Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12512/252464
Miego kokybė ir mieguistumas tarp tarptautinių slaugos studentų
Type of publication
text::thesis::bachelor thesis
Title
Miego kokybė ir mieguistumas tarp tarptautinių slaugos studentų
Other Title
Sleep Quality and Sleepiness among International Nursing Students
Author
Reesa Biji, Hrudya |
Advisor
Other(s)
Recenzentas / Reviewer |
Extent
40 p.
Thesis Defence Date
2025-06-05
Field of Science
Keywords (lt)
Keywords (en)
Abstract (lt)
SANTRAUKA Hrudya Reesa Biji. Miego kokybė ir mieguistumas tarp tarptautinių slaugos studentų. Bakalauro baigiamasis darbas. Vadovė – Jovita Demskytė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2025. 40 p. Tyrimo tikslas: nustatyti tarptautinių slaugos studentų miego kokybę ir mieguistumą. Uždaviniai:
- Nustatyti slaugos studentų miego kokybę pagal studijų metus.
- Nustatyti slaugos studentų mieguistumą pagal studijų metus.
- Nustatyti bakalauro studijų slaugos studentų miego kokybės ir dabartinių akademinių balų ryšį. Metodika. Tyrimas atliktas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Slaugos fakultete. Šį tyrimą patvirtino LSMU Bioetikos centras. Iš viso dalyvavo 68 tarptautiniai slaugos studentai. Duomenys buvo renkami kiekybinės apklausos būdu, naudojant Pitsburgo miego kokybės indeksą (PSQI) miego kokybei įvertinti ir Epvorto mieguistumo skalę (ESS) dienos mieguistumui matuoti. Šie įrankiai buvo pasirinkti dėl jų nustatyto validumo ir patikimumo vertinant miego kokybę ir mieguistumą, todėl jie tinkami šiam tyrimui. PSQI yra plačiai naudojamas įrankis, vertinantis miego kokybę per vieną mėnesį, o ESS yra patvirtintas įrankis mieguistumui dienos metu matuoti. Akademinis balas buvo suskirstytas į balus žemiau ir virš 7, tai yra slaugos programose įprasta riba. Duomenų analizė apėmė aprašomąją statistiką, Kruskal-Wallis testą, post hoc Bonferroni korekciją ir Mann-Whitney U testą. Rezultatai buvo statistiškai reikšmingi, kai P < 0,05. Rezultatai. Bendras vidutinis PSQI balas tarp studentų buvo 6,07, o tai rodo prastą miego kokybę. Pažymėtina, kad trečio kurso studentai patyrė žemiausią miego kokybę – vidutinis balas buvo 6,80, o ketvirto kurso studentai nurodė aukščiausią miego kokybę – vidutiniškai 3. Pastebėtas statistiškai reikšmingas miego kokybės skirtumas tarp akademinių metų (P = 0,026), o ketvirto kurso studentai demonstravo žymiai geresnę miego kokybę nei pirmo ir trečio kurso studentai. Tačiau statistiškai reikšmingo skirtumo tarp mieguistumo dienos metu, matuojant ESS balais, tarp skirtingų studijų metų nerasta (P = 0,661). Be to, nebuvo reikšmingo miego kokybės skirtumo tarp studentų, kurių akademiniai balai buvo mažesni ir aukštesni nei 7 (P = 0,878). Išvados:
- Miego kokybė skirtinguose akademiniuose kursuose skiriasi, o ketvirto kurso studentai miego kokybę demonstruoja geriausiai, palyginti su kitais studentais.
- Dienos mieguistumas yra panašus visais akademiniais metais ir reikšmingų skirtumų nerodo.
- Tarp tarptautinių slaugos studentų nėra reikšmingo ryšio tarp miego kokybės ir akademinių rezultatų.
Abstract (en)
SUMMARY Hrudya Reesa Biji. Sleep Quality and Sleepiness Among International Nursing Students. Bachelor thesis. Supervisor- Jovita Demskyte. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Department of Nursing. Kaunas, 2025. Pages 40 Aim of the study: To determine the sleep quality and sleepiness among international nursing students. Objectives:
- To determine the sleep quality among nursing students according to study year.
- To determine sleepiness among nursing students according to study year.
- To determine the relationship between bachelor nursing students’ sleep quality and current academic scores. Methodology. The research was done at the Lithuanian University of Health Sciences, Faculty of Nursing. The LSMU Bioethics Committee approved this study. A total of 68 international nursing students participated. Data was collected through a quantitative survey using the Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI) to check sleep quality and the Epworth Sleepiness Scale (ESS) to measure daytime sleepiness. These tools were chosen for their established validity and reliability in assessing sleep quality and sleepiness, making them suitable for this study. The PSQI is a widely used tool that assesses sleep quality over one month, while the ESS is a validated tool for measuring daytime sleepiness. Academic score was categorized into scores below and above 7, a commonly accepted threshold in nursing programs. Data analysis included descriptive statistics, Kruskal-Wallis test, post hoc Bonferroni correction, and Mann-Whitney U test. Results were statistically significant when P<0.05. Results. The overall mean PSQI score among the students was 6.07, which indicates poor sleep quality. No-tably, third-year students experienced the lowest sleep quality, with a mean score of 6.80, while fourth-year students reported the highest sleep quality, averaging 3. A statistically significant differ-ence in sleep quality was observed across the academic years (P=0.026), with fourth-year students demonstrating significantly better sleep quality than first- and third-year students. However, no statistically significant difference in daytime sleepiness, as measured by ESS scores, was found among the different study years (P=0.661). Additionally, there was no significant difference in sleep quality between students with academic scores below and above 7 (P=0.878). Conclusions:
- Sleep quality varies among academic years, with fourth-year students having the best sleep quality compared to other academic years.
- Day sleepiness is similar among all academic years and shows no significant variation.
- There is no significant relationship between sleep quality and academic performance among international nursing students.
Language
Anglų / English (en)
Defended
Ne / No
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access