Vaistinės asortimente esančių ekologiškų kosmetikos gaminių ženklinimo įtaka jų pasirinkimui
Maksimavičiūtė, Greta |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Tyrimo tikslas: Nustatyti visuomenės vaistinėse esančių ekologiškos kosmetikos gaminių sudėtį, ženklinimo ir vartojimo ypatumus. Uždaviniai: 1. Atskleisti vaistinėse esančių ekologiškų kosmetikos gaminių ženklinimą. 2. Nustatyti pagrindines priežastis, kodėl vaistinės klientai renkasi vartoti ekologiškos kosmetikos gaminius visuomenės vaistinėse. 3. Identifikuoti vaistinės klientų nuomonę apie ekologiškos kosmetikos įsigijimą visuomenės vaistinėje. Metodai: 1. Teorinės analizės metodas. Išanalizuota mokslinė literatūra ir tyrimai, susiję su baigiamojo magistrinio darbo tema. 2. Empirinis analizės metodas. Buvo atliekama viena kiekybinio tipo anoniminė anketinė apklausa, kuri skirta vaistinės klientams. 3. Statistiniai tyrimo metodai. Tyrimo metu gautiems rezultatams analizuoti buvo naudojama SPSS (Statistical Package for the Social Science). Darbe sudarytos lentelės ir grafikai, naudojant MS Office, MS Office Excel programas. Tyrimo dalyviai: Kauno miesto visuomeninės vaistinės lankytojai. Tyrimo rezultatai: Populiariausia ekologiškos kosmetikos grupė yra veido priežiūros priemonės, jas naudoja net 60,8% apklaustųjų. Vidutinė išleidžiama pinigų suma mėnesiui 25,9 Eur. 47% asmenų ekologišką prekę lengviau atpažįsta, pamačius užrašą „ekologiškas produktas“. 20,6% asmenų atsakė, kad atkreipia dėmesį į sertifikavimo logotipus ant ekologiškų produktų. Iš pateiktų organizacijų logotipų dažniausiai atpažintas buvo BDIH simbolis (26%). Pagrindinė ekologiškos kosmetikos naudojimo priežastis yra – saugumas. 55% respondentų ekologišką produkciją įsigyja ne vaistinėse. Tik 29% tyrimo dalyvių pasakė, kad vaistinės asortimentas yra pakankamas. 45% pasakė, kad informacija apie „žalius“ produktus galėtų būti pateikiama išsamiau. 62% apklaustųjų atsakė, kad papildomą informaciją apie ekologiškus produktus vaistinės darbuotojai suteikia kaip kada. Tyrimo išvados: 1. Žinomiausios ekologiškų produktų organizacijos ir jų simboliai yra vokiečių „BDIH“, „USDA Organic“, „Ecocert“, „The Soil Association“, „O.F.C. Australian“ ir „Nordic Ecolabel“. 2. Vaistinių klientai dažniausiai pasirenka vartoti ekologišką kosmetiką dėl: jos saugumo, jiems svarbu, kad minėtų produktų gamyboje nenaudojami pesticidai, genetiškai modifikuoti organizmai, cheminiai priedai, o dėl ekologiškų produktų sudėties, gaminiai pasižymi aukšta kokybe. 3. Atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad vaistinės klientai yra linkę pirkti ekologiškus gaminius ne vaistinėje, daugelis pritaria nuomonei, kad ekologiškos kosmetikos asortimentas vaistinėje jų netenkina, o, pagal atlikto tyrimo rezultatus akivaizdu, jog populiariausia kosmetikos grupė – veido priežiūros priemonės.
The aim: Describe the concept of organic cosmetics, their composition and certification. Tasks: 1. Identify the eco-labeling of organic cosmetic products in pharmacies. 2. To analyse reasons why pharmacy customers choose to consume organic cosmetic products in public pharmacy. 3. Identify pharmacy consumers’ opinion on purchasing green cosmetics products in a public pharmacy. Methods: Theoretical analysis. Theoretical part of master thesis consists of analysis of scientific literature to apply scientific research related to the master thesis. Empirical method. For the best results there created questionnaire which presented fifteen closed-ended questions and two open type questions. Both were quantitative surveys for pharmacy specialists and clients. Instrumental methods. Results received from survey participants were examined with SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 22.0 program. Tables and charts presented in the master thesis were set up in MS Office and MS Excel. Study participants: Kaunas city pharmacy clients. Results of the study: The most popular group of organic cosmetics were face care products, which are used by 60.8% of the respondents. The average amount of money spent monthly is 25.9 Euros. 47% of people find it easier to recognize an eco-friendly product if it is labeled as "organic" on its packaging. 20.6% of people said they were looking at certification organization symbols on organic products. Of the submitted organizations, the BDIH symbol (26%) was most often recognized. The main reason of using organic cosmetics is safety. 55% of “green“ products purchased not at pharmacies. Only 29% of the participants said that the range of eco-products at the pharmacies are sufficient. 45% people said that information about green products could be provided in more detail. 62% of respondents said that pharmacy specialists or assistants provide additional information about organic products occasionally. Conclusions: 1. The best-known organic product organizations and their symbols are the “BDIH”, “USDA Organic”, “Ecocert”, “The Soil Association”, “O.F.C. Australian” and “Nordic Ecolabel”. 2. The study showed that main reasons why public pharmacy customers choose to buy green cosmetics are: safety, as well as the public pharmacy customers, concerned of not using pesticides, genetically modified organisms, chemical additives in these products; also, people are interested in organic products are of high quality. 3. The study has shown that public pharmacy customers are more likely to buy organic cosmetics outside the pharmacy, majority of respondents said that the range of organic cosmetics in the pharmacy is not sufficient, according to the results of the study, the most popular organic cosmetic group is face care products.