„Tena“ higieninių priemonių vartotojų lojalumo įvertinimas
| Skirbutienė, Rosita | 
| Radišauskas, Ričardas | 
| Bučiūnienė, Ilona | |
Darbo tikslas – įvertinti vartotojų lojalumą „Tena“ prekiniam ženklui. Darbo uždaviniai: 1. išanalizuoti „Tena“ higieninių priemonių ir odos valymo bei priežiūros priemonių vartotojų elgseną jų lojalumo šiam prekiniam ženklui aspektu. 2. įvertinti respondentų lojalumą „Tena“ higieninėms priemonėms bei odos valymo ir priežiūros priemonėms. Metodai: tyrime buvo naudojama anketine apklausa atlikta interviu būdu. Respondentai buvo apklausiami Lietuvos vaistinių tinkluose „Tena“ higieninių priemonių prezentacijų metu. Tyrimo metu buvo apklausta 200 respondentų, bet buvo analizuoti tik 163 (81,5 proc.) respondentų duomenys. Anketiniai duomenys buvo apdoroti ir analizuojami naudojant statistinį duomenų analizės paketą SPSS 9.0. Rezultatai. Dauguma (80 proc.) respondentų teigė, jog „Tena“ produkcija yra kokybiška, 73 proc. patogi dėvėti, 72 proc. nurodė didelį pasirinkimą, 55 proc. nurodė, kad jas lengva naudoti, bet tik 12 proc. nurodė, kad jos pigios. 22 proc. respondentų rinkosi 0,5 lašo „Mini Magic“ įklotus, kas antras (52 proc.) vartojo “Slip“ sauskelnių rūšis. Du trečdaliai (65 proc.) vyrų vartojo sauskelnes, o 45 proc. moterų vartoja įklotus, 14 proc. moterų sauskelnes (²=95,5, p=0,0001). Vyresnio amžiaus respondentai dažniau rinkosi sauskelnes, o jaunesnio – įklotus (c²=123, p=0,0001). „Tena“ higieninių įklotų pasirinkimas priklausė nuo vartotojo sveikatos būklės, susijusios su šlapimo nelaikymu (turintys pastovų šlapimo nelaikymą naudoja didesnio sugėrimo laipsnio priemones). Respondentai turintys pastovią fizinę negalią dažniausiai naudoja „Tena Slip“ sauskelnės (76 proc.), o jos neturintys vartoja „Tena Pants“ sauskelnes-kelnaites (c²=19,8, p=0,003). „Tena“ higieninės priemonės žymiai populiaresnės už to paties prekinio ženklo odos valymo ir priežiūros priemones, kurias pasirinko trečdalis (35 proc.) respondentų. Didžioji dalis respondentų, t.y. vadovai ir verslininkai mano, jog TENA produkcijos kaina visiškai atitinka jos kokybę, o respondentai pensininkai mano, kad jų kaina per didele (c²=92,2, p=0,0001). Lojaliausi yra respondentai vartojantys „Tena“ higienines priemones daugiau kaip 1 metus, o mažiausiai – vartojantys iki pusės metų „Tena“ priemones (c²=85,9, p=0,0001). Aukštesnio išsilavinimo respondentai dažniau rekomendavo savo draugams „TENA“ higienines priemones, lyginant su žemesnio išsilavinimo respondentais (c²=40, p=0,0001). Išvados. 1. Didžioji dalis respondentų naudojasi „Tena“ higieninėmis priemonėmis, nes jos yra kokybiškos, patogios naudoti bei platus gaminių asortimentas. Respondentai dažniausiai renkasi: mini Magic, Ultra Mini bei Normal TENA įklotus ir „Tena Slip“ sauskelnės. Naudojamų sauskelnių rūšies pasirinkimas labai priklauso nuo vartotojų amžiaus ir jo būklės šlapimo nelaikymo požiūriu. „Tena“ higieninės priemonės žymiai populiaresnės už to paties prekinio ženklo odos valymo ir priežiūros priemones. 2. Respondentų lojalumas priklauso nuo turimos patirties apie anksčiau naudotas kitų firmų priemones, sugėrimo laipsnio bei patogumo priemonę įdėti. Didžioji dalis respondentų mano, kad „Tena“ priemonių kaina visiškai atitinka kokybę. Kainos ir kokybės santykio vertinimas priklauso nuo respondentų socialinės-ekonominės padėties. „Tena“ higienines priemones savo draugams dažniau rekomendavo vartoti aukštesnio išsilavinimo respondentai.
The aim of the work– to evaluate the loyalty of the users for “Tena” trademark. The tasks of the work: 1. To analyze the behaviour of “Tena” hygiene products and “Tena” skin cleaning and care products users according to their loyalty to this trademark. 2. To evaluate the loyalty of the responders to the “Tena” hygiene products and skin cleaning and care products. Methods: there was a questionnaire used in the research and the answers were collected by interviewing. The respondents were questioned in the pharmacies in Lithuania during the presentations of “Tena” hygiene products. There were 200 respondents questioned in this research. The data was processed and analysed using a statistical data analysis packet SPSS 9.0. Results. Most of the respondents (80 percent) stated that “Tena” production is a good quality one, 73 percent – comfortable to use, 72 percent noted a variety of choice, 55 percent noted it is easy to use and only 12 percent stated that production is cheap. 22 percent of the respondents chose “Mini Magic” 0.5 drops pads; every second (52 percent) used “Slip” type diapers. Two thirds (65 percent) of men used diapers, 45 percent of women used pads, and 14 percent of women used diapers (²=95,5, p=0,0001). Elder respondents chose diapers more often, and younger age ones – pads (²=123, p=0,0001). The choice of “Tena” hygiene products depends on the user’s health related with enuresis (the ones with regular enuresis use the products of higher absorption level. Respondents who are physically disabled most often use “Tena Slip” diapers (76 percent), the ones who doesn’t have use “Tena Pants” diapers- underwear (²=19,8, p=0,003). “Tena” hygiene products are much more popular than the skin cleaning and care products of the same trademark, chosen by one third of the respondents (35 percent). Most of the respondents, managers and businessmen think that the price of TENA production matches the quality, but respondents-pensioners stated that the price is too high (²=92,2, p=0,0001). Respondents using “Tena” production for more than a year are the most loyal ones, and respondents using “Tena” production for less than half of year are the least loyal ones (²=85,9, p=0,0001). The respondents having higher education more often recommended “TENA” production for their friends comparing with the respondents having the lower education (²=40, p=0,0001). Conclusions. 1. Most of the respondents use “Tena” hygiene products because they are good quality, comfortable to use and has a wide assortment. The respondents most often choose: Mini Magic, Ultra Mini and Normal TENA pads and “Tena Slip” diapers. The choice of diapers used depends on the age of the users and condition of enuresis. “Tena” hygiene products are much more popular than the skin cleaning and care products of the same trademark. 2. The loyalty of the respondents depends on the experience of using other trademarks’ production, absorption level and ease to use. Most of the respondents think that the price of “Tena” production fully matches the quality. The evaluation of price-quality match depends on the social-economical position of the respondents. The respondents having higher education recommended “TENA” production for their friends more often.