Pacientų pasiruošimo akies operacijai atmintinės poveikis jų informuotumui ir sveikatos priežiūros paslaugų teikimo kokybės įvertinimui
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Autorius: Deimantė Užkuraitytė Darbo pavadinimas: Pacientų pasiruošimo akies operacijai atmintinės poveikis jų informuotumui ir sveikatos priežiūros paslaugų teikimo kokybės įvertinimui. Tyrimo tikslas: nustatyti pacientų, ruošiamų akies operacijai, informavimo apie ligą ir gydymą metodikos pakeitimo poveikį žinioms ir sveikatos paslaugų įvertinimui. Tyrimo uždaviniai: išsiaiškinti, kuriuose gydymo etapuose pacientams kyla daugiausiai neaiškumų; nustatyti, kaip pakinta pacientų informuotumas (PI), žodinę informaciją apie ligą ir gydymą papildant pacientui duodama atmintine; nustatyti, kaip gydymo procese naudojama atmintinė pagerina pacientų sveikatos paslaugų teikimo kokybės vertinimą. Metodai ir tyrimo dalyviai: atliktas tyrimas, kurio metu telefonu į originalios anketos klausimus atsakė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų Akių ligų klinikos pacientai, kuriems atlikta pars plana vitrektomijos operacija. Vieniems pacientams informaciją prieš operaciją gydytojas teikė tik žodžiu (I grupė), kitiems – buvo duodama ir standartizuota atmintinė apie ligą ir jos gydymą (II grupė). Rezultatai: didžioji dalis pacientų Akių ligų klinikos objektus rado lengvai, nors 21 (45 proc.) lankėsi pirmą kartą. Daugiausiai neaiškumų kilo (32 proc. I grupės ir 31 proc. II grupės pacientų) atvykstant pirmajam vizitui. Įvertintas PI balų vidurkis gydymo etapuose: pirmosios konsultacijos etape 0,82 balo I grupėje ir 0,94 balo II grupėje (p = 0,003), pasiruošimo operacijai – atitinkamai 0,83 ir 0,89 (p = 0,079), stacionarizavimo – 0,74 ir 0,80 (p = 0,032), operacijos – 0,59 ir 0,97 (p <0,001), pooperacinio laikotarpio – 0,70 ir 0,95 (p <0,001). 43 proc. I grupės pacientų trūko informacijos apie operacijos eigą, taikomą nuskausminimą, o II grupėje visiems informacijos pakako (p = 0,002). Vertinant pacientų žinias apie ligą ir gydymą net 32 proc. I grupės pacientų teigė, kad turi daug klausimų, II grupėje tokių pacientų nebuvo (p = 0,002). Pacientų pateiktas sveikatos paslaugų kokybės įvertinimas I grupėje varijavo nuo 7 iki 10 balų, o II grupėje – nuo 9 iki 10 balų (p <0,001). Išvados: pasiruošimo akių operacijai atmintinės įvedimas pacientams suteikė daugiau informacijos, todėl jie pirmosios konsultacijos, stacionarizavimo, operacijos ir pooperaciniu laikotarpiu žinojo daugiau, nei informuoti tik žodžiu. Sergantieji pažymėjo, jog daugiausia neaiškumų kyla atvykimo į pirmąją gydytojo konsultaciją laikotarpiu. Pastebėta, kad suteiktų sveikatos paslaugų kokybės įvertinimas yra geresnis, kai pacientai apie savo ligą ir gydymą žino daugiau.
Author: Deimantė Užkuraitytė Title: The Impact of Patients’ Reminder for Eyes Surgery Preparation on the Awareness and Evaluation of the Quality of Health Care Provision. Aim of the study: to identify the impact of the methodology changes for informing patients undergoing eye surgery about their disease and treatment on knowledge and the evaluation of health services. Objectives: to determine at which stages of treatment patients have the most uncertainties; to identify how patients' awareness (PA) changes by supplementing oral information about the disease and treatment with a reminder given to the patient; to clarify how reminder using in the treatment process improves the assessment of the quality of patient health care delivery. Material and methods: a study was performed where the patients of the Lithuanian University of Health Sciences Hospital Kaunas Clinics Department of Ophthalmology, who underwent pars plana vitrectomy surgery, answered the questions of the original questionnaire by telephone. For some patients, pre-operative information was provided only orally by the physician (Group I), while for others, a standardized reminder of the disease and its treatment was given (Group II). Results: the majority of patients found the objects of the Ophthalmology department easily, although 21 (45 percent) visited for the first time. The highest number of uncertainties occurred (32 percent of group I and 31 percent of group II) at the first visit. The average PA scores in the treatment stages were assessed: 0,82 points in the first consultation stage in group I and 0,94 points in group II (p = 0,003), 0,83 and 0,89 (p = 0,079) for preparation for surgery, respectively, 0,74 and 0,80 (p = 0.032) for hospitalization, 0,59 and 0,97 (p <0.001) for operation, 0,70 and 0,95 (p <0.001) postoperative. 43 percent of group I lacked information about the course of surgery, applied anaesthesia, while for all patients in group II information was enough (p = 0,002). Assessing patients' knowledge of the disease and treatment, 32 percent of patients in group I stated that they had many questions, but there were no such patients in group II (p = 0,002). The assessment of the quality of health services provided by the subjects varied from 7 to 10 points in group I and from 9 to 10 points in group II (p <0.001). Conclusions: the introduction of preparation for eye surgery reminder provided patients with more information, so during the first consultation, hospitalization, operation, and postoperative period they knew more than were informed only orally. Patients noted that most of the uncertainties arise during the period of arrival at the first doctor's consultation. It has been observed that the assessment of the quality of health care is better when patients know more about their disease and treatment.