Exploring the Associations of Screen Usage on Students' Sleep Disorder and Self Health Evaluation among Management Development Institute of Singapore students in Uzbekistan
Nematova, Feruzabonu |
Recenzentas / Reviewer |
Tema: Ekranų naudojimo sąsajų su miego sutrikimais ir savo sveikatos vertinimu tyrimas tarp Singapūro vadybos instituto studentų Uzbekistane
Tikslas: Ištirti ekranų naudojimo sąsajas su miego sutrikimais ir savo sveikatos vertinimu tarp Singapūro vadybos instituto (MDIST) studentų Uzbekistane.
Uždaviniai:
- Įvertinti studentų ekranų naudojimo įpročius ir savybes.
- Išanalizuoti miego sutrikimų paplitimą ir miego kokybę.
- Įvertinti studentų savęs vertinamą sveikatą.
- Nustatyti ryšius tarp ekranų naudojimo, miego įpročių ir studentų savęs vertinamos sveikatos.
Metodai: Atlikta skerspjūvio apklausa tarp Singapūro vadybos instituto (MDIST) studentų Uzbekistane (N=183). Internetinėje anoniminėje apklausoje buvo vertinami ekranų naudojimo įpročiai (įrenginių tipai, naudojimo laikas, naudojimas prieš miegą, probleminio naudojimo simptomai pagal klausimus Q1-Q14), miego kokybė pagal Pitsburgo miego kokybės indeksą (PSQI) ir savęs vertinama sveikata naudojant 6 klausimus, adaptuotus iš SF-12v2 (bendroji sveikata, skausmas, ramybė, energija, depresija, socialinis aktyvumas). Probleminiai ekranų naudojimo įpročiai buvo įvertinti sudėtiniu balu (ScreenHabit_Mean), apskaičiuotu pagal Q5-Q14, ir dalyviai suskirstyti į „gerų įpročių“ ir „blogų įpročių“ grupes pagal medianą. Miego kokybė buvo skirstoma į „gerą“ (PSQI ≤ 5) arba „blogą“ (PSQI > 5). Duomenys analizuoti naudojant SPSS programą, taikant aprašomąją statistiką, Chi-kvadrato testą, nepriklausomų imčių T testą, ANOVA, Pearson/Spearman koreliaciją ir Mann-Whitney U testus (p<0.05).
Rezultatai: Probleminiai ekranų naudojimo įpročiai buvo paplitę – beveik pusė dalyvių (48,6%) buvo priskirti „blogų įpročių“ grupei. Dažniausiai naudotas išmanusis telefonas (68,3%), o labai daug dalyvių naudojo ekranus prieš miegą (89,6%). Pastebėtas reikšmingas ryšys tarp studijų metų ir įpročių grupės (p=0.043), tačiau nenustatyta sąsajų su lytimi (p=0.417) ar amžiumi (p=0.427). Bloga miego kokybė buvo paplitusi – 68,1% dalyvių priskirti blogai miegančiųjų grupei (PSQI > 5; vidutinis PSQI balas = 7,41). Savęs vertinama sveikata buvo vidutiniška. Aptikta reikšminga teigiama koreliacija tarp probleminių ekranų naudojimo įpročių (ScreenHabit_Mean) ir blogos miego kokybės (Global PSQI) (r=0.349, p<0.001; rho=0.299, p<0.001). Bloga miego kokybė (aukštesnis PSQI, grupė „blogas miegas“) buvo reikšmingai susijusi su žemesniais savęs vertinamos sveikatos rodikliais (p<0.05 pagal Mann-Whitney U testą: bendroji sveikata, skausmas, energija, depresijos simptomai, socialinis aktyvumas). Lyginant įpročių grupes, „blogų įpročių“ grupė pranešė apie reikšmingai žemesnį energijos lygį (p=0.004) ir didesnį skausmo poveikį (p=0.017), palyginti su „gerų įpročių“ grupe pagal T testus.
Išvados: MDIST studentai turi paplitusius probleminius ekranų naudojimo įpročius, ypač prieš miegą, ir dažnai patiria blogą miego kokybę. Probleminiai ekranų naudojimo įpročiai reikšmingai susiję su prastesne miego kokybe, o pastaroji siejasi su prastesniu savęs vertinimu įvairiose sveikatos srityse. Be to, probleminiai ekranų naudojimo įpročiai tiesiogiai susiję su mažesniu energijos lygiu ir didesniu jaučiamu skausmu. Šie rezultatai rodo tarpusavyje susijusius studentų gerovės iššūkius ir akcentuoja poreikį įgyvendinti intervencijas, gerinančias skaitmeninius įpročius ir miego higieną.
Topic: Exploring the Associations of Screen Usage on Students' Sleep Disorder and Self Health Evaluation among Management Development Institute of Singapore students in Uzbekistan. Aim. To explore the associations of screen usage on students' sleep disorder and self-health evaluation among Management Development Institute of Singapore (MDIST) university students in Uzbekistan. Objectives.
- To assess the features and habits of screen usage among students. 2.To investigate the prevalence of sleep disorders and sleep quality. 3.To assess the self-health evaluation. 4.To determine the correlation between screen usage, sleep patterns, and self-health evaluation among students. Methods: A cross-sectional survey was conducted among students (N=183) at the Management Development Institute of Singapore (MDIST) in Uzbekistan. An online anonymous questionnaire assessed screen usage habits (device type, timing, pre-sleep use, problematic use symptoms via Q1- Q14), sleep quality using the Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI), and self-assessed health using 6 questions adapted from the SF-12v2 (covering general health, pain, calmness, energy, depression, social activity). Problematic screen use habits were quantified using a composite score (ScreenHabit_Mean) derived from Q5-Q14, and participants were categorized into "Good Habits" and "Bad Habits" groups based on a median split. Sleep quality was categorized as "Good" (PSQI ≤
- or "Poor" (PSQI > 5). Data were analyzed using SPSS with descriptive statistics, Chi-square tests, Independent Samples T-Tests, ANOVA, Pearson/Spearman correlations, and Mann-Whitney U tests (p<0.05). Results: Problematic screen usage habits were prevalent, with nearly half (48.6%) classified into the "Bad Habits" group. Smartphone use dominated (68.3%), and high pre-sleep screen use was reported (89.6%). A significant association was found between year of study and habit group (p=0.043), but not gender (p=0.417) or age (p=0.427). Poor sleep quality was widespread, with 68.1% of participants classified as poor sleepers (PSQI > 5; Mean Global PSQI = 7.41). Self- assessed health ratings were generally moderate. Significant positive correlations were found between problematic screen habits (ScreenHabit_Mean) and poor sleep quality (Global PSQI) (r=0.349, p<0.001; rho=0.299, p<0.001). Poor sleep quality (higher PSQI, "Poor sleep" group) was significantly associated with lower scores across most self-assessed health indicators (p<0.05 for general health, pain, energy, depressive symptoms, social activity via Mann-Whitney U). Directly comparing screen habit groups, the "Bad Habits" group reported significantly lower energy (p=0.004) and greater influence of pain (p=0.017) than the "Good Habits" group via T-tests. Conclusions MDIST students exhibit prevalent problematic screen use habits, particularly before sleep, and widespread poor sleep quality. Problematic screen habits are significantly associated with poorer sleep quality. In turn, poorer sleep quality is significantly linked to diminished self-assessed health across multiple domains. Furthermore, problematic screen habits are directly associated with lower reported energy levels and greater perceived impact of pain. These findings highlight interconnected challenges to student well-being in this population and underscore the need for interventions addressing digital habits and sleep hygiene.