Kauno Šilainių poliklinikos e. sveikatos sistemos vertinimas taikant subalansuotų veiklos efektyvumo rodiklių sistemą (SVERS)
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Visuomenės sveikatos vadyba KAUNO ŠILAINIŲ POLIKLINIKOS E. SVEIKATOS SISTEMOS VERTINIMAS TAIKANT SUBALANSUOTŲ VEIKLOS EFEKTYVUMO RODIKLIŲ SISTEMĄ (SVERS) Lina Vaitasė Mokslinė vadovė lekt. dr. Snieguolė Kaselienė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Visuomenės sveikatos fakultetas Kaunas; 2018. 66 p. Darbo tikslas. Taikant SVERS įvertinti vartotojų požiūrį į Šilainių poliklinikos e. sveikatos sistemos vidinius procesus, novatoriškumą ir tobulėjimą bei informuotumą apie e. sveikatos paslaugas ir naudojimosi jomis galimybes. Metodika: Apklausa buvo vykdyta 2017 m. gruodžio mėn. Šilainių poliklinikoje. Medicinos darbuotojams iš viso išdalinta 150 anketų, į analizę įtraukta – 102 anketos, atsako dažnis – 68,0 proc. Pacientams iš viso išdalinta 300 anketų, į analizę įtraukta 216 anketų, atsako dažnis – 72,0 proc. Statistinei duomenų analizei naudota IBM SPSS Statistics 20.0 programa. Rezultatai buvo laikomi statistiškai reikšmingais, kai p<0,05. Rezultatai: Nors dauguma pacientų žinojo, kad gali įsigyti vaistų su e. receptu, užsiregistruoti pas gydytoją internetu bei gauti priminimą apie vizitą SMS žinute, tačiau net 59,9 proc. pacientų nesinaudojo e. sveikatos paslaugomis, nes nemoka naudotis sistema, sunku rasti reikiamą informaciją bei sistema yra nepatogi. Dažniausiai darbuotojai buvo susipažinę su e. recepto ir kitomis pagrindinėmis e. sveikatos paslaugomis, tačiau savo darbe jas naudojo rečiau. Dauguma pacientų bei darbuotojų buvo nepatenkinti SPĮ teikiamomis e. sveikatos paslaugomis. Dažniausiai naudojantis e. sveikatos paslaugomis pacientai susidūrė su sistemos sutrikimais ir gedimais, nesuvesta asmens sveikatos informacija bei su e. sveikatos paslaugomis iškilusiais naudojimo sunkumais. Darbuotojų nuomone, diegiant ir naudojant IS jų įstaigoje trūksta finansavimo užtikrinimo, naujos IS nesuderintos su turimomis IS, technologijos nepajėgios patenkinti darbuotojų poreikius bei nepakankamai sklandus e. sveikatos sistemos veikimas. Specialistai teigė, kad įdiegus e. sveikatos sistemą padidėjo darbo krūvis, sutrumpėjo laikas pacientams, kaupiama informacija dažnai dubliuojama, bet pagerėjo prieinamumas prie informacijos bei pagreitėjo informacijos gavimas ir perdavimas. Tik 17,8 proc. darbuotojų savo kompiuterinį raštingumą vertino puikiai. 48,5 proc. darbuotojų norėtų kelti profesinę kvalifikaciją dirbant su e. sveikata, labiausiai telemedicinos, imunoprofilaktikos ir paciento stacionarinio gydymo e. paslaugų srityse. Išvados: 1. Dauguma pacientų nesinaudojo e. sveikatos paslaugomis. Pacientai ir sveikatos priežiūros specialistai geriau buvo informuoti apie e. sveikatos paslaugas nei jomis naudojosi. 2. Įdiegus e. sveikatos sistemą pacientai ir darbuotojai įžvelgė mažai teigiamų pokyčių, o naudojantis. e. sveikatos paslaugomis susidūrė su problemomis. 3. Tik maža dalis darbuotojų manė, kad turi aukštą kompiuterinį raštingumą. Apie pusė specialistų jautė poreikį tobulinti kvalifikaciją e. sveikatos paslaugų srityje.
Management of Public Health KAUNAS SILAINIAI OUTPATIENT DEPARTMENT E-HEALTH SYSTEM’S ASSESSMENT IN ACCORDANCE WITH THE BALANCED SCORECARD, USED TO EVALUATE PERFORMANCE OF THE INSTITUTION. Lina Vaitase Scientific supervisor lect. Dr Snieguole Kaseliene Lithuanian University of Heath Sciences, Medical Academy Faculty of Public Health Kaunas: 2018, 66 pg. Aim of the paper. To evaluate Silainiai outpatient department e-health system’s internal processes, innovation and development, awareness and consumer attitude towards e-health services, applying balanced scorecard. Methodology: The survey was carried out in Kaunas Silainiai outpatient department in December 2017. Medical staff received 150 questionnaire forms, 102 forms were correctly filled and returned, response rate – 68.0%. Patients received 300 questionnaires, 216 forms were included in to the analysis, response rate – 72.0%. IBM SPSS Statistics 20.0 program was used to analyze statistics data. Results were considered statistically significant, when p<0.05. Results: The majority of the patients knew about the possibility to buy medicines with prescription and register for appointment via the Internet and be reminded by an SMS message, but 59% of patients still didn’t use e-health system. Employees were introduced to e-prescription and other basic e-health systems, which they rarely used on daily basis. Most of the patients and employees were unsatisfied about e-health services provided by HCI (health-care institution). While using e-health services, patients came up with problems, like: various system failures, missing patient health data and e-health services usage difficulties. In the opinion of health care specialists, outpatient department is not financially secured and new IS are not reconciled with already existing ones. Technologies are not able to meet employees needs, e-health system doesn’t work properly. Specialists noted that after installation of e-health system work load has risen and less time left for the patient needs, accumulated data often duplicated, but access to information has improved. Only 17.8% of medical staff evaluated their computer literacy as perfect. 48.5% of medical staff would like to rise their skill levels working with e-health system, especially in the area of telemedicine, immunoprophylaxis and in-patient treatment services. Conclusions: 1. The majority of the patients didn‘t use e-health services. Patients and health care specialists were better informed about e-health than used them 2. After installation of e-health system, patients and medical staff noticed less positive aspects and had problems when using e-health services. 3. Minority of medical staff has high computer literacy. Half of the specialists felt need to rise their knowledge level in the area of e-health system.