COVID – 19 pandemijos pasekmės vaikų psichinei sveikatai vaikų vertinimu
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas – įvertinti COVID – 19 pandemijos pasekmes vaikų psichinei sveikatai remiantis subjektyvia vaikų ir paauglių nuomone. Darbo uždaviniai: 1)Įvertinti vaikų ir paauglių depresijos, nerimo pasireiškimą COVID – 19 pandemijos metu. 2) Įvertinti vaikų ir paauglių patirtas emocijas pandemijos metu pradėjus mokytis namuose. 3) Įvertinti vaikų ir paauglių mitybos įpročių ir miego kokybės pokyčius COVID – 19 pandemijos metu. 4)Įvertinti vaikų ir paauglių patirtas emocijas grįžus mokytis į mokymo įstaigas. Tyrimo metodas: tyrimui atlikti buvo pasirinktas kiekybinis tyrimo metodas, apklausa raštu. Autorės sudarytas klausimynas susideda iš šių dalių: sociodemografinio bloko, klausimų apie patirtas emocijas pradėjus mokytis namuose bei grįžus mokytis kontaktiniu būdu, klausimų skirtų įvertinti depresijos simptomų pasireiškimą, nerimo simptomams įvertinti skirto klausimyno bei klausimyno skirto įvertinti mitybos ir miego sutrikimus. Tyrimo dalyviai – Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninėje, Kauno klinikose, Vaikų ligų klinikoje apsilankę 191 vaikai (nuo 10 iki 13 metų) bei paaugliai (nuo 14 iki 17 metų). Tyrimo rezultatai: 1) Depresijos simptomus jautė 26.2 proc. vaikų / paauglių. Depresijos simptomus dažniau jautė paauglės merginos. Nerimo simptomus jautė 29,3 proc. apklaustųjų. 72,4 proc. apklaustųjų nerimo simptomų kilmę sieja su COVID – 19 pandemija. 2) Pradėjus mokytis namuose, laimę jautė 54,5 proc. moksleiviai. Patirtos neigiamos emocijos – vienišumas (35,1 proc.), nerimas (24,6 proc.) ir kt. Paaugliai, dažniau jautė stresą ir nerimą. 3) 57,1 proc. apklaustųjų, pastebėjo didesnį norą užkandžiauti. Kūno išvaizdos pokyčių pastebėjo 15,2 proc., iš jų 65,5 proc. priaugo svorio. 33,5 proc. pablogėjo miego kokybė. 4) Grįžus į mokyklas 49,2 proc. apklaustųjų džiaugėsi. Moksleivių patirtos neigiamos emocijos: nerimas, baimė, liūdesys, stresas. Paaugliai grįžus į mokyklas dažniau jautė stresą ir nerimą. Išvados: 1) Vyraujantys psichikos sveikatos sutrikimai COVID – 19 pandemijos laikotarpiu tarp vaikų ir paauglių buvo depresija ir nerimas. Juos pandemijos metu jautė beveik trečdalis apklaustųjų. Daugelis vaikų ir paauglių šiuos sutrikimus sieja su COVID – 19 pandemijos pradžia. 2) Nuomonė apie namų mokymą padalijo apklausos dalyvius į dvi apylyges grupes. Vienai grupei mokymasis namuose patiko ir kėlė malonias emocijas, kitai grupei mokymasis namuose nepatiko ir kėlė nerimą, baimę, stresą ir kitas neigiamas emocijas. Depresija ir nerimo sutrikimas dažniau pasireiškė tarp vaikų ir paauglių, kuriems mokymasis namuose kėlė neigiamas emocijas. 3) Daugiau nei pusė vaikų ir paauglių pandemijos metu dažniau užkandžiavo, tačiau išvaizdos pokyčių pastebėjo tik nedidelė dalis apklaustųjų. Dažniausiai pastebėtas išvaizdos pokytis – svorio prieaugis. Miego kokybė pandemijos metu pablogėjo daugiau nei trečdaliui vaikų ir paauglių. 4) Grįžus mokytis į mokyklas pusė moksleivių džiaugėsi, tačiau trečdalis vis dar jautė nerimą, ketvirtadalis baimę.
Study goals - to assess the consequences of the COVID-19 pandemic on children's mental health, based on the subjective opinion of children/adolescents. Tasks: 1) To assess the manifestation of depression and anxiety in children and adolescents during the COVID-19 pandemic. 2) To evaluate the emotions experienced by children and adolescents, during the pandemic, after starting to learn at home. 3) To assess the changes in eating habits and sleep quality of children and adolescents during the COVID-19 pandemic. 4) To assess the emotions experienced by children and adolescents after returning to educational institutions. Methodology:. to conduct a survey and to collect data quantitative analysis method and written survey were used. The questionnaire compiled by the author consists of the following parts: a sociodemographic block, questions about the emotions experienced after starting to study at home and after returning to study through contact methods, questions for assessing the manifestation of depression symptoms, a questionnaire for assessing anxiety symptoms and a questionnaire for assessing nutrition and sleep disorders. Participants of research – 191 children (from 10 to 13 years old) and teenagers (from 14 to 17 years old) visited the hospital of the Lithuanian University of Health Sciences, the Kaunas Clinics, the Pediatric Clinic. Research results: 1) 26.2% of children/adolescents felt symptoms of depression. Adolescent girls experienced symptoms of depression more often. 29.3% of the respondents felt symptoms of anxiety. 72.4% of those surveyed associate the origin of anxiety symptoms with the COVID-19 pandemic. 2) 54.5% of students felt happiness after starting to study at home. Experienced negative emotions - loneliness (35.1%), anxiety (24.6%) and others. Adolescents felt stress and anxiety more often. 3) 57.1% of the respondents noticed a greater desire to snack. Changes in body appearance were noticed by 15.2%, of which 65.5% gained weight. The quality of sleep worsened by 33.5%. 4) 49.2% of the respondents were happy when they returned to school. Negative emotions experienced by students: anxiety, fear, sadness, stress. Teenagers were more likely to feel stressed and anxious when they returned to school. Conclusion: 1) The predominant mental health disorders during the COVID-19 pandemic were depression and anxiety among children and adolescents. Almost a third of the respondents felt them during the pandemic. Many children and adolescents associate these disorders with the onset of the COVID-19 pandemic. 2) Homeschooling divided respondents into two different groups. One group liked home schooling and evoked pleasant emotions, the other group did not like home schooling and evoked anxiety, fear, stress and other negative emotions. Depression and anxiety disorders were more common among children and adolescents for whom homeschooling caused negative emotions. 3) More than half of the children and adolescents snacked more often during the pandemic, but only a small part of the respondents noticed changes in their appearance. The most common change in appearance was weight gain. The quality of sleep worsened during the pandemic for more than a third of children and adolescents. 4) After returning to school half of the students were happy but a third still felt anxiety, a quarter felt fear.