Pooperacinio skausmo valdymas pacientų požiūriu
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Markauskienė, Regina | Komisijos sekretorius / Committee Secretary |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Kertenienė I. Pooperacinio skausmo valdymas pacientų požiūriu, magistro baigiamasis darbas / mokslinė vadovė doc. dr. R. Butkevičienė; Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Slaugos fakultetas, Slaugos ir rūpybos katedra, Kaunas, 2017,- 60 p. Tyrimo tikslas – atskleisti pacientų požiūrį į pooperacinio skausmo valdymą. Tyrimo klausimai: 1) Kas ir kokiais būdais pacientui padeda valdyti pooperacinį skausmą? 2) Kas pacientų požiūriu, leistų pagerinti skausmo valdymą po operacijos? Tyrimo metodai. Siekiant išsiaiškinti pacientų požiūrį į skausmo valdymą po operacijos naudotas kokybinis aprašomasis tyrimo metodas, taikant indukcinės turinio analizės strategiją. Duomenys rinkti taikant individualųjį, pusiau struktūruotą interviu. Tyrimo dalyviai. 9 asmenys po kepenų ar kasos rezekcijos operacijos. Imtis sudaryta taikant tikslinę atrankos strategiją. Atrankos kriterijai: a) asmeniui atlikta kepenų ar kasos rezekcija b) po operacijos praėjo ne mažiau 48 valandų; c) asmuo kalba lietuviškai. Tyrimo rezultatai. Atlikus interviu analizę išskirta penkiolika potemių kurios apjungtos į temas, atskleidžiančias tiriamą reiškinį: 1) Pooperacinio skausmo raiška; 2) Žinios apie pooperacinio skausmo valdymą; 3) Personalo veiksmai valdant skausmą; 4) Skausmo valdymo trūkumai; 5) Priešoperacinio informavimo poreikis. Įžvalgos. 1)Interviu su pacientais atskleidė, kad daugiausiai paslaugų, valdant pooperacinį skausmą suteikia chirurgijos skyriaus slaugytojos. Jos teiraujasi ar pacientams skauda ir esant poreikiui malšina skausmą medikamentinėmis priemonėmis. 2)Analizuojant interviu išaiškėjo, kad pacientai sistematingai nėra informuojami apie skausmo valdymą. Nežiūrint to, pacientai kaip sėkmingą skausmo valdymo prielaidą, įvardina priešoperacinį informavimą apie skausmo valdymą. 3) Tyrimo metu nustatyta, kad pasitaiko situacijų, kai dėl pacientų ar sveikatos priežiūros specialistų, skausmo malšinimas būna neefektyvus.
Kertenienė I. Postoperative pain management from the patient‘s point of view, Master‘s thesis / scientific manager doc. dr. R. Butkevičienė; Lithuanian health science university, Nursing faculty, Nursing and care department, Kaunas, 2017- 60 p. Research goal – reveal patients’ view of postoperative pain management. Research questions: 1) Who and how helps patient to manage his/her postoperative pain? 2) What would help to manage postoperative paint from the patient’s point of view? Research methods. A qualitative descriptive research method was used, applied inductive content analysis strategy. Data was collected using semi-structured interviews. Research participants. 9 patients after liver or pancreatic resection participated in the study. Purposive sample was used. Selection‘s criteria: a) patients experienced a liver or pancreatic resection b) at least 48 hours have passed after the surgery c) the person speaks Lithuanian. Results. Five themes were formulated after data analysis: 1) Postoperative pain experience 2) Knowledge of postoperative pain management 3) Coping strategies used by personnel to minimize pain 4) Pain management drawbacks 5) The need for information prior to surgery. Insights. 1) Interviews with the patients revealed, that the majority of help in managing postoperative pain is provided by the nurses from the surgical department. They are constantly asking if the patient is in some kind of pain and if needed, suppresses the pain using medicaments. 2) The analysis of the interviews has shown that patients are not being systematically informed about pain management. Despite that, patients assume that information about pain management provided before the surgery is the most effective measure. 3) It was established during the research, that situations when the suppresion of pain is not effective occur because of patient‘s or health care specialist‘s fault.