Options
Lietuvos visuomenės vaistinių organizacinės kultūros, pasitenkinimo darbu ir farmacinės informacijos teikimo sąsajų įvertinimas
Recenzentas / Reviewer | |
Konsultantas / Consultant | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Tikslas: ištirti Lietuvos visuomenės vaistinių organizacinę kultūrą ir nustatyti sąsajas su pasitenkinimu darbu ir farmacinės informacijos teikimo kokybe. Uždaviniai: 1. Nustatyti dominuojantį organizacinės kultūros tipą Lietuvos visuomenės vaistinėse. 2. Identifikuoti, kokią organizacinę kultūrą farmacijos specialistai norėtų matyti savo organizacijose ateityje. 3. Įvertinti farmacijos specialistų pasitenkinimą darbu. 4. Įvertinti farmacijos specialistų teikiamos farmacinės informacijos kokybę. 5. Nustatyti, kaip organizacinė kultūra veikia farmacijos specialistų pasitenkinimą darbu ir farmacinės informacijos teikimo įpročius.Tyrimo metodika. Atliktas kiekybinis tyrimas, apklausti 384 respondentai. Rezultatai. Šiuo metu vyrauja hierarchijos (28%) ir rinkos (27%) organizacinės kultūros. Farmacijos specialistai norėtų, kad ateityje jų darbovietės pasižymėtų klano kultūra (31%). Specialistai savo teikiamos farmacinės informacijos kokybę vertina gerai (4,21±0,64 balai), ir yra patenkinti darbu (4,06±0,76 balai). Nerasta reikšmingų sąsajų tarp organizacinės kultūros tipo ir farmacijos specialistų pasitenkinimo darbu bei teikiamos farmacinės informacijos kokybės (p>0,05), tačiau farmacijos specialistų pasitenkinimas darbu yra tiesiogiai susijęs su geresne teikiamos farmacinės informacijos kokybe (r=0,215, p<0,001).Išvados: 1. Lietuvos visuomenės vaistinėse vyrauja hierarchijos ir rinkos kultūros. Dabartinė organizacinė kultūra pasižymi griežtomis taisyklėmis ir struktūra (hierarchija), bei pelno siekimu ir konkuravimu tarp darbuotojų (rinka). 2. Farmacijos specialistai norėtų ateityje dirbti klano kultūroje, kurioje esti daugiau bendradarbiavimo ir draugiškumo. 3. Farmacijos specialistai Lietuvoje yra patenkinti savo darbu. Pasitenkinimas darbu didesnis tarp vaistininkų nei tarp vaistininko padėjėjų. 4. Farmacijos specialistai suteikia pakankamai informacijos pacientams, perkantiems vaistus. Vaistininkai informacijos suteikia daugiau nei vaistininkų padėjėjai. 5. Nėra reikšmingų sąsajų tarp organizacinės kultūros tipo ir farmacijos specialistų pasitenkinimo darbu bei teikiamos farmacinės informacijos kokybės. Lietuvoje farmacijos specialistai teikia aukštos kokybės farmacinę informaciją, nors dirba emociškai nepriimtinoje organizacinėje kultūroje.
Objective: to investigate the organizational culture of Lithuanian community pharmacies and to identify the links with job satisfaction and quality of pharmaceutical information delivery. Tasks: 1. To determine the dominant type of organizational culture in Lithuanian pharmacies. 2. Identify the organizational culture that pharmaceutical professionals would like to see in their organizations in the future. 3. To evaluate the job satisfaction of pharmacists. 4. Assess the quality of pharmaceutical information provided. 5. To determine how organizational culture affects the job satisfaction of pharmacists and their habits of providing pharmaceutical information. Research methodology. Quantitative research was carried out and 384 respondents were interviewed. Results. Lithuanian community pharmacies currently have hierarchy (28%) and market (27%) organisational cultures. Pharmaceutical professionals would like their workplaces to have clan culture in the future (31%). Pharmacists provide high quality information to patients (4.21 ± 0.64 points) and are satisfied with their job (4.06 ± 0.76 points). No significant correlation was found between the type of organizational culture and job satisfaction of pharmaceutical specialists or the quality of the pharmaceutical information provided (p> 0.05), but the job satisfaction is directly related to better quality of the provided pharmaceutical information (r = 0.215, p <0.001). Conclusions: 1. Hierarchy and market organizational cultures prevail in Lithuanian community pharmacies. The current organizational culture is characterized by strict rules and structure (hierarchy), and the pursuit of profit and competition among employees (market). 2. Pharmacy professionals would like to work in a clan culture in the future, with more collaboration and friendliness. 3. Pharmaceutical specialists in Lithuania are satisfied with their job. Job satisfaction is greater among pharmacists than among pharmacy technicians. 4. Pharmaceutical professionals provide enough information to patients who buy medicines. Pharmacists provide more information than pharmacy technicians. 5. There is no significant link between the type of organizational culture and the job satisfaction of pharmaceutical professionals or the quality of the pharmaceutical information provided. In Lithuania, pharmaceutical specialists provide high quality information, even though they work in an emotionally unacceptable organizational culture.