LSMU slaugos programos studentų žinios ir požiūris į kontracepciją
Grigaliūnaitė, Emilija |
Recenzentas / Reviewer |
Emilija Grigaliūnaitė. LSMU slaugos programos studentų žinios ir požiūris į kontracepciją. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė - asist. A. Lekauskaitė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2023; 49 p. (be priedų). Tyrimo tikslas: Nustatyti LSMU slaugos programos studentų žinias ir požiūrį į kontracepciją. Tyrimo metodika: Apklausti 160 1-4 kurso LSMU slaugos programos studentai. Tyrimo instrumentas – anoniminė internetinė anketa. Surinkti duomenys Microsoft Exel 2016 ir išanalizuoti SPSS 22.0 programine versija. Tyrimo rezultatai: Daugiausiai studentai žino apie hormonines kontraceptines tabletes, negrįžtamus kontracepcijos metodus ir priemones, apsaugančias nuo LPI, mažiausiai - apie hormoninį transderminį pleistrą, skubiąją kontracepciją ir intrauterinines gimdos sistemas. Efektyviausias kontracepcijos metodas – moterų sterilizacija. Studentai labiausiai pritarė teiginiui: „Lytinis švietimas turi būti įtrauktas į moksleivių mokymo programą mokyklose“. Vyresnių kursų studentų, turėjusių lytinių santykių ir tų, kurie gauna informacijos iš patikimų šaltinių, požiūris į kontracepciją palankesnis. Studentų populiariausias kontracepcijos metodas - vyriškas prezervatyvas. Prezervatyvų, apsaugančių nuo LPI, nenaudoja maždaug pusė lytiškai aktyvių slaugos studentų. Pagrindinis studentų informacijos šaltinis apie kontracepciją – internetas. Išvados: 1. LSMU slaugos studentų žinios apie kontracepciją yra patenkinamos (6 balai iš 10 balų). Nustatyta, kad geriausios žinios buvo trečiakursių, prasčiausios – pirmo kurso studentų (p<0,001). Studentams netrūko žinių apie hormonines kontraceptines tabletes, negrįžtamus kontracepcijos metodus ir priemones, apsaugančias nuo lytiškai plintančių ligų. Žinių trūko apie hormoninį transderminį pleistrą, skubiąją kontracepciją ir intrauterinines gimdos sistemas. 2. Dauguma respondentų teigiamai įvertino teiginius: „Lytinis švietimas turi būti įtrauktas į moksleivių mokymo programą mokyklose“ ir „Kontracepcijos vartojimas padeda moterims siekti karjeros, išvengti nepageidaujamo nėštumo“. Studentai turėjo neigiamą požiūrį į teiginį - „Pirmojo lytinio akto metu pastoti neįmanoma“, taip pat nepritarė, jog hormoniniai kontracepcijos metodai yra tokie nesaugūs, kad jų neverta naudoti. 3. Dažniausiai slaugos studentų naudojamos kontraceptinės priemonės - vyriškas prezervatyvas ir kontraceptinės hormoninės tabletės. Taip pat išsiaiškintas reikšmingiausias veiksnys, turintis įtakos studentų kontracepcijos metodo pasirinkimui – naudojimo paprastumas. Maždaug pusė respondentų nenaudoja prezervatyvų, siekiant apsisaugoti nuo lytiškai plintančių ligų, nes pasitiki antrąja puse, naudoja kitus kontracepcijos metodus, sprendimą už juos priima partneris
Emilija Grigaliūnaitė. LSMU nursing program students‘ knowledge and attitude towards contraception. Bachelor‘s thesis. Supervisor – asist. Aušra Lekauskaitė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Faculty of Nursing, Department of Nursing. Kaunas, 2023; 49 p. (without appendixes). Research aim: To determine LSMU nursing students’ knowledge, attitudes towards contraception. Research methodology: Participants of the study - 160 1st-4th course LSMU nursing students. The instrument used for the research is anonymous online questionnaire. The data was analyzed by SPSS 22.0 software. Research results: Students are well-informed about hormonal contraceptive pills, irreversible contraceptive methods and ways to prevent sexually transmitted diseases. Nevertheless, respondents are unaware of hormonal transdermal patch, emergency contraception and intrauterine systems. The most effective method of contraception is female sterilization. Students mostly agreed with the statement: “Sex education should be included in school curriculum”. Higher course students who reported that they had sexual intercourse and those who received information about contraception from reliable sources have a more adequate approach towards contraception. The most popular contraceptive method - male condom. About half of sexually active nursing students prefer not to use condoms to protect against STDs. For students the main source of information about contraception is the internet. Conclusions: 1. LSMU nursing students’ knowledge towards contraception is satisfactory (6 points out of 10). The research showed that the highest level of knowledge was among third-year students, and the lowest - among first-year students (p<0,001). Students had good awareness of hormonal contraceptive pills, irreversible contraception and methods to prevent sexually transmitted diseases. Respondents had a lack of knowledge about the hormonal transdermal patch, emergency contraception and intrauterine devices. 2. Most respondents positively rated the statements: "Sex education must be included in the school curriculum" and "Usage of contraception helps women to pursue a career and avoid unwanted pregnancy". Students had a negative attitude to the statement -"It is impossible to get pregnant during the first sexual intercourse" and disagreed that hormonal contraceptive methods are unsafe to use. 3. The most common contraceptives by nursing students are male condoms and hormonal contraceptive pills. Also, the most significant factor affecting students' choice is ease of use. About half of the students do not use condoms as a protection from STDs because they are trusting their partner, using other contraceptive methods or their partner makes the decision for them.