Self-reported Oral Health Attitude and Behavior of Dental Students: a Scientific Literature Review
Malik, Oneal |
Recenzentas / Reviewer | |
Recenzentas / Reviewer | |
Mačiulskienė, Evelina | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
SUMMARY
Introduction: Dental students are expected to show a good oral health as they will be its providers in the future. HU-DBI questionnaire is a good self-administered method to detect the oral health attitudes and behaviours of dental students. The purpose of this study was to asses oral health knowledge, attitudes and behaviours of dental students based on the HU-DBI questionnaire.
Materials and methods: A database (PubMed, Google scholars) search has been done for full articles in English from 2017-2022 using the Prisma guidelines, using keywords. Checking first titles then abstracts after that reading full text articles to see if they provided data on pre-clinical and clinical dental students with the inclusion of both genders participants.
Results: The search yielded in 11 articles which were done in universities from different countries. The total HU-DBI mean scores between 5.66 and 9.34. Clinical students reported higher statistical significance HU-DBI score than their pre-clinical peers in six studies. Not all studies found significant differences in oral health’s attitudes and behaviours regarding gender in dental students.
Conclusion: The dental students oral health’s attitudes and behaviours based on total mean HU-DBI score varied in different universities. The dominance of the clinical students over pre-clinical students in self-reported oral health reflects possible effect of dental education. More studies need to evaluate impact of gender and other factors on oral health’s attitude and behaviour.
SANTRAUKA Įvadas: Odontologijos studentai kaip būsimieji specialistai turėtų skleisti žinias apie burnos sveikatos priežiūrą visuomenėje. HU-DBI klausimynas yra instrumentas, leidžiantis įvertinti studentų požiūrį į burnos sveikatą, burnos priežiūros įpročius bei žinias. Šio tyrimo tikslas: įvertinti odontologijos studentų burnos priežiūros įpročius ir požiūrį į burnos sveikatą, remiantis HU-DBI klausimynu. Medžiagos ir metodai: Straipsnių paieška atlikta duomenų bazėse (PubMed, Google scholars) pagal PRISMA nuorodas. Buvo atrenkami 2017m. - 2022m. straipsniai anglų kalba, pagal pasirinktus raktažodžius. Tikrinami straipsnių pavadinimai, santraukos, skaitomas viso teksto straipsnis, siekiant išsiaiškinti, ar buvo tirti abiejų lyčių klinikinių ir iki-klinikinių kursų odontologijos studentai, taikant HU-DBI klausimyną. Rezultatai: į apžvalgą buvo įtraukta 11 straipsnių, kuriuose skirtingų šalių universitetų odontologijos studentų suminiai vidurkiai pagal HU-DBI klausimyną buvo nuo 5,66 iki 9,34. Šešiuose tyrimuose buvo nustatyta statistiškai reikšmingai didesni HU-DBI klausimyno balų vidurkiai klinikinių studijų kursų studentų palyginus su iki-klinikinių kursų studentų duomenimis. Studentų požiūrio į burnos sveikatą skirtumai, atsižvelgiant lytį, buvo nustatyti ne visuose tyrimuose. Išvada: Įvairių šalių universitetų odontologijos studentų požiūris į burnos sveikatos priežiūrą skyrėsi. Geresnius klinikinių kursų studentų burnos sveikatos priežiūros įpročius ir žinias nei iki-klinikinių kursų studentų galėjo lemti odontologijos studijų programos. Reikalingi tęstiniai tyrimai, siekiant įvertinti lyties ir kitų veiksnių įtaką burnos sveikatos priežiūrai.