Pradinių klasių mokinių maitinimo organizavimas Kauno miesto mokyklose
Petrauskienė, Aušra |
Kalėdienė, Prof. Ramunė | |
Darbo tikslas — Išanalizuoti pradinių klasių mokinių maitinimo organizavimą Kauno miesto mokyklose. Uždaviniai: 1) Atlikti pradinių klasių mokinių maitinimo organizavimo ir vykdymo analizę Kauno miesto mokyklose; 2) Išanalizuoti ir įvertinti tėvų nuomonę apie vaikų maitinimo organizavimo kokybę; 3) Palyginti mokinių tėvų, valgyklų vedėjų ir visuomenės sveikatos specialistų ir požiūrį į mokinių maitinimo organizavimą. Tyrimo metodika. Anoniminiu anketiniu būdu apklausti pradinių klasių mokinių tėvai (n= 1217), valgyklų vedėjai (n= 26) ir VSPS (n= 21). Duomenų analizė atlikta SPSS 17 for Windows programa. Grafikams braižyti taikyta Microsoft Excel programa. Statistinių hipotezių tikrinimui panaudotas χ2 ir z – testai. Skirtumas statistikai reikšmingas, kai pasikliovimo lygmuo p< 0,05. Rezultatai ir išvados.
- Daugiau nei pusė (62,5 proc.) tėvų iš anksto sumoka už ateinančios savaitės šiltus pietus, apie trečdalis (33,3 proc.) pradinių klasių mokinių savarankiškai renkasi ir perka patiekalus patys. Dauguma vaikų maitinami po trečios pamokos. Maistas pradinukams dažniausiai (76,2 proc.) būna patiektas ant stalų. Kas dešimtas (9,5 proc.) vaikas pertraukos metu nespėja pavalgyti.
- Pusė (49,7 proc.) tėvų mokyklos maisto kokybę vertina vidutiniškai, trečdalis (34,6 proc.) – gerai, kas dešimtas (9,5 proc.) blogai. Berniukų (60,2 proc.) tėvų nuomonė apie patiekiamą maistą reikšmingai geresnė negu mergaičių (52,0 proc.).
- Tėvų, valgyklų vedėjų ir VSPS nuomonės išsiskyrė vertinant galimybę vaikams pasirinkti šiltą patiekalą, aptarnavimo spartą, patrauklią patiekalų išvaizdą, pusfabrikačių vartojimą, gaminant maistą mokyklų valgyklose.
The aim — Make analysis of organization of catering for the primary grades students‘in Kaunas schools. Tasks 1) Make analysis of organization and implementing of catering for the primary grades students‘ in Kaunas schools; 2) Make analysis and evaluate parents‘ opinion about the quality of students‘ catering organization; 3) Compare students parents‘, canteens managements and public health professionals’ opinions about organization of students‘ catering. Methods of study. We in quested primary grades students’ parents (n=1217) canteen managers (n=26) and public health professionals (n= 21) using anonymous questionnaires. Data was analyzed using Windows SPSS 17 program. Tables were made using Microsoft Excel program. To test statistical hypothesis was used χ2 and z tests. The difference is statistically significant when level of reliance p< 0.05. Results and conclusions.
- More than a half (62.5%) parents are paying for the coming weeks hot meals in advance, about a third (33.3%) of primary grades students‘ parents independently choose and purchase the products. Most of children eat after third lesson. For the primary grade students food is mostly (76.2%) served on the tables. Every tenth child (9.5%) does not have enough time to eat during the brake. 2. Half (49.7%) of the parents thinks that school meals are of average quality, a third (34.6%) – good, every tenth (9.5%) thinks that food is unsatisfactory. Boys’ parents’ (60.2%) opinion about served food is significantly better than girls’ (52.0%). 3. Parents’, canteens managers’ and public health professionals’ opinions parted when evaluating children’s possibility to choose a hot dish, speed of the service, attractive presentation of the dish, consumption of precooked foods, preparation of the food in the school canteens. Key words: primary grade students, organization of catering, healthy eating/ nutrition.