The Role of Occupational Therapy in Feeding Interventions for Children with Picky Eating Behaviours
Jaleel, Haniya |
Recenzentas / Reviewer |
HANIYA JALEEL. Ergoterapeuto vaidmuo maitinimo intervencijose vaikams, turintiems išrankų valgymo elgesį. Bakalauro darbas. Vadovė asistentė. Šarūnė Tamulionytė-Mikėnė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Reabilitacijos katedra, Kaunas, 2024; 53 psl. Tyrimo tikslas. Įvertinti ergoterapeutų, dirbančių su vaikais, turinčiais išrankų valgymo elgesį, vaidmenį. Tyrimo tikslas. 1. Įvertinti, kokie raidos sutrikimai veikia išrankų valgymo elgesį ergoterapeuto požiūriu. 2. Apibūdinti ergoterapeutų intervencijas dirbant su vaikais, turinčiais išrankų valgymo elgesį. 3. Palyginti ergoterapeutų intervencijas dirbant su vaikais, turinčiais išrankų valgymo elgesį. Tyrimo tiriamieji. Tyrime dalyvauja 86 ergoterapeutai iš viso pasaulio. Tyrimo metodai. Buvo sukurta struktūrizuota anketa, į kurią buvo įtraukti tiek kokybiniai, tiek kiekybiniai klausimai. Duomenys buvo renkami naudojant „Google“ formą. Kiekybiniai duomenys buvo analizuojami naudojant „Microsoft Excel“ ir SPSS programinę įrangą, o kokybiniai atsakymai buvo analizuojami teminiu būdu Rezultatai. Ergoterapeutai atlieka svarbų vaidmenį koreguodami išrankų valgymo elgesį, taikydami individualias, į vaiką ir šeimą orientuotas, intervencijas. Jie atlieka įvarius vaidmenis: nustato raidos atsilikimus, sensorinius, motorinius ir elgesio sunkumus bei taiko individualiai pritaikytas strategijas. Intervencijos yra tikslingos, pagrįstos lanksčiu klinikiniu samprotavimu, holistine priežiūra bei pritaikytos prie raidos sąlygų, kurios skatina geresnius ilgalaikius rezultatus. Išvada. 1. Išrankus valgymas yra labai stipriai susijęs su neurologinės raidos atsilikimu, ypač esant autizmo spektro sutrikimui ir sensorinio apdorojimo sutrikimui. Sensorinis jautrumas, burnos ir motorikos sutrikimai ir elgesio rigidiškumas buvo nustatyti kaip pagrindiniai veiksniai. 2 Dažniausiai naudojamos intervencijos buvo: tėvų konsultavimas, žaidimais paremta maitinimo terapija, aplinkos modifikavimas ir nuoseklus burnos sensorinis stimuliavimas. Globėjų įtraukimas ir individualus planavimas nuolat buvo nustatyti kaip lemiami sėkmingos intervencijos veiksniai. 3 Sensoriškai orientuotos terapijos, tokios kaip tėvų konsultavimas ir švietimas, žaidimais paremta terapija, aplinkos modifikavimas, buvo dažniausiai naudojamos autizmo spektro sutrikimui, sensorinio apdorojimo sutrikimui ir dėmesio deficito ir hiperaktyvumo sutrikimui koreguoti. Nors žodinės motorinės intervencijos buvo pastebimai dažnesnės esant Dauno sindromui ir raidos koordinacijos sutrikimui, šie rezultatai pabrėžia klinikinio samprotavimo ir individualaus planavimo, pagrįsto kiekvieno vaiko raidos profiliu, svarbą.
HANIYA JALEEL. The role of occupational therapy in feeding interventions for children with picky eating behaviours. Bachelor thesis. Supervisor Assist. Šarūnė Tamulionytė-Mikėnė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Department of Rehabilitation, Kaunas, 2024;53 p. Research aim. To evaluate the role of occupational therapists working with children with picky eating behaviours. Research objective. 1. To evaluate what developmental delays impact picky eating behaviours, from occupational therapist perspective. 2. Describe occupational therapy practitioners intervention working with children, with picky eating behaviours. 3. To compare occupational therapists’ intervention working with children with picky eating behaviours. Subjects. The research involves 86 occupational therapists worldwide. Research methods. A structured questionnaire that integrated qualitative and quantitative questions was conducted thus applying a mixed-method approach. Data were collected through google forms. Quantitative data were analysed using Microsoft excel, SPSS software while qualitative responses were subjected to thematic analysis. Results. Occupational therapists play a significant role in managing picky eating behaviours through individualized, child-focused, and family-oriented interventions. They play the following roles: identify developmental delays, sensory, motor, and behavioural difficulties, and applying diagnosis specific strategies. Interventions are goal-directed based on flexible clinical reasoning and holistic care, and tailored among developmental conditions to promote long-term functional outcomes in feeding and daily participation. Conclusion. 1. Picky eating is very strongly associated with neurodevelopmental delays especially in autism spectrum disorder and sensory processing disorder. Sensory sensitivities, oral-motor impairments, and behavioural rigidity were found to be core contributing factors which emphasised the necessity for multifactorial assessment and support. 2 Parent coaching, play-based feeding therapy, environmental modifications, and the sequential oral sensory approach were the most commonly used interventions. Involvement of caregivers and individualised planning were constantly found to be the crucial part to intervention success. 3 Sensory focused therapies like parent coaching and education, play based therapy, environmental modification was most used for autism spectrum disorder, sensory processing disorder and attention deficit hyperactivity disorder. Whereas oral motor interventions were notable more common in down syndrome and developmental coordination disorder. These findings emphasize the importance of clinical reasoning and individualized planning based on the developmental profile of each child.