Ergoterapeutų nuomonė apie kvalifikacijos tobulinimo kursus - pasitenkinimo ir prieinamumo vertinimas
Norutė, Brigita |
Recenzentas / Reviewer |
Visuomenės sveikatos vadyba ERGOTERAPEUTŲ NUOMONĖ APIE KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO KURSUS - PASITENKINIMO IR PRIEINAMUMO VERTINIMAS Brigita Norutė Mokslinis vadovas Dr. Jurgita Vladičkienė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Visuomenės sveikatos fakultetas Kaunas; 2025. 57p. Darbo tikslas ‒ Ištirti ergoterapeutų pasitenkinimą kvalifikacijos tobulinimo kursais ir nuomonę apie jų prieinamumą. Uždaviniai: 1.Išaiškinti ergoterapeutų pasitenkinimą kvalifikacijos tobulinimo kursais. 2. Išaiškinti ergoterapeutų nuomonę apie kvalifikacijos tobulinimo kursų prieinamumą. 3. Palyginti ergoterapeutų pasitenkinimą kursais ir nuomonę apie kursų prieinamumą pagal jų socialines demografines charakteristikas. Metodika. Tyrimo tipas – kiekybinis stebėjimo analitinis momentinis tyrimas. Tyrimo instrumentas – anoniminė anketinė ergoterapeutų apklausa. Tyrimas atliktas 2024 m. balandžio–gruodžio mėn. Tyrime dalyvavo 295 asmenys, iš jų 271 asmuo buvo ergoterapeutas. Klausimyną sudarė 27 klausimai, apimantys demografinius, profesinius, pasitenkinimo ir prieinamumo aspektus. Statistinė analizė atlikta naudojant IBM SPSS Statistics 29 ir Microsoft Excel. Naudota aprašomoji statistika (vidurkiai, mediana, SN, procentai), Mann–Whitney U, Kruskal–Wallis H, Spearman koreliacija. Statistinė reikšmė nustatyta esant p < 0,05. Rezultatai. Dauguma ergoterapeutų (73,06 proc.) kvalifikacijos tobulinimo kursais yra patenkinti vidutiniškai. Pasitenkinimą dažniausiai lemia temų aktualumas, lektorių kompetencija ir praktinis turinio pritaikomumas. Kursų prieinamumą riboja laiko trūkumas (58,30 proc.), darbo krūvis (nuotoliniams – 33,95 proc., kontaktiniams – 70,85 proc.), finansiniai (41,70 proc.) ir geografiniai (49,81 proc.) veiksniai, nors technologinės kliūtys nedažnos. Darbo stažas turėjo reikšmingą įtaką kursų pasirinkimui (H=6,66, p=0,04) – mažesnį stažą turintys rinkosi nuotolinius, o labiau patyrę – kontaktinius mokymus. Amžius reikšmingai susijęs su finansiniais motyvais (ρ=0,16, p=0,008) ir technologinėmis kliūtimis (H=15,36, p=0,004). Išvados. Tyrimas parodė, kad dauguma ergoterapeutų kvalifikacijos tobulinimo kursus vertina vidutiniškai, o pasitenkinimą dažniausiai lemia aktualios temos ir praktinis pritaikomumas. Kursai laikomi gana prieinamais, ypač nuotoliniu būdu, tačiau dalyvavimą dažnai riboja laiko, darbo ir finansiniai veiksniai. Socialinės-demografinės ypatybės, tokios kaip darbo stažas ir amžius, daro įtaką tiek kursų pasirinkimui, tiek jų vertinimui – jaunesni specialistai linkę rinktis nuotolinius mokymus, o labiau patyrę – kontaktinius ir yra labiau kritiški kursų kokybei bei prieinamumui.
Management of public health OCCUPATIONAL THERAPISTS' OPINION ON QUALIFICATION IMPROVEMENT COURSES - ASSESSMENT OF SATISFACTION AND ACCESSIBILITY Brigita Norutė Supervisor Dr. Jurgita Vladičkienė Faculty of Public Health, Medical Academy, Lithuanian University of Health Sciences Kaunas; 2025. 57 p. Aim of study. To study occupational therapists' satisfaction with professional improvement courses and their opinion about their accessibility. Objectives: 1. To clarify occupational therapists' satisfaction with professional improvement courses. 2. To clarify occupational therapists' opinion about the accessibility of professional improvement courses. 3. To compare occupational therapists' satisfaction with courses and their opinion about the accessibility of courses according to their socio-demographic characteristics. Methods. A quantitative observational analytical momentary study was conducted using an anonymous questionnaire survey of occupational therapists between April and December 2024. A total of 295 individuals participated, of whom 271 were occupational therapists. The 27-item questionnaire covered demographic, professional, satisfaction, and accessibility aspects. Data were analyzed using IBM SPSS Statistics 29 and Microsoft Excel, applying descriptive statistics, Mann–Whitney U, Kruskal–Wallis H tests, and Spearman correlation. Statistical significance was set at p < 0.05. Results. Most occupational therapists (73,06 percent) are moderately satisfied with the qualification development courses. Satisfaction is usually determined by the relevance of the topics, the competence of the lecturers and the practical applicability of the content. The accessibility of the courses is limited by lack of time (58,30 percent), workload (for online learning – 33,95 percent, for contact learning – 70,85 percent), financial (41,70 percent) and geographical (49,81 percent) factors, although technological barriers are uncommon. Work experience had a significant influence on the choice of courses (H=6,66, p=0,04) - those with less experience chose distance learning, while those with more experience chose contact training. Age is significantly related to financial motives (ρ=0.16, p=0.008) and technological barriers (H=15,36, p=0,004). Conclusions. The study showed that most occupational therapists rate in-service training courses moderately, and satisfaction is usually determined by topical topics and practical applicability. Courses are considered quite accessible, especially remotely, but participation is often limited by time, labor and financial factors. Socio-demographic characteristics, such as length of service and age, influence both the choice of courses and their evaluation - younger specialists tend to choose distance learning, while more experienced ones - contact ones and are more critical of the quality and accessibility of courses.