Options
LSMU Slaugos studijų programos studentų emocinės savijautos ir gyvenimo kokybės vertinimas
Diliūnaitė, Gabija |
Recenzentas / Reviewer |
Gabija Diliūnaitė. LSMU Slaugos studijų programos studentų emocinės savijautos ir gyvenimo kokybės vertinimas. Bakalauro baigiamasis darbas. Darbo vadovė – Dr. Daiva Kriukelytė. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Medicinos akademija, Slaugos fakultetas, Slaugos klinika. Kaunas, 2023; 40 p. Tyrimo tikslas: Įvertinti studentų emocinę savijautą ir gyvenimo kokybę. Tyrimo metodika: kiekybinis tyrimas, daryta internetinė studentų apklausa. Apklausinėti LSMU slaugos studijų programos studentai. Tyrimo rezultatai: Paskaitų, seminarų, pristatymų prieš auditoriją, egzaminų, OSKE egzamino, praktikos metu ir bendraujant su pacientais ir medicinos personalu LSMU Slaugos studijų programos studentų emocinė savijauta buvo neutrali. Didžiausi procentai surinkti paspaudus ,,Nejaučiu“ mygtuką. Dažniausiai ir labiausiai jaučiamos emocijos buvo: nerimas, baimė, džiaugsmas. Atlikto tyrimo metu nustatyta, jog pradėjęs studijuoti asmuo yra daug labiau patenkintas savo gyvenimu nei ketvirto kurso studentas. Atlikus rezultatų vertinimą, pastebėta, jog labiausiai gyvenimo kokybe nusivylę yra antro ir trečio kurso studentai. Išvados:
- Apie trečdalis studentų prieš OSKE ir kitus egzaminus jaučia labai stiprią baimę ir nerimą. Tik mažuma studentų labai stiprią baimę, nerimą, liūdesį, nuostabą jaučia paskaitų, seminarų, praktikos metu. Studentų emocinė savijauta paskaitų ir seminarų metu buvo įvairi, tačiau daugiausiai neutrali. Dažniausiai jaučiamos emocijos buvo: nerimas, baimė, džiaugsmas. Nerimas ir baimė dominavo OSKE ir kitų egzaminų metu.
- LSMU Slaugos programos studentų gyvenimo kokybė yra vidutiniška. Keičiantis kursams kito ir gyvenimo kokybės vertinimo rodikliai. Stebėtas gyvenimo kokybės pablogėjimas didėjant kursui.
- Nustatyta sąsaja tarp gyvenimo kokybės indekso ir šių emocijų: džiaugsmo, nuostabos, baimės ir nerimo. Gyvenimo kokybės indekso gerinimui įtakos turėjo- paskaitų, seminarų metu bei bendraujant su pacientais ir medicinos personalu- patirtas džiaugsmas ir nuostaba. Pristatymų prieš auditoriją metu ir praktikos metu tik džiaugsmas koreliavo su gyvenimo kokybę. Taip pat gauta teigiama sąsaja tarp egzaminų (įskaitant ir OSKE egzaminą) metu patirto nerimo bei baimės ir gyvenimo kokybės. Momentinė baimė ir nerimas jausti OSKE ir kitų egzaminų metu neblogino studentų gyvenimo kokybės.
Gabija Diliūnaitė. Evaluation of the emotional well-being and quality of life of students of the Nursing study program at LSMU. Bachelor's thesis. Head of work - Dr. Daiva Kriukelytė. Lithuanian University of Health Sciences, Medical Academy, Nursing Faculty, Nursing Clinic. Kaunas, 2023; 40 p. The purpose of the study: To assess students' emotional well-being and quality of life. Research methodology: quantitative research, online survey of students. LSMU nursing study program students were interviewed. Results of the study: During lectures, seminars, presentations in front of the audience, exams, OSCE exam, practice and while communicating with patients and medical staff, the emotional well-being of the students of the Nursing study program at LSMU was neutral. The highest percentages were collected by pressing the "I don't feel" button. Most often, the most felt emotions were: anxiety, fear, joy. During the conducted research, it was established that a person who has started studying is much more satisfied with his life than a fourth-year student. After evaluating the results, it was noticed that the second and third year students are the most disappointed with the quality of life. Conclusions:
- About a third of students feel very strong fear and anxiety before OSKE and other exams. Only a minority of students feel very strong fear, anxiety, sadness, and surprise during lectures, seminars, and practice. Students' emotional well-being during lectures and seminars was varied, but mostly neutral. The most commonly felt emotions were: anxiety, fear, joy. Anxiety and fear dominated OSKE and other exams.
- The quality of life of LSMU Nursing program students is average. As the courses change, other and quality of life assessment indicators. Deterioration of quality of life was observed with increasing course.
- A link was established between the quality of life index and the following emotions: joy, surprise, fear and anxiety. The improvement of the quality of life index was influenced by the joy and surprise experienced during lectures, seminars and when communicating with patients and medical staff. During presentations in front of an audience and during practice, only joy correlated with quality of life. A positive correlation was also obtained between anxiety and fear experienced during exams (including the OSKE exam) and quality of life. Momentary fear and anxiety felt during the OSKE and other exams did not impair the quality of students' lives