Options
Pacientu poreikiu tenkinimo vertinimas Kauno rajono ligoninese
Kalibatas, Vytenis |
Katiliūtė, Eglė | Recenzentas / Reviewer |
Misevičienė, Irena | Recenzentas / Reviewer |
Kalėdienė, Ramunė | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Gendvilis, Stasys | Komisijos narys / Committee Member |
Katiliūtė, Eglė | Komisijos narys / Committee Member |
Radišauskas, Ričardas | Komisijos narys / Committee Member |
Stankūnas, Mindaugas | Komisijos narys / Committee Member |
Starkuvienė, Skirmantė | Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas. Įvertinti pacientų poreikių tenkinimą Kauno regiono ligoninėse, kurioms po įvykdytos reformos suteiktas rajono (miesto) ligoninės statusas. Uždaviniai. 1.Įvertinti stacionare besigydančių pacientų nuomonę apie jų poreikių tenkinimą; 2. Nustatyti pagrindines pacientų poreikių tenkinimo problemas; 3. Palyginti apklausos rezultatus tarp skirtingų Kauno regiono ligoninių pacientų. Tyrimo metodika. Siekiant įvertinti pacientų poreikių tenkinimą atlikta tą dieną besigydančių pacientų vienmomentinė anoniminė anketinė apklausa (n=381 t.y., atsako dažnis- 64,36 proc.) Kauno regiono ligoninėse ( Kaišiadorių, Kėdainių, Raseinių ir Prienų). Naudoti tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė; anketinė pacientų apklausa, statistinė duomenų analizė atlikta naudojantis statistiniu paketu SPSS 17.0 for Windows. Rezultatai. 38,8 proc. tyrime dalyvavusių pacientų, vertinusių jų poreikių tenkinimą, toje ligoninėje gydėsi jau kelis kartus, daugiau kaip pusė pacientų į ligoninę buvo paguldyti skubos tvarka (56,4 proc.). Dauguma pacientų (81,8 proc.) mano, kad gydymas jiems suteiktas laiku; didesnė dalis (60,6 proc.) pacientų ligonių priėmimo skyriuje iki medicinos darbuotojo apžiūrėjimo sugaišo iki pusės valandos. 72,3 proc. pacientų teigė, kad laikas, sugaištas priėmime, yra tinkamas. Konkrečiu laiku paskirtų procedūrų pacientams netenka laukti (64,1 proc.). Informaciją apie ligoninės (skyriaus) vidaus tvarką dažniausiai suteikia slaugytojos (73,0 proc.). Beveik absoliuti dauguma (93,5.) pacientų buvo patenkinti savo palata, daugiau kaip pusė (59,4 proc.) pacientų buvo linkę manyti, kad patalynė yra keičiama pakankamai dažnai. Tyrimo rezultatai rodo, kad priėmimo skyriuje ilgiau laukę pacientai statistiškai reikšmingai buvo linkę prasčiau vertinti ramybę nakties metu, gydytojų ir slaugytojų darbą. Statistiškai reikšmingai Prienų ir Kaišiadorių ligoninių pacientai geriau vertino slaugytojų darbą, labiau norėtų dar kartą gydytis šiose ligoninėse (p<0.05), buvo labiau linkę manyti, kad padaugėjo ligoninėje teikiamų paslaugų (40,4 proc. p<0.01), reikia mažiau pirkti vaistų ir priemonių (39,4 proc.p<0.05) bei daugiau personalo rūpinasi ligoniais (41,4 proc. p<0.05) lyginant su Kėdainių ir Raseinių ligoninių pacientais. Išvados: Tirtose keturioje Kauno rajono ligoninėse pacientai teigiamai įvertino jų poreikių tenkinimą. Vertindami tirtų ligoninių fizinę aplinką 49,7 proc. respondentų netenkino tualetų ir vonios kambarių švara, 58,0 proc.( p<0,01) respondentų, kurie gydosi ne pirmą statistiškai reikšmingai teigė, kad tenka pirkti vaistų ar medicinos priemonių lyginant su pirmą kartą besigydančiais pacientais. Statistiškai reikšmingai Prienų ir Kaišiadorių ligoninių pacientai geriau vertino slaugytojų darbą, labiau norėtų dar kartą gydytis šiose ligoninėse (p<0.05), buvo labiau linkę manyti, kad padaugėjo ligoninėje teikiamų paslaugų (40,4 proc. p<0.01), reikia mažiau pirkti vaistų ir priemonių (39,4 proc. p<0.05) bei daugiau personalo rūpinasi ligoniais (41,4 proc.p<0.05) lyginant su Kėdainių ir Raseinių ligoninių pacientais.
Aim of the study. To evaluate the satisfaction of the patients needs in Kaunas region hospitals, which after reform have regional (city) hospital status. Objectives. 1. To evaluate in-patients’ opinion about satisfying their needs; 2. To assess the main problems in satisfying patients needs; 3. To compare results of the survey among different Kaunas region hospitals. Methods. Cross-sectional study was performed in Kaunas region (Kaišiadorys, Kėdainiai, Raseiniai, Prienai) hospitals, using anonymous questionnaire (n=381, response rate – 64,36%). Methods used: analysis of scientific literature; survey of patients; statistical analysis of data using SPSS 17.0 for Windows. Results. 38,8% of patients, who participated in survey and evaluated the satisfaction of their needs, were treated in particular hospital not for the first time. More than a half (56,4%) of patients were hospitalized in case of emergency. Most of the patients (81,8%) think that treatment was provided on time; the bigger part of patients (60,6%) spent up to half an hour in the admission. 72,3% of patients stated that admission time was appropriate. Patients do not need to wait for appointed procedures (64,1%). Most often information on internal hospital (department) order was provided by nurses (73,0%). The majority of respondents (93,5%) were satisfied by their ward, more than a half (59,4%) thought bed-lining was changed often enough. Statistically significant results indicated that patients, who spent more time in the admission, were tended to value rest during nightime, as well as the performance of doctors and nurses worse. Statistically significantly patients of hospitals in Prienai and Kaišiadorys (in comparison with the hospitals in Kėdainiai and Raseiniai) assessed better the work of nurses and would prefer to be treated again in particular hospital if needed (p<0.05), were tended to think that more health care services are available (40,4%, p<0.01), less medicine and other medical goods need to be bought (39,4%, p<0.05), more medical personnel look after the patients (41,4%, p<0.05). Conclusions. Patients of four Kaunas region hospitals under investigation positively evaluated the satisfaction of their needs. 49,7% of respondents were not satisfied with cleanliness of toilets and bathrooms. Statistically significantly (p<0,01) more respondents (58,0%), which were treated in hospital repeatedly, stated that they needed to buy medicine and other medical goods (in comparison with the patients, which were not treated in hospital previously). Statistically significantly better the patients of hospitals in Prienai and Kaišiadorys, comparing with the patients of the hospitals in Kėdainiai and Raseiniai, evaluated the performance of nurses, would like to be treated again in the same hospital (p<0.05), were tended to think that more health care services are available (40,4%, p<0.01), less medicine and other medical goods need to be bought (39,4%, p<0.05), more medical personnel look after the patients (41,4%, p<0.05). Key words: restructurisation, patients needs.