Slaugytojų bendravimo patirtys su onkologine liga sergančiais vaikais ir jų tėvais
Sabaliauskaitė, Gintė |
Recenzentas / Reviewer | |
Pauliukienė, Aušra | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Mickuvienė, Elena | Komisijos narys / Committee Member |
Bendravimas yra būtina sąlyga siekiant onkologinių ligų gydymo ir aukštos kokybės priežiūros. Slaugytojai dažniausiai yra pirmasis kontaktinis asmuo šeimoms ir ligoniams vaikų onkologinės slaugos skyriuose, jų patirtys dirbat slaugoje yra labai svarbios. Tačiau tyrimuose dažniausiai yra atsižvelgiama į pacientų ir jų tėvų patirtis, o ne slaugytojų. Tyrimo imtį sudarė keturios savo bendravimo patirtimi pasidalinusios slaugytojos, kurios turėjo turėti mažiausiai trijų metų darbo patirtį vaikų onkologijos skyriuje. Tyrimui atlikti buvo gautas bioetikos centro pritarimas. Duomenys buvo renkami pusiau struktūruotu interviu metodu ir vėliau analizuojami teminės analizės, pagal V. Braun ir V. Clarke (2006), būdu. Atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, kaip bendravimas lemia artimo ryšio sukūrimą su vaiku, bendravimo su slaugytojomis svarba tėvams ir iššūkius (patiriamos neigiamos emocijos, bendravimo įgūdžių mokymo stoka, darbo jautrumas, ribų nusistatymas, patirčių su pacientais ir jų tėvais unikalumas) su kuriais susiduria slaugytojos.
Communication is a prerequisite for the treatment and high-quality care of oncological diseases. Nurses are frequently the first point of contact for families and patients in child oncology wards, and their experience working in nursing is immensely important. However, research usually takes into account the experiences of patients and their parents rather than nurses. The sample of the study consisted of four nurses who shared their communication experience and had at least three years of work experience in the pediatric oncology department. The Lithuanian University of Health Sciences Bioethics Center approved the study. Data were collected using a semi-structured interview method and subsequently analyzed by thematic analysis according to V. Braun and V. Clarke (2006). The results of the study revealed how communication leads to a close relationship with the child, the importance of communication with nurses for parents and the challenges (negative emotions, lack of communication skills training, sensitivity to work, setting boundaries, uniqueness of experiences with patients and their parents) faced by nurses.