Covid-19 pandemijos įtaka LSMU ir VU odontologijos studentų pasitikėjimui savimi atliekant endodontinį gydymą
Blekaitytė, Gabrielė |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Problemos aktualumas ir darbo tikslas: Dėl pasaulyje paskelbtos Covid-19 pandemijos buvo sustabdytas praktinis odontologijos studentų mokymas ir perkėlus studijas į virtualią erdvę tęsiamas tik teorinis mokymas. Taigi šiuo tyrimu buvo siekiama išsiaiškinti, kaip COVID-19 pandemija veikia studentų pasitikėjimą savimi atliekant endodontinį gydymą ir ar ji turi reikšmės studentų teoriniam mokymuisi.
Medžiaga ir metodai: Atliktas momentinis tyrimas. Respondentams buvo pateikta anketinė apklausa, kurią sudaro 14 klausimų, skirtų įvertinti studentų pasitikėjimą savimi atliekant endodontinį gydymą, teorines žinias ir studijų kokybę. Tyrime dalyvavo LSMU IV ir V kurso bei VU V kurso studentai, bei 2020 metais baigę studijas gydytojai. Iš viso apklausta 151 studentas. Gautų duomenų statistinė analizė atlikta naudojant MS Excel programą ir duomenų kaupimo ir analizės programų paketą SPSS 27 for Windows (Statistical Package for Social Science).
Rezultatai: Nustatyta, kad studentai, kurių praktinėms studijoms Covid-19 pandemija neturėjo reikšmės, reikšmingai (p<0,001) labiau pasitiki savimi atlikdami endodontinį gydymą (8,1[7,0-8,6]) nei studentai, kurių praktinis mokymas buvo sustabdytas (6,8[5,3-7,3]). Taip pat nustatyta, kad studentai endodontijos studijas baigę iki pandemijos reikšmingai (p=0,001) geriau vertina savo teorines žinias (3,0[2,8-3,2]) nei pandemijos metu endodontiją studijavę studentai (2,8[2,7-3,0]).
Išvados: Covid-19 pandemija turi didelę reikšmę odontologijos studentų teorinių žinių įsisavinimui bei pasitikėjimui savimi atliekant endodontinį gydymą. Šis tyrimas parodė, kad studentai, iki pandemijos baigę endodontijos studijas reikšmingai geriau vertina savo teorines žinias ir labiau pasitiki savimi atlikdami endodontinį gydymą.
Relevance of the problem and aim of the work: Due to the global Covid-19 pandemic, the practical training of dental students has been suspended and only theoretical training continued after the transfer of studies to the virtual space. The aim of this study was to find out how the COVID-19 pandemic affects students’ theoretical learning and self-confidence while performing endodontic treatment.
Material and methods: A cross-sectional study was performed. Respondents were provided with a questionnaire consisting of 14 questions to assess students' self-confidence while performing endodontic treatment, theoretical knowledge and the quality of endodontology studies. The study included 4th and 5th year dentistry students at LUHS, 5th year students at VU as well as doctors who graduated in 2020 from VU. A total of 151 students were interviewed. Statistical analysis of the obtained data was performed using MS Excel program and data collection and analysis software package SPSS 27 for Windows (Statistical Package for Social Science).
Results: Students whose practical studies were not relevant to the Covid-19 pandemic had significantly (p <0.001) more self-confidence in endodontic treatment (8.1 [7.0-8.6]) than students whose practical training was suspended (6.8 [5.3-7.3]). Students who completed endodontics studies before the pandemic significantly (p = 0.001) rated their theoretical knowledge better (3.0 [2.8-3.2]) than students who studied endodontics during the pandemic (2.8 [2.7] -3.0]).
Conclusions: The Covid-19 pandemic has great importance for the acquisition of theoretical knowledge and self-confidence of dental students in endodontic treatment. This study showed that students who completed their endodontic studies before the pandemic rates their theoretical knowledge better and are more confident while performing endodontic treatment.