1,21).
The aim of the research: To investigate the influence of leadership competencies on the provision of pharmaceutical services. Tasks of the research: 1. To determine the leadership competencies of pharmaceutical specialists in Lithuanian public pharmacies. 2. Identify which leadership competencies have a positive impact on the delivery of a pharmaceutical service. 3. Identify the need to improve leadership competencies. 4. Identify which leadership competencies are relevant to pharmacists during the Covid-19 pandemic. Methodology: A quantitative study was performed. The scientific literature related to the topic of the master 's thesis was analyzed and an anonymous questionnaire was created, which was chosen as a method of quantitative research. The questionnaire consists of 4 parts, closed type questions. During the research, 460 questionnaires were sent personally, 371 questionnaires were filled in correctly. The results of the study were analyzed in Excel and SPSS (version 24.0). Results of the research: The study found that pharmacists rely on the Servant model of leadership, their qualities as leaders are most often manifested through unconditional love (3.95 ± 1.16), dedication (3.93 ± 1.14), humanity (3.87 ± 1, 14) and having a clear vision (3.72 ± 1.37). Also, many respondents (71.4%) indicated that leadership competencies need to be improved while working in a pharmacy. The results of the research showed that most often pharmaceutical specialists (n = 232) deepen their knowledge in the field of leadership based on the experience of colleagues. Many pharmacists indicated (n = 131) that the most convenient way to develop leadership competencies would be self-development courses. The majority of pharmacists 70.6 percent. (n = 262) believes that leadership competencies help to provide a better pharmaceutical service. Also, pharmacy specialists believe that these leadership qualities help to provide a better pharmaceutical service: self-confidence 78.4 percent. (n = 291), humanity 76.3 percent. (n = 283), empathy 75.2 percent. (n = 279), having a clear vision of 74.9 percent. (n = 278). The main challenges for pharmacists during the pandemic were to acquaint colleagues with the new order (4.04 ± 1.06), to maintain order in the pharmacy (4.04 ± 1.05) and to find the right solution (3.98 ± 1.04). Most often, the Covid-19 crisis caused respondents (as leaders) to be more interested in the news (4.14 ± 1.06), to make difficult decisions quickly (4 ± 1.13) and not to be afraid to talk about the unknown (3.98 ± 1,04). Respondents indicated that the most required 8 leadership qualities during the Covid-19 period at the pharmacy were accuracy (4.16 ± 1.09), optimism (4.09 ± 1.07), and speed (4.08 ± 1.21). It is also often agreed that the required qualities are curiosity (4.02 ± 1.1) and eloquence (4.02 ± 1.1). Conclusions: 1. It has been established that pharmacy specialists most often express leadership skills through unconditional love (3.95 ± 1.16), dedication (3.93 ± 1.14), humanity (3.87 ± 1.14), but it is acknowledged that they are leaders able less frequently (3.11 ± 1.26). Pharmacists consider themselves loving, self-sacrificing and humane, but they do not call themselves leaders. 2. The provision of pharmaceutical services is positively influenced by the following competencies of a leader: self-confidence 78.4 percent. (n = 291), humanity 76.3 percent. (n = 283), empathy 75.2 percent. (n = 279). 3. Pharmacy specialists believe 71.4 percent. (n = 265) that it is necessary to develop leadership competencies. Colleagues share leadership knowledge most often with 62.5 percent. (n = 232). 4. During the Covid-19 pandemic, pharmacists found it difficult to familiarize their colleagues with the new procedure (4.04 ± 1.06), to maintain safe working conditions in the pharmacy (4.04 ± 1.05) and to find the right solutions (3.98 ± 1,04). Covid -19 period. The most important competencies for pharmaceutical specialists are accuracy (4.16 ± 1.09), optimism (4.09 ± 1.07) and speed (4.08 ± 1.21).