Vilniaus miesto X poliklinikos pacientų lojalumo burnos higienos paslaugoms vertinimas
Recenzentas / Reviewer |
Darbo tikslas. Įvertinti pacientų lojalumą burnos higienos paslaugoms Vilniaus miesto X poliklinikoje. Darbo uždaviniai. 1. Įvertinti pacientų požiūrį į lojalumą Vilniaus miesto X poliklinikoje teikiamoms odontologinėms paslaugoms. 2. Nustatyti Vilniaus miesto X poliklinikos pacientų lojalumo burnos higienos paslaugoms lygius. 3. Išsiaiškinti Vilniaus miesto X poliklinikos pacientų lojalumą burnos higienos paslaugoms didinančius ir išlaikančius veiksnius. Metodika. Buvo atliktas kiekybinis stebėjimo analitinis momentinis tyrimas. Anoniminė anketinė apklausa buvo vykdyta 2024 m. rugsėjo – gruodžio mėnesiais, apklausiant pacientus, atvykusius į profesionalią burnos higienos procedūrą Vilniaus miesto X poliklinikoje. Anketa užpildė 385 pacientai. Statistinei duomenų analizei buvo naudota SPSS (versija 29.0.2.0), vertintas χ2 kriterijus, Z testas, statistiniam patikrinimui pasirinktas reikšmingumo lygmuo p < 0,05. Rezultatai. 74,8 proc. respondentų laiko save lojaliais poliklinikos teikiamoms odontologinėms paslaugoms. Dantų gydymui (71,9 proc.) ir profesionalios burnos higienos paslaugoms gauti (93,0 proc.) didžioji dalis apklaustųjų pirmumą teikia/teiktų tiriamai poliklinikai. Poliklinikoje burnos higienos procedūrą respondentai dažniausiai atlieka du kartus per metus. 18 – 30 metų respondentai statistiškai reikšmingai šią paslaugą atlieka rečiau nei vyresni respondentai. 74,0 proc. respondentų profesionalią burnos higienos procedūrą poliklinikoje vertina labai gerai. Respondentai buvo suskirstyti į keturias lojalumo stadijas: pirmoji stadija – „neutralūs pacientai“, antroji stadija – „potencialiai lojalūs“, trečioji stadija – „nesąmoningai lojalūs“, ketvirtoji stadija – „nuoširdžiai lojalūs“. Daugiausiai respondentų buvo priskiriama ketvirtajai lojalumo stadijai (44,6 proc.). Paslaugų kaina ir geri atsiliepimai labiausiai lėmė respondentų pasirinkimą atlikti profesionalią burnos higieną Vilniaus miesto X poliklinikoje. Ketvirtajai lojalumo stadijai priklausantiems respondentams svarbus veiksnys buvo ir dirbantis mėgstamas burnos higienos specialistas. Respondentų lojalumą labiausiai didintų prieinama paslaugų kaina. Profesionalios burnos higienos kainą tiriamoje poliklinikoje respondentai dažniausiai vertina kaip vidutinišką. Burnos higienos specialistų bendravimui priekaištų neturi. 96,4 proc. respondentų nurodė, kad atlikta procedūra atitiko turėtus lūkesčius. Išvados. Dauguma respondentų laiko save lojaliais poliklinikos teikiamoms odontologinėms paslaugoms ir daugiau nei pusė respondentų pirmumą dantų gydymui, profesionalios burnos higienos paslaugoms teikia/teiktų tiriamai poliklinikai. Dauguma poliklinikoje profesionalią burnos higieną atliekančių pacientų priklauso ketvirtajai lojalumo stadijai („nuoširdžiai lojalūs“) ir bendrai ši paslauga vertinama labai gerai. Paslaugos kaina ir geri atsiliepimai yra dažniausi veiksniai, lemiantys pacientų pasirinkimą burnos higienos paslaugas gauti Vilniaus miesto X poliklinikoje. Beveik visiems pacientams poliklinikoje gauta profesionalios burnos higienos paslauga atitiko turėtus lūkesčius.
Aim of the study. To assess the patients' loyalty to dental hygiene services at Vilnius City Outpatient Clinic X. Objectives. 1. To evaluate patients’ attitudes toward loyalty to dental services provided at Vilnius City Outpatient Clinic X. 2. To determine the levels of patients’ loyalty to dental hygiene services at Vilnius City Outpatient Clinic X. 3. To identify the factors that enhance and sustain patients’ loyalty to dental hygiene services at Vilnius City Outpatient Clinic X. Methods. A quantitative observational analytical cross – sectional study was conducted. An anonymous questionnaire survey was carried out between September and December 2024, targeting patients who visited Vilnius City Outpatient Clinic X for a professional dental hygiene procedure. A total of 385 patients completed the questionnaire. Statistical data analysis was performed using SPSS (version 29.0.2.0), applying the Chi – square (χ2) test and Z – test. A significance level of p < 0,05 was set for statistical testing. Results. A total of 74.8% of respondents considered themselves loyal to the dental services provided by the outpatient clinic. The majority of respondents preferred (or would prefer) the outpatient clinic for dental treatment (71.9%) and professional dental hygiene services (93.0%). Most respondents underwent dental hygiene procedures at the outpatient clinic twice a year, while those aged 18 – 30 are statistically significantly less likely to undergo this service compared to older respondents. A total of 74.0% of respondents rated the professional dental hygiene procedure at the outpatient clinic as very good. Patients were categorized into four loyalty stages: Stage 1 – “neutral patients”, Stage 2 – “potentially loyal”, Stage 3 – “unconsciously loyal” and Stage 4 – “sincerely loyal”. The highest number of respondents (44.6%) belonged to the fourth loyalty stage. The main factors influencing respondents‘ choice to undergo professional dental hygiene at Vilnius City Outpatient Clinic X were service price and positive reviews. For those in the fourth loyalty stage, having a preferred dental hygiene specialist at the outpatient clinic was also an important factor. The most significant factor in increasing patients’ loyalty was affordable service price. Most respondents rated the cost of professional dental hygiene at the outpatient clinic as average. No complaints were reported regarding the communication skills of dental health professionals. Additionally, 96.4% of respondents stated that the procedure met their expectations. Conclusions. The majority of respondents considered themselves loyal to the dental services provided by the outpatient clinic, with more than half prioritizing this outpatient clinic for dental treatment and professional dental hygiene services. Most patients undergoing professional dental hygiene at the clinic belonged to the fourth loyalty stage (“sincerely loyal”), and the service was generally rated very highly. Service price and positive reviews were the most common factors influencing patients’ choice of dental hygiene services at Vilnius city outpatient clinic X. Almost all patients reported that the professional dental hygiene service they received at the outpatient clinic met their expectations.