Options
Organizacinį klimatą formuojantys veiksniai X pirminės sveikatos priežiūros centre: atvejo tyrimas.
Gelminauskė, Ignė |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas – atskleisti kokie veiksniai formuoja organizacinį klimatą X pirminės sveikatos priežiūros centre darbuotojų, vadovų ir pacientų požiūriu. Tyrimo klausimai: Kokie organizacinio klimato veiksniai vertinami kaip palankūs organizaciniam klimatui X pirminės sveikatos priežiūros centre? Kokie organizacinio klimato veiksniai vertinami kaip kliuviniai palankiam klimatui X pirminės sveikatos priežiūros centre? Kokie pokyčiai organizacijos tyrimo dalyvių nuomone sukurtų palankesnį organizacinį klimatą X pirminės sveikatos priežiūros centre? Metodika. Tyrime taikoma kokybinio tyrimo atvejo analizės strategija. Tyrimo atvejis - X pirminės sveikatos priežiūros centras, tyrimo objektas- X PSPC organizacinis klimatas. Šiai analizei duomenys buvo renkami keliais būdais: atliktas stebėjimas, dokumentų analizė ir pusiau struktūruotas interviu. Duomenys buvo renkami nuo 2017 lapkričio iki 2018 sausio mėnesio. Tyrime dalyvavo 10 X pirminės sveikatos priežiūros centro darbuotojų (visi tuo metu esami darbuotojai) ir 2 tiriamos PSPC pacientai. Informantai buvo pasirinkti tikslinės ir patogiosios atrankos būdais. Pokalbiai su informantais buvo įrašomi į mobilųjį telefoną, naudojant balsą įrašančią programą, vėliau paversti tekstu. Atlikus tyrimo duomenų analizę išryškėjo keturi pagrindiniai x pirminės sveikatos centro organizacinį klimatą formuojantys veiksniai: (1) „Maža organizacija mažoje bendruomenėje“, (2) vadovas ir vadovavimo stilius, (3) darbo tvarka ir organizavimas, (4) darbuotojų bendravimas ir bendradarbiavimas. Rezultatų patikimumas ir pagrįstumas užtikrintas taikant tyrimo duomenų trianguliaciją: naudojami įvairūs duomenų rinkimo būdai, skirtingi duomenų šaltiniai. Išvados. X PSPC palankų organizacinį klimatą formuojantys veiksniai, darbuotojų požiūriu, apėmė darbo valandų lankstumą - galimybę derintis tarpusavyje ir vadovo supratingas požiūris į darbo valandų lankstumą ypatingais atvejais. Darbuotojams yra svarbūs vadovavimo stilius ir vadovo asmeninės savybės, tokios kaip kad emocijų valdymas, darbuotojų paskatinimas ir sugebėjimas pateikti konstruktyvias pastabas su jaučiama pagarba asmeniui. Tyrimo dalyvių požiūriu palankiam organizacijos klimatui turi reikšmės maža organizacija mažame miestelyje, kur žmonės vieni kitus pažįsta ir padeda sudėtingų situacijų metu. Tyrimo metu įvardinti kliuviniai, kad darbuotojams labai trūksta asmeninių paskatinimų už gerai atliktus darbus, kai kurių darbuotojų požiūriu fizinė darbo aplinka apsunkina jų tiesioginių funkcijų atlikimą, taip pat vidurinio personalo atlygis už darbą neatitinka darbo krūvio ir iš to seka darbuotojų nuovargis. Ši maža organizacija mažame miestelyje, kur žmonės vieni kitus mato ir pažįsta, apsunkina konfidencialumo užtikrinimą. Darbuotojų požiūriu palankesnį organizacinį klimatą sukurtų dažnesni bendri darbiniai susitikimai ir darbo užmokesčio padidinimas. Darbuotojai norėtų pokyčių kuriant fizinės aplinkos jaukumą ir atitikimą konkrečiam darbui. Specialistai įvardino poreikį laikinam darbuotojui – galimybei būti pakeistam įdarbinant kitą specialistą ligos ar atostogų atveju.
Aim of the study. The aim of this study was to enclose which are formative aspects (both beneficial and harmful) that affect the organizational climate at X Primary Health Care Center from the viewpoint of employees, executives, and patients, as well as to suggest how to improve the overall organizational climate. Qualitative research questions. Which aspects of the organizational climate are beneficial for X Primary Health Care Center? Which aspects may be considered harmful for the center’s organizational climate? What overall changes might create a more hospitable organizational climate at the center? Research Methodology. This was a qualitative research strategy, a case study research. The research case is defined “X Primary Health Care Center”. The object of research was the organizational climate at X Primary Health Care Center. Data was obtained in three ways: through (1) document analysis, by (2) simple observation, and with (3) open, semistructured interviews. Data was collected from October 2017 to January 2018. Research participants included all employees and one executive of the center, as well as two patients. Target selection (e.g., employees and patients), strategic questioning, and various data collection methods were used to ensure overall data reliability and validity. Interviews were recorded, then transcribed into text. After data analysis, four main formative aspects of the organizational climate were determined: (1) “Small organization in a little community”, (2) leadership and manager’s skills through executive management, (3) communication and cooperation by employees, and (4) systemic planning and implementation of the work order. Conclusions. Overall, positive formative aspects were observed that contribute to a hospitable organizational climate at X Primary Health Care Center: harmonization that allows employees to have flexible working hours while retaining a manager’s reasonable approach to these rare events. The opportunity for managers to exercise their own leadership style and yet display management skills important to employees, such as showing employees respect by allowing them to provide constructive criticism without fear of retribution; and the center’s location in a small town, where a smaller community organization may offer more support in difficult situations. On the other hand, detrimental aspects were observed that negatively affects the center’s organizational climate. An insufficient appreciation for tasks completed in a timely and proficient manner; an adverse work environment that interferes with direct functions as well as with employee performance; inadequate staff salaries for big load of responsibilities which lead to tiredness. Also important the center’s location in a small town, where a smaller community organization may make it more difficult to protect patient confidentiality when everyone knows each other. To improve the organizational climate at this center, changes are suggested: offer more frequent employee meetings to obtain feedback, provide higher employee salaries, and employ temporary staff to cover longer periods of sick leave or vacations by permanent employees.